Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Balbuto:

Tänk dock på att det kan vara sjukt irriterande att sitta på ett bra ställe som recon när det helt plötsligt spawnar in en medic på en som sen brakar loss i automateld mot en fiende som är 2km bort (ja det händer nästan varje dag för mig), då är man ju rätt så rökt som recon, om man nu sitter och utövar prickskytte...

THIS.

Jag har gjort en del tålighets test på mitt logitech tangentbord på grund av detta... ifyaknowwhatiamsayin.

Permalänk

För er som inte har testat patchen än, så har de lagt till HC filter (även om det bara blir lättare i HC, men anyway)

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnderDOG:

Du kan ju skapa en egen squad och sen låsa den.

Tycker att folk gör så hela tiden.

//Anders

Vad skulle det ge för positiv inverkan att vara ensam i en squad om man jämför med att vara ensam utan squad?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp. Mitt bad company 2 vill inte fungera. Jag kan lira single, men inte multiplayer. När jag letar efter servar så står det: "We couldn't find any servers. Please try again.". Jag har prövat att öppna portar, ominstallerat PunkBuster, uppdaterar spelet. Vad mer kan jag göra? Jag har aldrig lirat det innan och vill verkligen lira det!

Tack på förhand!
Peter

Visa signatur

Herp á derp.

Permalänk
Medlem

precis testat o vilken fröjd o slippa välja sina saker för varje klass ..:-) sen funka inte mitt hardcore filter men det fixar dem väl till sen , men kniven har blivit extremt slö så den får man vässa ..nu känns det som man håller på o bre smör på en smörgås och sen skall ha mjukost på efteråt o på den tiden då jag stått o kliat fienden i ryggen så svänger han runt o man får en 40mm i ansiktet

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem

Lyckades precis få 3 guldstjärnor på 1 runda, det lär aldrig hända igen

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Citat:

APRIL 21: Update R7 and R10 have changed the weapons as such:|
M60 Damage decreased by one bullet's worth from its 25-20. (20 - 16.7)
1911 has had its maximum Rate of Fire decreased to 260 RPM... and an unusual damage change (it basically doesn't change anything though). I'll get to that later.
M1 Garand has gotten a tiny damage increase. Long range damage increased to 28 and range increased to 64.
LMGs have gotten all kinds of accuracy changes. They gain more spread per shot BUT they recover faster when sighted. In most cases, they look like they're going to be MORE accurate.
SMGs have had their range increased. They'll do top damage at a slightly greater distance before it drops.
All Bolt Action Rifles (M95 too) do 50 damage at a distance. Better start aiming for heads.
Okay, there's quite a lot of little changes. Expect a full update by tonight.

Lite snabbt bara

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk

Ja, inte fan funkar favourites iaf. Tog bort alla servrar som fanns där o slängde in nya. Som exempel tog jag alla Gotlands. Då slutar det med att den visar en server (#2 i mitt fall) o gör kloner på den så alla servrar som ska finnas i listan blir bara Gotland #2. Smart. Tar jag bort Gotland #2 så kommer #3 upp osv. Fail på det ja. Får väl använda history som jag brukar alltså.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tretton37:

Lite snabbt bara

Hela listan på balansändringar finns nu här: http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Efter ett tags lirande nu så har man börjat komma in i spelet. Fast är det bara jag som blir lite trött på allt kaos? Det jag mest menar är väl att, jag tycker det är kul att ha en chans att få så många kills som möjligt utan och dö. Jag är väl inte den bästa liraren men jag anser ändå jag är rätt bra med tanke på hur mycket jag lirat över åren.
Fast i Bad Company 2, det känns som att det mesta handlar om tur (iaf på stora banor) att ingen plötsligt spawn dödar dig etc.. Jag vet inte det är kanske bara jag som fått den här bilden att allt är bara kaos och ingen följer någon taktik. Förstås är det random människor men på t.ex. CS klarar man sig oftast bara man är bra på spelet.
Aja tillbaks till lirandet

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Skrivet av Econ:

Behöver hjälp. Mitt bad company 2 vill inte fungera. Jag kan lira single, men inte multiplayer. När jag letar efter servar så står det: "We couldn't find any servers. Please try again.". Jag har prövat att öppna portar, ominstallerat PunkBuster, uppdaterar spelet. Vad mer kan jag göra? Jag har aldrig lirat det innan och vill verkligen lira det!

Tack på förhand!
Peter

Har du kollat så inte Windows blockat BC2?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Grymt med ny patch, tyvärr gjorde den så att jag freezelaggar lite var tredje sekund, ska testa att avinstallera lite program som jag precis skaffat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PUNCHER:

Grymt med ny patch, tyvärr gjorde den så att jag freezelaggar lite var tredje sekund, ska testa att avinstallera lite program som jag precis skaffat.

Samma gäller för mig + CTD vilket aldrig hänt innan.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Fint med halvering av FPS:en efter patch.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Vad skulle det ge för positiv inverkan att vara ensam i en squad om man jämför med att vara ensam utan squad?

Sedär, du hade ju lösningen själv...

Ingen skillnad vad jag kan se.

//Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Har du kollat så inte Windows blockat BC2?

Inte i Windows, men jag har i mitt anit-virus program.

Visa signatur

Herp á derp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

THIS.

Jag har gjort en del tålighets test på mitt logitech tangentbord på grund av detta... ifyaknowwhatiamsayin.

Skyll er själva, töntcampare

Permalänk

Vad är det för förbättringar med patchen?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Avstängd

Någon som har märkt det jobbiga med kniven nu?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Någon som upplevt lagg spikes sen updaten? =/
Blir orolig när spel laggar tror direkt att det är min Dator som är problemet

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Någon som har märkt det jobbiga med kniven nu?

Känns som den blivit slöare och lite långsammare? Eller så inbillar jag mig bara, en del dör på första hugget och en del verkar kräva lite mer, var tvungen att dra 1hugg och 2 skott med pickan på en snubbe för att han skulle dö tex, seglivad rackare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Någon som har märkt det jobbiga med kniven nu?

Jag fick kniv buggen en gång, upptäckte sen att om man knivade igen (i luften) så försvann den.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Tycker att dem dragit ned explosionen på CG för mycket nu
den har ingen fördel mot något längre, det var en "anti hus / trupp" rpg.
Nu är den inte ens bra mot folk längre, den är typ som ryss RPG'n mot infanteri, och mot fordon, med explosives perk så gör den kanske 25% skada....
dom får ju iallafall göra så att den är något upp med den om den ska vara dålig mot fordon.

inte för att jag är en "cg noob" men jag såg att dem hade ändrat den i loggen.
tycker även att SMG's känns konstiga? någon annan?

annars gillar jag patchen skarpt

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

jadu det var ju inte så bra, cg blev nerfad för mycket. Medics äger något sanslöst nu.. spelade med PKM och den är inte ens rolig att använda.. ett skott i taget och den är accurate i sniper dueller

Skönt med ny browser dock!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

förstår inte direkt klagandet med CG nerfen, har ärligt talat inte märkt mycket skillnad. (explosive perk)
Gäller ju bara att man siktar rätt... dock som ceogar säger ovan PKM är värre än hur M60 var..
Dock när det gäller 40mm fy satan vad den har blivit nerfad, bra!

Tycker ändå att spelet är mycket bra balanserat just nu

Permalänk
Medlem

Inte lirat så extremt mycket nu efter patchen men lirat lite ikväll i alla fall. Körde assault hela tiden med AEK 971 och känndes som man faktiskt kunde använda den, gillar den skarpt nu. Körde annars mest med M416 innan.

Faktiskt inte testat dom andra ännu men bra att dom nerfat LMG och allt det här även 1911 som jag ändå fortfarande kör med, gillar den.
Vad jag däremot inte förstår är varför dom ändrat bolt action till det sämre, dom va ju inte precis överdrivet bra.
Strax innan 40m så åker den ner till bara 50dmg när dom gjorde 75dmg innan..

40mm nerf bryr jag mig inte så mycket om, tyckte ärligt talat inte den va så farlig, använder ändå mest 40mm smoke ändå.

CG nerfen har jag inte märkt av alls, tycker folk fortfarande använder den som om det vore quake. När jag lirade nu ikväll så gnällde andra laget på att vi använde fordonen på valparaiso, problemet dom hade va inte att dom inte hade några som lirade engineer utan att dom som va engineer hade cg och lekte quake helt enkelt. Tycker dom borde försökt göra något åt det där istället.

Får se om jag märker någon större skillnad när jag lirar som recon med min GOL om dom har förstört den helt tycker mest det är skönt att dom nerfat medic's full auto sniper

Inte märkt av några prestandaförluster med patchen heller, så överlag är det väl bra, får se om man slipper få CTD's numera.

Permalänk
Medlem

Hmm, det känns som Rambo är nerfad vilket jag inte gillar, det känns nu som medic har det lite för dåligt ställt men det fungerar ändå och det finns andra vapen som kan ha blivit intressanta. XM8 eller vad den heter tyckte jag har blivit ett vapen att testa mer.

Ofta blir det dock att jag kör ingenjör och skyddar mot tanks eller om man är på en sida i rush som har fått det hårt, lobbar in skott på målen. Det komiska är att alla nubbs till krypskyttar sällan försöker göra något åt mig, råkar de se en så kan de bli intresserade bara för att det är något att skjuta på men det är typ allt. Känns ofta som att de som inte klarar av de andra klasserna väljer krypskytt för då behöver de inte in i stridens hetta och förlora.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Patchen är verkligen välbehövd. Jag själv störde mig inte särskilt på 40mm eller CG, tyckte det var en del av spelet, de flesta klasser har fördel mot dessa vapen då de ofta tar längre tid att avfyra än 3 bursts med abakan. Samtidigt är det skönt att de har nerfat 40mm så pass mycket, den är inte värdelös, den fyller fortfarande en funktion (förstöra väggar som fiender gömmer sig bakom t.ex.).

En sak som jag tycker de överdrev med är tracerdart, den går orimligt snabbt, och det är alldeles för lätt att träffa apaches. Det betyder att man måste bli ännu bättre pilot för att göra någon nytta och fler helikoptrar kommer kanske gå till spillo, om fel person sätter sig i dem dvs. Förstår inte varför man har buffat anti-air gun heller, den var riktigt grym från början mot anti-air, nu har man gjort så att den funkar bättre på infanteri också, vilket säkert är realistiskt men det är inte det den är gjord för.

Kniven verkar också förändrats markant, förut blev man launchad mot sitt target när man var tillräckligt nära, det verkar inte fungera längre, kanske är meningen. Däremot gillar jag det då man slipper byta "direction" automatiskt när man knivar någon.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Den nya serverbrowsern är verkligen en stor förbättring men, givetvis kan de inte förbättra den utan att misslyckas med något, favoriter tycks inte fungera korrekt för fem öre.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Någon annan som märkt att M16 är helt värdelös på nära håll? men om man använder 4x Zoomen på långt avstånd så får man ner folk direkt nästan. skitskumt det var mitt favvovapen. Har börjat köra Augen nu istället riktigt najjs har den blivit efter upgraderingen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200