Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem

Adda gärna mig med! kul med folk som vill spela lite lagspel. Hoppas verkligen de fixa voice communications ingame snart.

( Oysterballz )

Sen är nya server browsern riktigt riktigt härlig! Synd bara att hc filtret inte funkar som det ska.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Adda gärna mig med! kul med folk som vill spela lite lagspel. Hoppas verkligen de fixa voice communications ingame snart.

( Oysterballz )

Sen är nya server browsern riktigt riktigt härlig! Synd bara att hc filtret inte funkar som det ska.

Alltså det konstiga är, ibland fungerar ju voip ingame och ibland inte. Riktigt pinsamt att det inte fungerar dock :S

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Alltså det konstiga är, ibland fungerar ju voip ingame och ibland inte. Riktigt pinsamt att det inte fungerar dock :S

Helt klart, fungerade solklart i bf2 och det vär på så sätt jag träffade de klaner jag varit med i =( Hoppas det fixas snarast!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Adda mig. Jockej

PsychedelicZ: Har inte sett dig på ett tag. Kör oftast HC på Gotlands Rush server. Har du lagt ner lirandet där eller?

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Korsordsguru

Kanske någon som har nämnt i någon annan tråd redan men g2play.net har Bad Company 2 för 192 spänn just nu under helgen. Slog till på det själv igår och fick nyckel efter ungefär 20 minuter. Mycket bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hatar att mitt nick inte är tillåtet i Bc2

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående gadgets till fordon. Hur använder man dem? Med warhead ska man ju få en tomahawk och UAV har ju machinegun ibland. Samma med smoke tex. Har iaf inte sett något i den grå rutan som kommer fram när man hoppar in i ett fordon. Och hur mycket gör extra skada och armor? 25%,50% ?

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

okej då, här är lite fakta om alla vapnen och fordon, skada osv (under spoilers)

http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?t=4813...

Skrivet av Algstrand:

Har en fråga angående gadgets till fordon. Hur använder man dem? Med warhead ska man ju få en tomahawk och UAV har ju machinegun ibland. Samma med smoke tex. Har iaf inte sett något i den grå rutan som kommer fram när man hoppar in i ett fordon. Och hur mycket gör extra skada och armor? 25%,50% ?

Kolla länken så ser du :), 25% är det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jockej:

PsychedelicZ: Har inte sett dig på ett tag. Kör oftast HC på Gotlands Rush server. Har du lagt ner lirandet där eller?

//Jocke

Det finns aldrig plats där, jag spelar oftast på lediga HC UK/DK/DE/FRA servers. På Gotland HC är det alltid fullt.
Adda mig som friend så kan vi joina varandra.

Skrivet av Algstrand:

Har en fråga angående gadgets till fordon. Hur använder man dem? Med warhead ska man ju få en tomahawk och UAV har ju machinegun ibland. Samma med smoke tex. Har iaf inte sett något i den grå rutan som kommer fram när man hoppar in i ett fordon. Och hur mycket gör extra skada och armor? 25%,50% ?

UAV har alltid en guidad missil, väljre du alternativ weapon så får du också en värdelös machine gun som används mest för att flytta på campers eller någon bakom skydd än att faktiskt döda någon.

Permalänk
Medlem

Vi i Brothers of Scandinavia söker spelare till vårt Alpha.BC2 lag. Så om det finns någon bra därute som vill spela matcher så kan ni ta en titt på vår hemsida: http://bos-gaming.com/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

UAV har alltid en guidad missil, väljre du alternativ weapon så får du också en värdelös machine gun som används mest för att flytta på campers eller någon bakom skydd än att faktiskt döda någon.

Det där vet jag redan. Frågan va vilken knapp man trycker på ^^

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Inaktiv

Alternative fire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Vi i Brothers of Scandinavia söker spelare till vårt Alpha.BC2 lag. Så om det finns någon bra därute som vill spela matcher så kan ni ta en titt på vår hemsida: http://bos-gaming.com/

Är gärna på.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Vi i Brothers of Scandinavia söker spelare till vårt Alpha.BC2 lag. Så om det finns någon bra därute som vill spela matcher så kan ni ta en titt på vår hemsida: http://bos-gaming.com/

Tjaa, vad spelar ni mest? Tänkte höra mig fö om det innan jag reggar mig Mest intresserad av squad deathmatch/rush.

Edit: fan såg att ni behöver folk för ungefär samma saker i både bc2 och bf2

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vafasen betyder GG?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Vafasen betyder GG?

Good Game

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

UAV har alltid en guidad missil, väljre du alternativ weapon så får du också en värdelös machine gun som används mest för att flytta på campers eller någon bakom skydd än att faktiskt döda någon.

Den är ju inte dålig alls. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Den är ju inte dålig alls. :/

Instämmer, och det gör nog många av mina offer med

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Vafasen betyder GG?

Vad betyder BG och dom andra förkortningarna?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Vad betyder BG och dom andra förkortningarna?

BG = Bad game
GG = good game

GR = Good round

N1 = Nice one

Noob = att dom anser ni är nybörjare

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NAD:

Vafasen betyder GG?

GG betyder Good Game, vilket är något man skriver när man har vunnit, oavsett om ni var 20 mot 5 eller om alla använde aimbot och hax. Varje gång ditt team vinner, är ett good game. Om motståndarna vinner är det ett bad game (BG).

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

GG betyder Good Game, vilket är något man skriver när man har vunnit, oavsett om ni var 20 mot 5 eller om alla använde aimbot och hax. Varje gång ditt team vinner, är ett good game. Om motståndarna vinner är det ett bad game (BG).

Haha något sånnt. En sak jag verkligen stär mig på är att vissa personer skriver gg när ena laget verkligen kör över det andra. I mina ögon är gg en jämn match.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Finns det någon bra svensk/nordisk server med trevliga människor?

Aye, Battlefield Gotland tillexempel, det där med trevligt folk är ju dock lite svårt att garantera

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk

Formaterade datorn igår och upplever att spelet blivit segare(?) när man springer eller åker i något fordon.

Spelet hackar inte eller nå utan det känns mer som att man rör sig i sirap eller nå Väldigt irriterande är det iaf.

Någon mer som upplever det?

EDIT: Hittade lösningen på mitt lilla problem....jag klockade grafikkortet(som nu hade originalfrekvens efter formateringen) så nu flyter allt på som det ska

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

En till nybörjarfråga: hur markerar man fienden så att de syns som en orange triangel på mina lagkamraters skärmar?

Permalänk
Skrivet av soulis:

En till nybörjarfråga: hur markerar man fienden så att de syns som en orange triangel på mina lagkamraters skärmar?

Du klickar på Q när du ser en fiende i siktet

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

GG betyder Good Game, vilket är något man skriver när man har vunnit, oavsett om ni var 20 mot 5 eller om alla använde aimbot och hax. Varje gång ditt team vinner, är ett good game. Om motståndarna vinner är det ett bad game (BG).

Fast eftersom ett av lagen alltid vinner så står det ju alltid GG, oavsett.
Bra ni förklarade, har undrat på detta ända sen betan

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det kan bero på att mitt internet dör efter ca 10 minuter när jag spelar BC2 och kommer tillbaka en stund efter jag har stängt av spelet?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man även kan skriva GG när man förlorat bara det varit en jämn och bra match där man lika gärna kunde vunnit.

Permalänk
Medlem

GG är ju som sagt Good Game vilket igentligen inte har någonting att göra med vilka som vann... alla matcher som är/var roliga att spela... jämna till slutet eller bara riktigt härliga är GG... en bra match helt enkelt... å andra sidan om halva matchen består av att ena laget base-rapear dom andra så kan det per defenition inte vara ett GG eftersom att det inte är nån match överhuvvetaget...

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P