Enklare surfmobil (Android?)

Permalänk

Enklare surfmobil (Android?)

Hej!

Jag är på jakt efter en enklare surfmobil med touchskärm. Android vore nice, och då verkar det som om man ska ha en som har 2.1 direkt - stämmer det? Istället för att köpa en med 1.6?

-Kamera bryr jag mig inte om.
-Wifi & 3G måste den ha
-Vore skönt om den var ganska tunn

Tittar mest på HTC Tattoo, vad säger ni om den?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Har varit och tafsat lite på den där och tyckte den var plastig och klumpig. 3 har jag ingen bra erfarenhet av dock - kass täckning och lite udda avtal.

Permalänk
Medlem

letar efter nått liknande jag me

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

En acer liquid? Väldigt billig om man jämför med nexus one,X10,desire etc.

http://www.expansys.se/d.aspx?i=188569

Permalänk

Bra val har en sån o den funkar kanon. kan bara rekommendera. om man inte vill lägga allt för mycket pengar på en mobil.

Visa signatur

Intel Core i5 Quad 750 2,66 GHz,Antec Three Hundred,ASUS P7P55D,Corsair TX 650W 80,Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3

Permalänk
Skrivet av Matenrou:

En acer liquid? Väldigt billig om man jämför med nexus one,X10,desire etc.

http://www.expansys.se/d.aspx?i=188569

Skrivet av Donnykisa:

Bra val har en sån o den funkar kanon. kan bara rekommendera. om man inte vill lägga allt för mycket pengar på en mobil.

Så om jag beställer en sån här är det bara att knalla iväg till en affär typ 3 eller Tele2 och skaffa abonnemanget sen utan konstigheter? Antar att abonnemanget blir billigare också då jag inte betalar av något på mobilen... Yes?

Efter lite research har jag kommit fram till att Liquiden är väldigt stor. Nån som stör sig på det? Jag gillar inte stora mobiler.

Permalänk
Medlem

vafan orka klaga på om den är "lite" stor, för det priset är det fan inget snack om storleken, du får INGEN bättre mobil för de priset, har själv en Nexus One men beställde ändå 2st Liquids...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

vafan orka klaga på om den är "lite" stor, för det priset är det fan inget snack om storleken, du får INGEN bättre mobil för de priset, har själv en Nexus One men beställde ändå 2st Liquids...

Du kan ha rätt. Finns det någon affär som har Liquiden inne? Du kanske har känt på den? Plastig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Du kan ha rätt. Finns det någon affär som har Liquiden inne? Du kanske har känt på den? Plastig?

hmm, vet ej om vilka affärer som har den inne, och jag har inte känt på den utan priset sa allt...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

hmm, vet ej om vilka affärer som har den inne, och jag har inte känt på den utan priset sa allt...

Galaxy Spica ligger i samma prisklass... har du någon erfarenhet av den? Skulle du i så fall kunna jämföra dem lite?

Som jag uppfattat det så är Galaxy Spica en mycket vettigare mobil än HTC Tattoo, främst på grund av att den numera säljs med Android 2.1 (och Tattoo:n kan inte uppgraderas vad jag vet) och därför har multitouch. Sen har den också en större, avsevärt bättre skärm och rappare hårdvara.

Vad tror ni om ljudet i Spican? Folk säger både bu och bä.

Finns det några fördelar hos HTC:n?

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera HTC Tattoo.. inte alltför dyr, o HTC håller på med v2.1 till den.. I annat fall kan man roota den o köra Custom, Hur man gör o var man får tag på info får ni leta efter själv..

Kom dock ihåg!, Skaffar ni Android, Så rekommenderar jag att man har nån typ av Fastpris Surf då den helt av allt ska va konstant online.. Senaste halvåret har ja aldrig använt så mycke pengar på telen när ja inte gjort nånting alls, Som ja gjort efter ja skaffade min Tattoo..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Galaxy Spica ligger i samma prisklass... har du någon erfarenhet av den? Skulle du i så fall kunna jämföra dem lite?

Som jag uppfattat det så är Galaxy Spica en mycket vettigare mobil än HTC Tattoo, främst på grund av att den numera säljs med Android 2.1 (och Tattoo:n kan inte uppgraderas vad jag vet) och därför har multitouch. Sen har den också en större, avsevärt bättre skärm och rappare hårdvara.

Vad tror ni om ljudet i Spican? Folk säger både bu och bä.

Finns det några fördelar hos HTC:n?

Acer Liquid är överlägsen Galaxy Spica, för det första sitter det en Snapdragon processor i den, överlägsen den som sitter i Galaxy Spica (rätta gärna mig om jag har fel) för det andra mycket bättre skärm, högre upplösning som betyder mycket, bättre kamera osv, finns säkert en del till men just de 2-3 anledningarna räcker... glöm HTC Tattoo, USEL HÅRDVARA.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Som vanligt trycker acer in det bästa hårdvarumässigt för att sedan bokstavligen skita i det övriga (som ett gediget chassi). Visst, det blir ett lågt pris, men är man så prestandakåt att man skiter i allt vad kvalité heter?

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

Acer Liquid är överlägsen Galaxy Spica, för det första sitter det en Snapdragon processor i den, överlägsen den som sitter i Galaxy Spica (rätta gärna mig om jag har fel) för det andra mycket bättre skärm, högre upplösning som betyder mycket, bättre kamera osv, finns säkert en del till men just de 2-3 anledningarna räcker... glöm HTC Tattoo, USEL HÅRDVARA.

Yes, Snapdragonen är vassare, även om Spicans processor är hyfsad. Den är mycket snabbare än den som sitter i Tattoo och Hero. Angående skärmen har du rätt - Acerns är lite bättre, men det är inte en led-skärm som i Nexus/Desire.

Skrivet av MooDHooDs:

Som vanligt trycker acer in det bästa hårdvarumässigt för att sedan bokstavligen skita i det övriga (som ett gediget chassi). Visst, det blir ett lågt pris, men är man så prestandakåt att man skiter i allt vad kvalité heter?

Just därför ville jag känna på den först. Dock upptäckte jag att den var för stor... och så prestandakåt är jag inte att jag bortser från alla problem bara för att den har en Snapdragon.

Vet någon om nån källartomte lyckats få multitouch att funka än på Spican? Vore kul att veta