Modern Warfare 2 Vs BattleField Bad Company 2

Permalänk
Medlem

MW2 suger. Riktigt, riktigt usel multiplayer. Känns som det är gjort för konsollspelande lågstadiebarn som inte orkar göra något annat än att campa.

BC2 är sjukt mycket bättre. Känns inte ens som att de går att jämföra. Som att du skulle jämföra en legobil nån liten unge på dagis knåpat ihop med en cp-trimmad WRC-bil.

Visa signatur

i5 750 @ 3,8GHz/Coolermaster hyper 212+/Asus P7P55D/Corsair Dominator 2x2 GB 1600MHz DDR3/XFX 4770/Samsung spinpoint 1TB F3/Coolermaster silent pro 700W/Dell 2209 WA

Permalänk
Medlem

Bad Company 2.

Modern Warfare 2 har jag Dock inte, Men det är ändå sämre än Bad Company 2.

Call of Duty 4 är Dock mycket bättre än Mw2.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Pepparsalami

Jävligt länge sedan man käkade pepparsalami.. mums

OnT: BC2 självklart. MW2 är inte ens värt att nämnas, CoD4 vs BC2 däremot, det är en mycket bättre jämförelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Jävla idiot

Jag? Ser ingen regel där det är förbjudet att skicka länkar på videos på sweclockers

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Se och lär!
http://www.youtube.com/watch?v=0gxvw2VUQRY

Säger inte ett skit! går att göra exakt samma fast tvärt om.

BFBC2: Du springer från en bas till en annan vilket tar ett bra tag, du ser inget du skjuter inget.

MW2: Ta en av dina bästa moments i spelet.

DONE

Permalänk
Medlem

Jag har spelat 42 Minuter MW2 nu vid Free weekenden, efter det tröttnade jag på det.

Hade jag köpt spelet, då hade jag blivit väldigt besviken.

Permalänk

Har båda och det är krig på olika sätt.
Den jag spelar är BC2, har inte ens installerat MW2 på nya datorn.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
Jag har spelat 42 Minuter MW2 nu vid Free weekenden, efter det tröttnade jag på det.

Hade jag köpt spelet, då hade jag blivit väldigt besviken.

testade också lite nu under free weekend, en runda innan jag fick nog. efter 5 sekunder så laddade den om banan för att värden gick ur och när spelet väl drog igång kändes det som quake med andra vapen. tycker bad company 2 är ljusår ifrån mw2 som känns väldigt väldigt gammalt i jämförelse.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat BFBC2 , och när man sprängt sönder en jäkla massa saker överallt är det svårt att gå ifrån

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har både bfbc2 och mw2. Har bara hunnit testa bc2 online lite snabbt.
MW2 har jag kört på singelplayer. Multiplayer avstår jag ifrån pga inga dedikerade servers :/.
Bad Company 2 är roligt online. Gryma ljud på vapnen. Lite mer kvalite när man kör online känns det som =P

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

MW2 har mer känsla, mer själ men blir väldigt ensidigt efter lång tids lirande. Med andra ord, det BC2 saknar (lite) i känsla och själ gör dom upp för med mångsidighet. Fordon ftw!

(har båda spelen och tycker båda är mycket bra, är pengar inget problem så köp båda).

EDIT: har inte hunnit lira BC2 så länge heller, endast rank9 och det blir bara bättre och bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
MW2 har mer känsla, mer själ men blir väldigt ensidigt efter lång tids lirande. Med andra ord, det BC2 saknar (lite) i känsla och själ gör dom upp för med mångsidighet. Fordon ftw!

Jag tycker helt tvärtom. Att MW2 inte har någon känsla eller själ överhuvudtaget. BC2 är mycket mer personligt, mer teamkänsla, glimten i ögat, humor... Har du blandat ihop spelen eller?

Visa signatur

i5 750 @ 3,8GHz/Coolermaster hyper 212+/Asus P7P55D/Corsair Dominator 2x2 GB 1600MHz DDR3/XFX 4770/Samsung spinpoint 1TB F3/Coolermaster silent pro 700W/Dell 2209 WA

Permalänk
Medlem

Hur folk kan göra jämförelse och säga X sak när de inte ens spelat båda spelen, eller ens givit båda spelen en chans förstår jag inte.

Suttit och spelat MW2 en hel del ifrån release, men tröttnade för ett par månader sen och har lagt det på hyllan. Problemet som många andra säger är att det inte direkt är ett lag-spel, är DU bra - kommer du ha skoj betydligt längre, man tjänar personligen inte speciellt mycket av laget.

Sen är som sagt de största problemet - inga dedikerade servrar, system fungerar helt enkelt inte. Har suttit tillräckligt många timmar för att säga detta, men pingen är horribel ijämförelse med MW1, för att inte tala om alla drops/host byten.

SPelet i sig är faktiskt roligt, dock blir det lätt enformigt och känns som de försökt göra det mer nybörjar-vänligt, med tanke på kraften av alla vapen.

Hade jag valt idag, så hade jag förmodligen fortfarande köpt spelet, det är roligt, dock inget "jag kommer nöta detta i 5 år" spel, men jag har haft en hel del roliga spel(25knife kills för nuke \o/ ).

Kan inte kommentera på BC2. Funderar på att köpa det dock, men hur mycket springa omkring som en idiot är det igentligen? Föredrar mer action än va de äldre BF serien var.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem

Inte spelat BFBC men 2an är då hur roligt som helst tack vare Hardcore läget så det blir lite mer utmaning

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Kan inte kommentera på BC2. Funderar på att köpa det dock, men hur mycket springa omkring som en idiot är det igentligen? Föredrar mer action än va de äldre BF serien var. [/B]

Jag har spelat både MW2 och BC2 och måste säga att BC2 har övertaget. Du behöver inte springa flera mil för att komma till striden längre och striderna är minst lika intensiva som MW2 om inte mer. Det som lyfter BC2 är ljudet. Jag rekommenderar BC2 före MW2 då DLC materialet är gratis och det är bättre på serversidan också.
Smaken är som baken som man brukar säga så det är bara att dyka in och köra några omgångar. Vad har man att förlora förutom 400 kronor?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Medlem

MW2 är nog ett av de sämsta spelen jag spelat, testade under free weekend, och jag har spelat cod 1 cod 2 och cod 4 väldigt mycke och tyckt alla dom var väldigt bra

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Hedersmedlem

Om dom fixar prestandaproblemen och problemen med dålig hitreg i BC2 så är det överlägset MW2, nu är det bara bättre.

Permalänk

Tycker inte att spelen är jämförbara ens, mw2 är typ en halvdålig arkadskjutare med helt värdelöst mp stöd och man sitter i game lobbyn lika mkt som man spelar. Är kul i typ nån vecka max.

BC2 är ju helt grymt, realistiskt, ett dynamiskt slagfält med div olika fordon osv. Gillar man att samarbeta med folk i squads så kommer man älska det. Och ljudet, jag älskar ljudet. Det är helt i särklass med var jag har hört tidigare, det låter faktiskt äkta.

Gillar man free for all typ springa och panga allt så kanske mw2 är att rekommendera, men då tycker jag cod4 är roligare till det då det har dedikerade servers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

Kan inte kommentera på BC2. Funderar på att köpa det dock, men hur mycket springa omkring som en idiot är det igentligen? Föredrar mer action än va de äldre BF serien var.

Infantry only bf2 style ftw =D

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

MW2 MP är ett en glorifierad CS/UT hybrid som utspelas i modern tid. Helt meningslöst...

BC2 är helt underbart, stöd för 64 spelare (som i tidigare BF spel som BF2) samt möjligheten att ligga ner skulle göra spelet till exceptionellt.

Hoppas bara att BF3 kommer ha stöd för enormt många spelare och dom andra småsakerna som fattas i BC2 (men det är en helt annan fråga).

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Får med MW2 gratis till grafikkortet jag köper, önskar att det var BF BC2 ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Säger inte ett skit! går att göra exakt samma fast tvärt om.

BFBC2: Du springer från en bas till en annan vilket tar ett bra tag, du ser inget du skjuter inget.

MW2: Ta en av dina bästa moments i spelet.

DONE

Har du ens spelat BC2? Man möter motstånd hela tiden, även om man kör 12vs12 eller kanske till och med 8vs8 och ändå är max 16vs16.

Knappt spelat MW2 men MW1 är däremot ett av de bästa FPS jag spelat men får nog ändå säg att BC2 är snäppet bättre och som någon annan nämnde innan så kan MW jämföras med Quake.

Aja båda är bra spel vilket som.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har lirat BC2 och MW2 och jag säger MW2 är 1000ggr bättre, för BC2 går bara till lvl 50, sedan har du alla vapen och alltihopa! Då suger det, Har lirat ca, 20dagar MW2 nu och tröttnar ALDRIG! Ni som säger att MW2 behöver inte lagarbete? har ni druckit för mycket på något vis? Ni som säger att MW2 bara har Campers Killstreak whoring LIRA SnD (Search and Destroy). SnD tar alla andra game modes! För att vinna där behövs lagarbete!
My 5cents

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Jag har lirat BC2 och MW2 och jag säger MW2 är 1000ggr bättre, för BC2 går bara till lvl 50, sedan har du alla vapen och alltihopa! Då suger det, Har lirat ca, 20dagar MW2 nu och tröttnar ALDRIG! Ni som säger att MW2 behöver inte lagarbete? har ni druckit för mycket på något vis? Ni som säger att MW2 bara har Campers Killstreak whoring LIRA SnD (Search and Destroy). SnD tar alla andra game modes! För att vinna där behövs lagarbete!
My 5cents

jag lirar både mw2 och bc2 och SnD på mw2 är ass nice, jag behöver inte teamplay jag kör solo 23-2 var förra omgångens stats med ump45 å ljuddämpare, fmj, bc2 är också nice springa runt och spränga saker ^^ men jag har varit cs 1.6 spelare i 6 år "spelar fortfarande" så jag tycker att mw2 är roligare faktiskt men bc2 är också skoj dock har inte hunnit prova clan på det än men det kommer också

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Lirat båda, hade BFBC-betan om tyckte att det var riiiiktigt kul, dock har jag bara lirat MW2 hos polare och på LAN, tyckte att BFBC var mycket roligare och underhållande än MW2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babeloba:

MW2 suger. Riktigt, riktigt usel multiplayer. Känns som det är gjort för konsollspelande lågstadiebarn som inte orkar göra något annat än att campa.

BC2 är sjukt mycket bättre. Känns inte ens som att de går att jämföra. Som att du skulle jämföra en legobil nån liten unge på dagis knåpat ihop med en cp-trimmad WRC-bil.

Mw2 är så mycket mer känsla i spelet än på bf2, det enda jag kan klaga på när gäller Mw2 är att det är sönder hackat fusk, lvl hack, dedicated servrar som kommer in genom iw.net osv, inget vettigt anticheat heller.

Bf2 det är kul spel men sjukt svårt jämfört med tex cs o mw2 som jag har spelat/spelar,
man får mer eller mindre tömma ett magg för att få död på en i bf2, och snipern är ju mer eller mindre omöjlig att döda med så länge inte motståndarn står still.

Men å andra sidan så tycker jag inte man kan jämföra dessa spel skiljer sig något enormt, jämför hellre tidigare bf spel och det nya, likaså med call of duty

Tror för övrigt att mw2/call of duty kommer gå i graven om dem inte gör något åt allt fusk lvl hack osv.

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem

Jag har inte startat MW2 sen jag fick Battlefield.
Antar du förstår vilket jag förespråkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chubbi:

Mw2 är så mycket mer känsla i spelet än på bf2, det enda jag kan klaga på när gäller Mw2 är att det är sönder hackat fusk, lvl hack, dedicated servrar som kommer in genom iw.net osv, inget vettigt anticheat heller.

Har Modern Warfare 2 bättre känsla? Kampanjen, kanske, men inte spelet i sig självt. Problemet med Modern Warfare 2, speciellt på PC, är ju trots allt att det bara är helt trasigt - nätverksprestandan är usel, otroligt många glitchar, fuskare och den allmänna bristen på balansering av vapen och förmågor gör ju inte saken bättre.

Citat:

Bf2 det är kul spel men sjukt svårt jämfört med tex cs o mw2 som jag har spelat/spelar,
man får mer eller mindre tömma ett magg för att få död på en i bf2, och snipern är ju mer eller mindre omöjlig att döda med så länge inte motståndarn står still.

- Svårare, men likaså också mindre hjärndött repetitivt.
- Sikta. Peppra på allt du orkar, men du kommer ju inte ta dö på några elakingar utan att sikta - och att prickskyttegevären skulle vara svåra att använda? Spelar du på PlayStation 3, eller?

Permalänk
Avstängd

BC2 utan och blinka.

Call of Duty blev dåligt efter ettan.(Vanilla, inte jäkla modern warfare)

Battlefield serien har iallafall alltid varit kul och lira.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Riddlz:

jag har både mw2 och bc2. Jag säger Bad Company 2 helt klart! MW2 går inte att spela online, det är bara massa ungar som springer runt, och man kan inte välja vilken server man ska spela på.

Bad Company 2 äger mw2 i alla aspekt tycker jag. Har mw2 liggandes på hyllan, avinstallerat, vill någon ha den säg till.

Hehe, tar det gärna!

Köp bc2. MW2 är sönder, så länge IW inte lagar mw2 så är det inget att ha egentligen. Seriöst, inget i mw2 är egentligen skills, alla vapen är så otroligt lätta att döda med.

Men man blev så jävla beroende av det, fastän jag säkerligen rage quitade 5 gånger per dag så tog mig 8 dygn played innan jag började tröttna på mw2. Bc2 har jag dock inte, men har testat hos kompisar och blir inte alls lika förbannad när jag lirar det, älskar miljön dessutom.

Blev lite rörigt, men det går inte att förklara, man måste uppleva mw2 själv innan man vet vad jag pratar om.