Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Använd paypal då, finns inget smidigare.

Är det verkligen 100% säkert då?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Jag har då använt det i snart 7 år och jag har aldrig haft några problem.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att kombinera spelljudet och voice chat till det headset som är kopplat till handkontrollen? Jag känner till Turtle lurarna X41 men dem kostar multum och är bara extra baggage, går det inte att peka om ljudet i konsolen till att skickas vidare till kontrollern/headsetet?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Finns det något sätt att kombinera spelljudet och voice chat till det headset som är kopplat till handkontrollen? Jag känner till Turtle lurarna X41 men dem kostar multum och är bara extra baggage, går det inte att peka om ljudet i konsolen till att skickas vidare till kontrollern/headsetet?

jo, den här saken använder jag http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2170

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaa_kola:

Jo jag märkte den innan, problemet är bara att den "gör om" kontrollern från trådlöst till trådbunden frankly speaking - så jag har försökt leta efter liknande adapter men trådlös på ca 10-15 meter, kanske löda fast en trådlös krets? Jag är inte så värst confident inom mina kunskaper i ellära, men adaptern + denna? http://www.directindustry.com/prod/circuit-design-inc/wireles... Fast den går inte att direktköpa från sidan och jag vet inte vart/vilket på Elfa man kan hitta en likvärdig krets.

Allt jag vill är att ha det trådlöst mellan kontrollern och boxen, att ha en kort kabel mellan lurarna och till kontrollern är fine by me, men jag vill kunna dra mig tillbaka någon/några meter avslappnades mellan konsolen/skärmen

Edit:

Kanske en Airwave 610 RF Sändare och 610 Mottagare? http://www.active-robots.com/products/radio-solutions/av-modu...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem ska börja lira på internet men det funkar inte för mig med vanlig internet kabel cat 5, men så prova jag orginal kabeln som följer med då funka det, är det någon skillnad på dem? behöver en längre än orginal kabeln helst 10 m

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Testpilot

Ska funka med vilken kabel som helst, är du säker på att kabeln är hel? funkar den till en dator exempelvis?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Ska funka med vilken kabel som helst, är du säker på att kabeln är hel? funkar den till en dator exempelvis?

Den är inkopplad till datorn och funkar utan problem i detta nu,
Köpte kabeln på clas ohlson Cat-5e kabel 10m oskärmad v,
Nu har jag visserligen haft datorn och xbox inkopplat till modemet hade jag inte förut när det funka med orginal kabeln. modemet har ju flera portar så den ska ju klara/känna av att det är en till kabel som sitter i och mata där med tycker man. hmm

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem

Skall köpa ett 360 nu i veckan.

Hittade ett elite 120gb för runt 2500kr på siba, och då ingår forza 3, pure, halo och nåt mer spel.

Köper det till stor del för Forza 3. Är det en riktigt "kopia" av forza som följer med? Läste i tråden att någon fått en utländsk utgåva.

Finns det något "förmånligare" paket som jag har missat någon annan stans? Såg att webbhallen hade i stort sätt samma paket, samma pris fast med 2st dosor. Vill helst köpa i butik.

Kommer det vara spelbart på en 28" wide tjocktv? Många säger att jag inte ens kommer se texten i spelet. Känns dumt att köpa det då. Har inte råd med en ny platt-tv just nu.

Edit: Läste nu att det fanns 3st olika "chip" jesper osv. Vilket av dom skall man ha? Säljs dom gamla ens ännu?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av saigon:

Skall köpa ett 360 nu i veckan.

Hittade ett elite 120gb för runt 2500kr på siba, och då ingår forza 3, pure, halo och nåt mer spel.

Köper det till stor del för Forza 3. Är det en riktigt "kopia" av forza som följer med? Läste i tråden att någon fått en utländsk utgåva.

Finns det något "förmånligare" paket som jag har missat någon annan stans? Såg att webbhallen hade i stort sätt samma paket, samma pris fast med 2st dosor. Vill helst köpa i butik.

Kommer det vara spelbart på en 28" wide tjocktv? Många säger att jag inte ens kommer se texten i spelet. Känns dumt att köpa det då. Har inte råd med en ny platt-tv just nu.

Edit: Läste nu att det fanns 3st olika "chip" jesper osv. Vilket av dom skall man ha? Säljs dom gamla ens ännu?

Jag kan bara svara på en sak: Jag spelar på en 32" tjock-tv Thomson från 2002 (förutom på projektorn som är 100 ggr skarpare fast bilden är 100 ggr större..) och för det mesta går det bra. Men jo, ibland händer det att liten text blir svårläst eller tom oläsbar.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Köper snart kanske ett till x360 av en polare och skulle vilja veta om det är en Falco eller Jasper.
Vet någon när Jasper kom ut?
Konsolen ifråga är en arcade som är inköpt någon gång under 2008, polaren var inte riktigt säker.
Om det skulle råka vara en Falco är rrod risken mycket högre då...

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

nej risken är inte högre att få rrod på en falcon jämfört med en jasper

/Daniel

Permalänk

Okej tack

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Jag kan bara svara på en sak: Jag spelar på en 32" tjock-tv Thomson från 2002 (förutom på projektorn som är 100 ggr skarpare fast bilden är 100 ggr större..) och för det mesta går det bra. Men jo, ibland händer det att liten text blir svårläst eller tom oläsbar.

Du hade rätt. Köpte Forza 3 och ett Elite 120gb i helgen. Jämförde lite snabbt med Forza 1 till xbox, och det var inte alls nån jätteskillnad i grafiken. Visst, bilarna har väll bättre detaljering osv, men tjocktvn blir en sån stor flaskhals för forza 3.

Blir till att köpa en platt-tv så fort jag känner att jag har råd. Ingen som kan rekommendera en billig tv, runt 37"? Och med billig så menar jag runt 4000kr-6000kr. Så billigt det går, utan att få en tv som "släpar" efter i bilden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Blir till att köpa en platt-tv så fort jag känner att jag har råd. Ingen som kan rekommendera en billig tv, runt 37"? Och med billig så menar jag runt 4000kr-6000kr. Så billigt det går, utan att få en tv som "släpar" efter i bilden.

Finns ju LGs 42" för 5500kr
Komplett.se - LG 42" LCD-TV 42LH3000

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll varför jag bara kan lira min mina nerladdade spel när jag är uppkopplad till xbox live? Annars så står det bara att spelen är en arcade trial version.

Permalänk
Medlem

Om du har köpt dom på en annan maskin måste du flytta över certifikaten. Xbox.com | System Use - Transferring Content Licenses to a New Console

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Har nu provat live i ca 2 veckor (FIFA10), måste fråga om det finns någon inställning där man kan filtrera bort folk som har en hög avbrytningsprocent ?

Det är hemskt irriterande och känns jävligt meningslöst att de allra flesta lämnar spelet när de ligger under...

Lösning?

Permalänk
Medlem

Skulle inte live guld vara gratis denna helgen? Har inte fått något

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att låsa sitt Xbox så att man måste ha lösenord för att starta det? Har försökt att hitta det men jag hittar inte det.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Hann inte på den tyvärr.

Nu har jag ett annat bekymmer. Skulle spela Forza 3 för ett par dagar sedan. Innan jag startade upp spelet så skulle jag ladda hem ett nytt "bilpaket", men konsolen hängde sig i första menyn, menyn där man väljer profiler och sådant. Fick starta om på konsolknappen. Sen funkade det. Kom in i multiplayer avdelningen i Forza, sedan in på en server, när jag sedan skulle välja en bil så hängde sig konsolen igen. Det blev så 2 gånger på raden. Tog ur alla kablar och kollade om det var onödigt mycket damm eller sådant vid fläkten, det var det inte. Kopplade in, sen funkade det igen. Får se när det händer nästa gång.

Ringde till xboxsupporten. Han sa åt mig att kolla efter "trasiga" filer, hittade inga, sedan tömma cacheminnet i hårdisken. Sedan frågade han mig om datumet var rätt inställt. Det var det inte, kanske beror på att jag drar ur strömkabeln innan jag åker till jobbet. Det har åskat rätt mycket här tidigare i vår.

Kan ett felinställt datum göra så att konsollen hänger sig?

Köpte konsollen för ca 14 dagar sedan, känns rätt surt att det strular redan. Har knappt spelat runt 10-15 timmar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med disconnects från xbox live dom senaste dagarna inkl helgen?
Har aldrig hänt för vad jag minns men nu dom senaste dagarna har det uppstått minst en gång per dag när jag suttit och spelat Dragon Age.
Hade inte varit något värst problem förutom att man kastas ut till huvudmenyn om man loggar in igen medans man spelar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Goddag, går i tankarna att införskaffa mig ett Xbox 360 och behöver få reda lite mer om det här med att installera spelen på hårddisken.

En vän berättade för mig att för att det ska fungera, så måste man vara uppkopplad på Xbox Live hela tiden, stämmer det?
Elller räcker det att vara uppkopplad medans man lägger in spelet, eller behöver man inte vara uppkopplad allls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr. E:

Goddag, går i tankarna att införskaffa mig ett Xbox 360 och behöver få reda lite mer om det här med att installera spelen på hårddisken.

En vän berättade för mig att för att det ska fungera, så måste man vara uppkopplad på Xbox Live hela tiden, stämmer det?
Elller räcker det att vara uppkopplad medans man lägger in spelet, eller behöver man inte vara uppkopplad allls?

Du kan installera spelet på hårddisken utan nät, en skapad profil underlättar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Du kan installera spelet på hårddisken utan nät, en skapad profil underlättar.

Vad menar du med skapad profil?
Göra en offline profil i mitt 360 eller vaddå?

Och ännu en fråga, tänkte väl köpa mig en 5 "gamla" spel samtidigt som jag köper konsollen, några tips?

Permalänk
Medlem

Säljs inte Xbox 360 orginal återuppladdningsbara batterier separat längre? Skulle vilja ha tag på ett batteri, men verkar bara som dom säljs i paket med laddare =/

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av mr. E:

Vad menar du med skapad profil?
Göra en offline profil i mitt 360 eller vaddå?

Och ännu en fråga, tänkte väl köpa mig en 5 "gamla" spel samtidigt som jag köper konsollen, några tips?

Ja en offline profil så kan du spela ändå.
Bara Multiplayer på nätet behäver online Gold abbonemang..men du får väl Silver gratis så då kan du få uppdateringar och vara på xbox-nätet oavsett..vilket håller massa för mig som hatar 16 spelar begränsningen så då blir det PC istället.

Spel: NHL 10 - Assasins Creed 1 - Jedi Force Unleashed - Halo 3 - Fable 2 - Far Cry 2 - Call of duty 4 -
Men spel är ju kul beroende på ålder och smak..men dom spelar tycker jag är okej efter 25 år med spelande..

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbansvenske:

Ja en offline profil så kan du spela ändå.
Bara Multiplayer på nätet behäver online Gold abbonemang..men du får väl Silver gratis så då kan du få uppdateringar och vara på xbox-nätet oavsett..vilket håller massa för mig som hatar 16 spelar begränsningen så då blir det PC istället.

Spel: NHL 10 - Assasins Creed 1 - Jedi Force Unleashed - Halo 3 - Fable 2 - Far Cry 2 - Call of duty 4 -
Men spel är ju kul beroende på ålder och smak..men dom spelar tycker jag är okej efter 25 år med spelande..

Frågar igen nu så att jag inte köper grisen i säcken: Med en offline profil så KAN man lägga in spelen på hårddisken och köra ifrån den, medans skivan ligger i dvd läsaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr. E:

Frågar igen nu så att jag inte köper grisen i säcken: Med en offline profil så KAN man lägga in spelen på hårddisken och köra ifrån den, medans skivan ligger i dvd läsaren?

Ja

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Utan att någonsin behöva signa in på Live?

Kommer inte ha möjlighet att koppla in mitt 360 till nätet.