Givetvis får folk ha olika åsikte och är du nöjd och har kul, skitbra för dig!
Men jag tycker du missar mycket av kritiken som folk har om spelet.
Har precis själv fått min druid (tornado) till lvl 100. Och bara för att jag vet hur jag själv funkar vill jag någon gång i framtiden haft alla klasser lvl 100, så det var typ ända anledningen jag spelade efter lvl 80.
Tog första lvl 100 nm dungeon jag testade utan respek/byte av gear, spelade bara lite försiktigare. Hade varit en fördel och varit tankigare.
1: Någonstans vid lvl 80-85 insåg jag att det tar för mycket tid att plocka upp och kolla alla ancestral dropps och slutade helt plocka items för att jag bara vill bli lvl 100. Du får lägga på väldigt många procent i tid för att plocka upp och kolla och sen sälja varje item i en NM dungeon. Många items droppar ju rent utav långt bakom dig om du har har snabb build.
Med lootfiler hade de kunna vara en helt anna sak.
2: typ typ lvl 90 är alla glyphs lvl 21 nu har man i stort sett 0 saker att faktiskt spela för. Go paragons!
3: haft mer eller mindra samma gear sedan lvl 70 (detta brukar vara en stark drivande faktor om du kollar spel som poe osv)
4: legendary items är inte bättre än gula... och alla gula kan bli legendary. "Min puls höjs vid legendary dropps" sa ingen d4 spelare någonsin
5: repseka paragon, hur missade någon "reset alld där??"
6: loadouts som ändrar både gear och speck saknas för experiment. Där behöver finnas minst 2 slots så man kan få testa nytt!!!!
7: uber lilith är den extremt dåligt fight. Inte bara hur man valt att designa arenanan på 2 kvadratmeter och vill man nu använda blizzards nya dodge knapp man ge sig fan på att lätt bli för långt ut på kanten man fastnar.
Tom i guiderna poängterar de som skrivit/ spelat in dem att "du måste ha tur med hennes pattern" visst man kan öka odsen för att viss aoe på marken ska hamna "rätt" men det är ingen garanti för att man står på ett ställe. Som druid där man inte har blink eller odödlighet i någon sekund är det är jäkla bullshit fight.
Att döda henne så fort som möjligt är bara att slippa fler av hennes rotations = slippa att spela bossen. Där bli bara en eller två rundor av rng i varje fas istället för 5 för icke specialiserade builds.
Sen finns där roliga visuella buggar i denna fighten, tex ser jag i stort sett inte alls vart hon lägger sina aoes på marken, och då sitter jag på en 42" oled. En snabb googling "där är fel på ljussättning så många har svårt att se hennes attacker på marken", "inzoomningen funkar inte som den ska i fighten", mm....
För mig är hon en artificiell sett att förlänga spelet, tror jag skippar henner tills jag är en klass som snabbare kan gibba henne, kanske kan hoppa igenom hennes one shots och ljusättningen funkar som sig bör!
Det är stora delar av min kritik, missar säkert något.
Högst osannolikt att jag lirar säsongen 2 för det kan tveksamt fixa tillräckligt på den tiden. Nästa spelomgång ska någon ny klass bli lvl 100 och då får det allt vara lite roligare på höga nivåer.