Inlägg

Inlägg som Mimematis har skrivit i forumet
Av Mimematis

Hade Sweclockers inga problem med ostabila drivrutiner?
Hardware Unbocked samt Gamers Nexus rapporterar om mycket ostabila drivrutiner.

Av Mimematis

Aragorn kommer!

Av Mimematis

7700K spöar fortfarande 2700X i spel så inget har väl direkt förändrats @EneRgiZE_MFZ83

Av Mimematis
Skrivet av MinscS2:

Att springa runt i det öppna och tanka skott, samtidigt som man hoppas på att ens moståndare siktar för dåligt för döda en är inte vad jag skulle klassa som "skickligt spel" dock. Du förlitar dig mer på dina motståndares oskicklighet än din egen skicklighet på att lyckas med en manöver.

Men att kunna kontrollera ditt vapen, sikta och skjuta är ju en vital del av skicklighet i FPS spel. Det är ju en basic princip som gäller i alla spel och den som ser motståndaren först inte går vinnande hur fighten per automatik.

Skrivet av MinscS2:

Fast det problemet du beskriver är relaterat till TTD och inte TTK, och det ändrades inte i patchen.
Man kunde (och kan) fortfarande dö i en frame. Det är ett separat problem som jag hoppas Dice jobbar på, för det är minst sagt irriterande, det tror jag vi alla kan hålla med om.

TTD blev ändrat i patchen för det tog längre tid för spelare att döda dig. TTD och TTK är ju sammanlänkat så länge allt fungerar som det ska.
Eller menar du något annat?

Jag har personligen aldrig dött i en frame så länge vi inte snackar snipers eller shotguns.
Battlenonsense gick över det i sin video idag och han kan inte återskapa super bullets. Han hade en teori att spelare tror dom har fullt HP men i verkligheten ligger dom lågt och dör som dom ska. Eller att man inte inser hur många som skjuter en alternativt att man blev träffad i huvudet först sen i kroppen. (ingen headshot marker i kill log)

En damage log är något DICE sagt dom jobbar på också.

Av Mimematis
Skrivet av Eldarion:

Ja, och det är en klar motsättning för vem Dice menade att uppdateringen var. De ville med uppdateringen göra spelupplevelsen bättre för nybörjare.

Jag tyckte det var otillfredsställande att spela med den nya TTKn i ren och skär spelkänsla. Det var i princip omöjligt att få utdelning och bli belönad för att röra sig strategiskt på kartan - om du flankar fler än en fiende är chanserna betydligt mindre att du också kommer få ihjäl mer än en fiende. Dels för att alla tål mer och de du möter får mer tid till att reagera och agera, och dels för att mängden bulor i magasinen blir otillräckliga. Om du med skickliga spelare endast menar aim är jag benägen att hålla med dig, men jag tycker Battlefield är mycket mer än aim. Om inte annat är det min bestämda åsikt att det bör vara mycket mer än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men spelupplevelsen blev troligen bättre för totala nybörjare för att dom fick mer tid på sig att reagera till situationen.
Så ja det blev svårare att döda folk men irritationsmomentet var att man dog innan man han reagera eller ens uppfatta att någon sköt mot en.

Att flanka med patchen tyckte jag var betydligt bättre för man kunde ta sin rutt, ta emot några skott men ändå komma in bakifrån helskinnad med sin healthpack.
Istället som det var innan och nu att dom där skotten istället dödar dig..
Sen räcker 1/2 (semi/auto) skott i huvudet på alla motståndare bakifrån och är dom för många så finns det andra roliga leksaker att använda sig av.

Spelade du något när TTK patchen var aktiv och hur såg dina stats ut?
Jag hade inte bara roligare utan mina bästa rundor var då när den var aktiv, nu är man tillbaks med 10-15 färre tills per runda och sur eftersmak.

Av Mimematis
Skrivet av MinscS2:

samt bestraffa skickligt spel (t.ex. flankerande, etc.) - det gjorde spelet tråkigare helt enkelt.

Snarare att den uppdaterade TTK som dom tog bort gjorde det bättre för skickliga spelare som inte ligger och trycker i någon backe. Ju fler skott du kan ta medans du rör dig eller kan skjuta tillbaks är alltid till tjänst för den bättre spelaren. Sen var ju headshot skadan oförändrad.

Tyckte om den som fan så är tråkigt att den togs bort. Gillar inte hur mycket campande och slött spelande gynnas i BFV kontra BF4.

Av Mimematis

Det är ett bra spel som belönar bättre spelare mer än något annat BF spel tidigare.
Kulorna går verkligen dit vapnet siktar istället för att bli randomiserade.
Deras vision om ett mer skill baserat spel som slutar hålla spelarna i handen med fullt ammo, 3D spotting och HP auto reg klingar perfekt med mig. Men troligen inte med majoriteten av dom mer casual CODifierade spelarna.

Problemet är bara att spelet kommer vara ofärdigt på release, återigen.
Optimering, customization, custom servrar plus andra små features kommer alla senare.

Så ifall man inte kör på Origin Access Premier så gör man sig nog en tjänst att vänta typ 3-6 månader.

Av Mimematis

QCK+

Av Mimematis

En artikel som går över return rates för olika komponenter ink moderkort
https://www.hardware.fr/articles/934-2/cartes-meres.html

Chipset Z97/Z87:
- ASUS 2.74%
- ASRock 3.51%
- Gigabyte 3.59%
- MSI 4.03%

Av Mimematis

Tråkigt att rena PR jippo nyheter letar sig in hos Sweclockers nyhetsflöde.

Av Mimematis

Såja äntligen testas delid av Sweclockers redaktionen

Av Mimematis

1200 timmar i BF4 var tydligen inte nog för att få sig en kod men folk som fick en lägger upp sina på ebay.

Av Mimematis

Sådär ja perfekt test!
Överklockning och snabbare minnen är en gåva från ovan för 2600k.

Av Mimematis

Kom igen nu är det SweCLOCKERS eller SweTECH?
lägg till resultat med dom båda processorerna överklockade så långt det går.

Av Mimematis

Helt annorlunda mot rekordet dom körde innan när dom mätte hur mycket trafik besökarna använde och DH-crew bad folk att ladda ner hela internet.

Av Mimematis

Går det att se fotbolls VM i 4K/UHD med tanke på att varken SVT eller TV4 har någon kanal som stödjer det?

Av Mimematis

Lite tråkigt att dom visar gameplay bara för pressen.
Ändå sjukt taggad på detta spelet

Av Mimematis
Skrivet av AdoringFan:

Få serverar hade över 60 tick när jag körde BF4. Majoriteten körde 30 eller 45(?).

Fordon påverkar ju inte servern mer än en spelare. Fysiken (om man kan kalla det så) osv är ju clientside.

Är fortfarande så att en klar majoritet ligger på 30 men flera bra 60 tickrate servrar som är aktiva.
Inte för att hitreg på 30 är katastrofal. Skillnaden hur det är idag mot launch är som natt och dag.

Vet inte exakt hur det fungerar men i någon community update så sa dom att fordon och deras hastighet som en bidragande faktor till högre belastning för servern. Troligen fler calculations som behöver göras serverside för att tillåta rörelse.

Av Mimematis
Skrivet av AdoringFan:

DICE och battle royale.

Deras spel klarar ju knappt av 32 spelare utan problem med hitreg.
Fast iofs har fortnite också problem, men då med 100.

Vänta nu lite vad för Battlefield har du spelat?
BF4 har ju riktigt bra hitreg och stödjer upp till 120 tickrate.

Problemet som finns i BF4 är att man behöver ett monster till server för att köra 64player Conquest Large (aka vehicles) och 60 tickrate.
Infantry Only flyter däremot på bra.

Av Mimematis

Har velat se ett BR spel i Frostbite motorn sedan ARMA moden. Passar väldigt bra in i BF stilen.

Skickades från m.sweclockers.com