ska bygga filmdator,vill ha lite tips

Permalänk
Medlem

ska bygga filmdator,vill ha lite tips

har tänkt att bygga en bra film dator som ska hålla länge. har tänkt att köpa detta:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/77161
och det jag undrar över är om jag får in ett Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB i ett Antec NSK 2480-EC Micro-ATX. har ni tips på andra lösningar så skriv gärna.
nu ska nog länken funka=)

Permalänk
Medlem

din kundvagn är tom, gissar att du behöver skicka upp en prt scr. men du behöver ju inte något speciellt grafik kort för att kunna se på film, jag bytte nyligen ut lite i min gammla media burk och slänge in ett mini itx zotac atom mobo, funkar prima att titta på full hd film på.

Permalänk
Medlem

Tryck på knappen "Skapa Länk för kundvagn"...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/78137
lägg till en valfri hdd, det ska visserligen inte finnas någon platts för en 3.5 tummare men ifall du inte använder den optiska enhetens platts eller dom 2 2.5 tums plattserna så lär det itne vara några problem att få in en normalstor disk

Permalänk
Medlem

Ovanstående paket ser väldigt bra ut i första anblick men utan grafikkort klarar den väl inte av mkv filmer?

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

som jag skrev i mitt första inlägg så klarar den det alldeles utmärkt, har själv en fast variant utan wifi på, funkar strålande att titta på hd film både streamad och från hdd'n, sen så kan man ju itne skryta om att det är ett prestanda monster men för att bara kolla på film så funkar det prima och är väldigt prisvärt, fläkten är dessutom väldigt tyst som jag blev förvånad över då jag trodde ja skulle bli tvungen att byta den men det kunde jag alltså hoppa. sen kan du ju hitta ett annat chassi om du vill, och så men satsa på det eller ett liknande mobo

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen nu vet jag vad jag ska köpa:)