Permalänk
Medlem

Små kryp!

mmmh, såg nu på min laptop att där kommit något litet jävla kryp i min skärm....
Ser den jävel kryp omkring där, lagom roligt

Hursomhelst, någon ide på hur jag ska få ut den? Liten sak på någon mm bara.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit med om det själv, men andra, tex här på sweclockers. Det finns trådar om sk trips(tror de hette så)..

Men testa att ställa en lampa intill skärmen, sidan närmast krypet. För om den lever så kan den dras till ljuset.. Du kan testa att göra en bild i paint som markerar vart djuret är nu, så ser du kanske senare om det har flyttat sig nå mer osv..

men annars sök på trips eller millimeterdjur på forumet.

Hoppas det löser sig

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Dessa små j*vlarna har förpestat min dag mer än en gång.

Finns många olika sätt att prova för att försöka få ut dem. Man kan till exempel locka ut dem med en ficklampa eller bara ställa skärmen i ett helmörkt rum med en lampa i andra änden.

Ibland har man tur och ibland kryper de bara runt i några dagar tills de dör och sen sitter de där. Min 17" TFT skruvade jag upp på vinst och förlust. Lyckades att sopa bort de två små kräken och montera ihop allting igen till användbart skick Garantin ryker givetvis om du göra detta. Första gången det hände skickade jag in den på garanti och och fick felet avhjälpt.

Jag har dock aldrig varit med om sådana djur i laptopskärmar. På min Dell är skärmen bara en del, alltså inte två separata plattor som djuren kan krypa emellan. Det är dock mycket möjligt att skärmen består av två plattor men i så fall är dessa ganska bra sammanfogade och sådana små äckel kan förhoppningsvis inte ta sig in i skärmen.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB