EU-politiker röstar om fildelning och Internet

Permalänk
Melding Plague

EU-politiker röstar om fildelning och Internet

EU-politiker har nu röstat ja till flera tillägg till det så kallade telekompaketet, som är en samlad lagstiftning för att reglera telekomföretag. Vissa av dessa tillägg kan tolkas som att fildelare ska stängas av från Internet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

haha få se när folket får rösta på dessa konstiga fil-lagar :PxD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Folkomröstning om att gå UR EU NU tack!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Knappt så man orkar bry sig längre, fildelare kommer alltid att ligga ett par steg före och se till att det går att ladda hem!

Dom har inte en chans att stoppa det!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
haha få se när folket får rösta på dessa konstiga fil-lagar :PxD

Kommer inte hända Storebror samhälle på G.

Såg en dokumentär om hur hårt övervakat Storbritanien faktiskt är och diskussioner/spekulationer om framtidens storebror samhälle runt om i världen, skrämmande. Dom testade att kartlägga en hel personsliv genom enbart alla videokameror som finns och att man registreras i en datorbas månader efter att man använt vilken typ av kort som helst, månader senare (bankomat kort, tunnelbane kort you name it). Svårt var det inte.

1 vecka senare såg jag förslaget om FRA.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Ja vad ska man säga? Suck

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Musikälskare

Trisst :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

A men för i h*lvete!

Det är som gått som bäddat och klart för missbruk!

Snart heter det united stats of the globe istället för usa.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som allvarligt funderar på att rösa på piratpartiet "bara för att"? I nuläget känns det som om de - mot alla odds - är det vettigaste alternativet. De verkar i.a.f. begripa vikten av integritet, yttrandefrihet et cetera...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Folkomröstning om att gå UR EU NU tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Kommer inte hända Storebror samhälle på G.

Såg en dokumentär om hur hårt övervakat Storbritanien faktiskt är och diskussioner/spekulationer om framtidens storebror samhälle runt om i världen, skrämmande. Dom testade att kartlägga en hel personsliv genom enbart alla videokameror som finns och att man registreras i en datorbas månader efter att man använt vilken typ av kort som helst, månader senare (bankomat kort, tunnelbane kort you name it). Svårt var det inte.

1 vecka senare såg jag förslaget om FRA.

Personligen tycker jag det är sjukt som f*n -.-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Knappt så man orkar bry sig längre, fildelare kommer alltid att ligga ett par steg före

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

mmm det här var inte bra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Knappt så man orkar bry sig längre, fildelare kommer alltid att ligga ett par steg före och se till att det går att ladda hem!

Dom har inte en chans att stoppa det!

Inte stoppa kanske, men med tillräcklig kontroll borde det gå att minska omfattningen i hög grad.

Permalänk
Medlem

ja storebror samhället som man hittils bara sett på filmer håller på att bli verklighet...många internet leverantörer kommer nog konka då om så många kommer stängas av haha! sen kommer K-mart ta över jorden när motståndet är eleminerat!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig så bortom det här ur piratkopieringssynpunkt.
Det jag reagerar på är storerbror-mentaliteten och den totala blindhet för den rena mängd regler och lagar som införs som är alldeles för öppna för "tolkning" med bara löften som ingen kan lita på som garant för att det inte skall tolkas på vissa sätt.

Kommer någon gång farbror blå och knackar på dörren så tänker jag öppna iförd full pirat-regalia, häva ur mig ett "Arrgh, ye be not welcome 'ere" och ta konsekvenserna av det, i ren jävla protest (ursäkta språket).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

sverige komm bli som england är i V för Vendetta... ni som sett den fattar nog...

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

"sverige komm bli som england är i V för Vendetta... ni som sett den fattar nog..."

England är redan där...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Nu vart dagen förstörd helt plötsligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hablam
sverige komm bli som england är i V för Vendetta... ni som sett den fattar nog...

Det första jag tänkte när jag såg nyheten var V för Vendetta.

Men Sweclockers hade ju en liknande nyhet för ett tag sen om jag inte har helt fel så lite förberedd var man.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
haha få se när folket får rösta på dessa konstiga fil-lagar :PxD

Säg inte det.. de är inte säkert att det blir som du tänkt dig.

Permalänk
Medlem

Vänta några år och Sweclockers kommer bli statligt(EU)-kontrollerat. Snart kommer det flöda nyheter i form av "vår stora ledare har återigen stiftat lagar som stryper åt friheten så att vi alla kan leva lyckliga..."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag känner mig så bortom det här ur piratkopieringssynpunkt.
Det jag reagerar på är storerbror-mentaliteten och den totala blindhet för den rena mängd regler och lagar som införs som är alldeles för öppna för "tolkning" med bara löften som ingen kan lita på som garant för att det inte skall tolkas på vissa sätt.

Kommer någon gång farbror blå och knackar på dörren så tänker jag öppna iförd full pirat-regalia, häva ur mig ett "Arrgh, ye be not welcome 'ere" och ta konsekvenserna av det, i ren jävla protest (ursäkta språket).

Alle man på däck!

Permalänk
Medlem

Vadå så dom vill stänga av en fildelare från något dom inte äger precis?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

så jävla fjantigt, varför stänger dom bara inte ner allt internet, gräver upp alla kablar igen? /spit på dom

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Happ
Var väl någon som sa för länge sen. "Internet är bara en fluga som kommer försvinna".

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Är det bara jag som allvarligt funderar på att rösa på piratpartiet "bara för att"? I nuläget känns det som om de - mot alla odds - är det vettigaste alternativet. De verkar i.a.f. begripa vikten av integritet, yttrandefrihet et cetera...

Jag kommer rösta på dom. Blev medlem en tid innan FRA fick igenom sitt lagförslag.
Tycker fler swecare borde bli medlemar i piratpartiet då fler är bättre så enkelt är det. Tänk dom siffrorna om bara 10% av swec gick med det skulle vara nåt.
Bara regga sig på deras hemmsida om man vill.
Sedan kan man ju bidra på andra sätt om man så önskar.
Jag filar mäst på hur jag ska bidra just nu rätt ny på det här politiska känns det som haha.

Men av ren protest så tänker jag vissa vart jag står när skiten går åt helvete.
Blir man åsiktsregistrerad mm och inte får vissa jobb etc i framtiden pga det så kan i alla fall jag leva med gott samvete att jag gjort rätt för mig och står för det jag tror på. Sedan kan storebror sätta sig på mig bäst fan han vill men man är vem man är det tar dom aldrig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Vänta några år och Sweclockers kommer bli statligt(EU)-kontrollerat. Snart kommer det flöda nyheter i form av "vår stora ledare har återigen stiftat lagar som stryper åt friheten så att vi alla kan leva lyckliga..."

Det skulle inte förvåna mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Knappt så man orkar bry sig längre, fildelare kommer alltid att ligga ett par steg före och se till att det går att ladda hem!

Dom har inte en chans att stoppa det!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Hallå? Internet finns inte i ETT land utan ALLA (i principen iaf) och därmed måste man få genom lagar som gäller alla länder i världen. Det bör finnas alltså lagar som gäller internet - och då alla länder.
Internet är något som är okontrollerbart. Omöjligt att stoppa. Det är nästan så man lika gärna kan ge upp - inte sätta ditt idiotiskt hårda regler.
Varför gör man då inte samma sak med allt annat? Övervakar varenda del av världen för att få fast knarklangar osv?
Nånstans måste det ju finnas en realistsikt gräns för hur långt man får gå i jakten på att stoppa brottsligheten - speciellt när den ligger väldigt nära att strida mot andra lagar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Kommer inte hända Storebror samhälle på G.

Såg en dokumentär om hur hårt övervakat Storbritanien faktiskt är och diskussioner/spekulationer om framtidens storebror samhälle runt om i världen, skrämmande. Dom testade att kartlägga en hel personsliv genom enbart alla videokameror som finns och att man registreras i en datorbas månader efter att man använt vilken typ av kort som helst, månader senare (bankomat kort, tunnelbane kort you name it). Svårt var det inte.

1 vecka senare såg jag förslaget om FRA.

Det är ingenting. Idag finns det ett 40 tal testpiloter runtom i Canada som har implementerat chip (ja vuxen ålder) i armarna för att vara pricken på en levande GPS. Hur detta i framtiden kommer att användas vet jag ej men jag blir inte förvånad om alla barn vid en viss ålder, kanske redan direkt efter födseln får ett chip implementerat.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.