Permalänk
Medlem

Nytt chassi Silverstone LC20M

Jag ska nu göra mig av med mitt Antec Sonata II och införskaffa HTPC.
Jag har kikat en del på Silverstone LC20M men jag hittar inte mycket skrivet om detta chassi. Är det nån som har det och kan skriva en liten recension eller ta lite bilder så hade jag blivit glad.

Kom gärna med andra förslag också.

Permalänk
Medlem

Re: Nytt chassi Silverstone LC20M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geggan
Jag ska nu göra mig av med mitt Antec Sonata II och införskaffa HTPC.
Jag har kikat en del på Silverstone LC20M men jag hittar inte mycket skrivet om detta chassi. Är det nån som har det och kan skriva en liten recension eller ta lite bilder så hade jag blivit glad.

Kom gärna med andra förslag också.

Om du väntar en vecka (eller två) så kommer det en recension om detta chassi här hos Sweclockers.

Permalänk
Avstängd

okej

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett tyst, stabilt och RIKTIGT prisvärt chassi tycker jag du ska titta på Antec NSK2400. Det kostar UNDER tusenlappen inkl ett helt okej nätagg. Det är speciellt byggt med tanke på luftflöde och ljudnivå, MikeC från SPCR har varit konsult under designen av detta chassi, precis som han var med P180.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nytt chassi Silverstone LC20M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Om du väntar en vecka (eller två) så kommer det en recension om detta chassi här hos Sweclockers.

Låter bra. Har testet börjat? I så fall, första intryck?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Vill du ha ett tyst, stabilt och RIKTIGT prisvärt chassi tycker jag du ska titta på Antec NSK2400. Det kostar UNDER tusenlappen inkl ett helt okej nätagg. Det är speciellt byggt med tanke på luftflöde och ljudnivå, MikeC från SPCR har varit konsult under designen av detta chassi, precis som han var med P180.

Har tittat på det och det ser fint ut. Dock tänkte jag använda mig till största delen av mina nuvanande komponenter och då NSK2400 bara tar Micro-ATX så går det bort.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nytt chassi Silverstone LC20M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geggan
Låter bra. Har testet börjat? I så fall, första intryck?

Har tittat på det och det ser fint ut. Dock tänkte jag använda mig till största delen av mina nuvanande komponenter och då NSK2400 bara tar Micro-ATX så går det bort.

Tyvär är det inte jag som testar chassit så jag kan inte svara på detta.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Nytt chassi Silverstone LC20M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Tyvär är det inte jag som testar chassit så jag kan inte svara på detta.

Hur går det med testandet? Mycket sugen på att införskaffa detta chassi men inväntar gärna ett test.

Permalänk

har beställt ett sånt, kommer nog i slutet på nästa vecka

kanske kan slänga ihop en liten recension om inte den här på swec är färdig då

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Nytt chassi Silverstone LC20M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geggan
Hur går det med testandet? Mycket sugen på att införskaffa detta chassi men inväntar gärna ett test.

Ja det undrar jag också. Jag har försökt att kontakta killen som fick chassit för test ett tag nu men han svarar inte på mina mail.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått hem chassit och kan ge oss en recension?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nytt chassi Silverstone LC20M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Om du väntar en vecka (eller två) så kommer det en recension om detta chassi här hos Sweclockers.

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nytt chassi Silverstone LC20M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EA|Bonde|Erik

Ja du.... Vad som händer hos Sweclockers vet jag inte. Jag vet bara att ett LC 20M skickades till en av deras redaktörer den 3/5 med ett löfte om att testen skulle ta ca 2-3 veckor..

Permalänk
Medlem

Är det någon som sett några andra recensioner av det här chassit? Är väldigt intressant för min del.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.