Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Nja det kommer kosta mig nästan 4k tyvärr.
Nytt chassi, radiatior, fittings, slang och vatten.

Isf så skulle jag istället satsat på en till radiator (om det finns plats i lådan) för att utöka kylningsytan.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av asus574:

Nja det kommer kosta mig nästan 4k tyvärr.
Nytt chassi, radiatior, fittings, slang och vatten.

Varför inte två loopar isf?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Varför inte två loopar isf?

Hur menar du?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av asus574:

Hur menar du?

En loop för GPU o en för CPU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

En loop för GPU o en för CPU

Har bara cpu vatten kylning i nuläget men planerar att köpa ny gpu med vattenkylning när det kommer upp

EK har gpu block i lager för 1500kr som jag tänkte köpa men frakten och alla skatter skulle gå på 1500kr till, så 3000kr totalt.

Edit: Aliexpress säljer för ett bra pris men vet inte om det är skräp?
https://m.aliexpress.com/item/32958818112.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Har bara cpu vatten kylning i nuläget men planerar att köpa ny gpu med vattenkylning när det kommer upp

EK har gpu block i lager för 1500kr som jag tänkte köpa men frakten och alla skatter skulle gå på 1500kr till, så 3000kr totalt.

Edit: Aliexpress säljer för ett bra pris men vet inte om det är skräp?
https://m.aliexpress.com/item/32958818112.html

Vet att vissa kör med Bykski, har själv ingen erfarenhet, jag kör EK rakt igenom både cpu och gpu.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Entusiast
Skrivet av asus574:

Har bara cpu vatten kylning i nuläget men planerar att köpa ny gpu med vattenkylning när det kommer upp

EK har gpu block i lager för 1500kr som jag tänkte köpa men frakten och alla skatter skulle gå på 1500kr till, så 3000kr totalt.

Edit: Aliexpress säljer för ett bra pris men vet inte om det är skräp?
https://m.aliexpress.com/item/32958818112.html

Din länk skickar mig till nån fjärrkontroll...

Men jag förmodar att du pratar om Bykski eller Barrow? Har kört barrow fittings i tidigare byggen och vet att båda tillverkarna gör saker som inte alls är dåliga...

Permalänk
Avstängd

Tack ska ni ha. Länken tar mig rätt i alla fall
"Bykski Water Block use for MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8 GB / 2070 2080 SUPER trio x gaming / Full Cover Copper/ RGB"

Men det är 1 månads leverans tid tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Skippade mina tankar.
Gjorde om lite i alla fall, mycket jobb bara det och jag svalde en del vatten tyvärr

Satt in en tömmning och gjorde lite bättre emellan res/pump
Med en extender på res
https://www.inet.se/produkt/5320653/ek-extender-g1-4-nickel
Och en sådan som jag moterade emellan
https://www.inet.se/produkt/6912203/ek-af-extender-rotary-m-m...
Är det rätt jag gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Skippade mina tankar.
Gjorde om lite i alla fall, mycket jobb bara det och jag svalde en del vatten tyvärr

Satt in en tömmning och gjorde lite bättre emellan res/pump
Med en extender på res
https://www.inet.se/produkt/5320653/ek-extender-g1-4-nickel
Och en sådan som jag moterade emellan
https://www.inet.se/produkt/6912203/ek-af-extender-rotary-m-m...
Är det rätt jag gjort?
https://i.ibb.co/tMFxy6N/20211020-180339.jpg

Ser bra ut tycker jag.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/galleri/15495-taunys-corsair-7000...

Min gpu har nog inte uppnått 40C ens med nya kylsystemet. Använder flytande metall mellan vattenblock och gpu. Är ju mest rekommenderat när man delidda en cpu, det fick jag höra efteråt. Men i detta fall, funkar det fruktansvärt bra!

Villhöver!
https://www.ekwb.com/shop/powercolor-liquid-devil-radeon-rx-6...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hämtades ut idag! Monteras imorgon. Undra om den ska trivas i min 2x 420mm rad loop.
PCI-E 4.0 Riser blir det också.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Jag blev inte så nöjd med följande resultat.
Asus realbech stress test 10min.
Rum temp 21/22c
Vattentemp vid start 25c (31c efter 10 min)
Core temp 65c
i9 10900k 4.9ghz 1.28v llc 4 ~ 1.2v load
Ek loop (endast för cpu, gpu är luftkyld)
360 rad med ‎NF-A12x25 PWM @ 1350rpm
Pump 50/60%.

Vad får ni för temp i Asus realbech stress test 10min?

Mvh

Lite sent svar det här kanske. Men eftersom du har din rad i toppen, så kommer all värme från din gpu gå genom den. Är nog därför du inte får riktigt så bra temp som du trodde.

Kan även säga att du klarar dig på en 360mm rad för både cpu och gpu. Förutsatt att du inte ska överklocka väldigt mycket. Jag har en Ryzen 3700x och Rog Strix 2080ti genom 1st EK Slim 360mm rad och har inga problem alls att kyla det.

När det kommer till ordningen på loopen så spelar det ingen roll. Kan även rekommendera Jayztwocents på youtube för lite tips/tricks videos angående vattenkylning, han har många bra videos. Va genom hans videos jag lärde mig och "vågade" ta tag i att göra en egen loop.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Lite sent svar det här kanske. Men eftersom du har din rad i toppen, så kommer all värme från din gpu gå genom den. Är nog därför du inte får riktigt så bra temp som du trodde.

Kan även säga att du klarar dig på en 360mm rad för både cpu och gpu. Förutsatt att du inte ska överklocka väldigt mycket. Jag har en Ryzen 3700x och Rog Strix 2080ti genom 1st EK Slim 360mm rad och har inga problem alls att kyla det.

När det kommer till ordningen på loopen så spelar det ingen roll. Kan även rekommendera Jayztwocents på youtube för lite tips/tricks videos angående vattenkylning, han har många bra videos. Va genom hans videos jag lärde mig och "vågade" ta tag i att göra en egen loop.

Svårt och jämnföra Intel mot AMD också. Min 5900X hade inga problem att nå 80+C. Med upplåst strömbudget så var de väl FIT som räddade min cpu från att bränna på ännu mera och dö.

65C i core temp om de var de låter bra tycker jag. Sen vet jag inte exakt hur 10900k är i temp överlag, de kör ju fastlödd IHS numera.

Tillägg:
Fördelen med mer radiatoryta, och mer vatten blir det ju per automatik, är ju att vattnet tar längre tid att värmas upp.
Du behåller en låg vattentemp. Jag bytte nyligen från 280mm+360mm rad, då toppade gpun ca 48C tex (gpun påverkas mest). Nu kör jag 2st 420mm, vatten tempen sjönk med ca 9 grader i spelbelastning (fullload på gpu), och gpu tempen sjönk också med 8-9 grader. Har nog aldrig nått 40C med nya loopen på gpun. Då spelade jag BF2042 i över en timme som längst med full belastning på gpun.
CPUn har jag inte lika bra koll på tyvärr, men en lägre vattentemp bör ju ge bättre boost i spel tex.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Svårt och jämnföra Intel mot AMD också. Min 5900X hade inga problem att nå 80+C. Med upplåst strömbudget så var de väl FIT som räddade min cpu från att bränna på ännu mera och dö.

65C i core temp om de var de låter bra tycker jag. Sen vet jag inte exakt hur 10900k är i temp överlag, de kör ju fastlödd IHS numera.

Tillägg:
Fördelen med mer radiatoryta, och mer vatten blir det ju per automatik, är ju att vattnet tar längre tid att värmas upp.
Du behåller en låg vattentemp. Jag bytte nyligen från 280mm+360mm rad, då toppade gpun ca 48C tex (gpun påverkas mest). Nu kör jag 2st 420mm, vatten tempen sjönk med ca 9 grader i spelbelastning (fullload på gpu), och gpu tempen sjönk också med 8-9 grader. Har nog aldrig nått 40C med nya loopen på gpun. Då spelade jag BF2042 i över en timme som längst med full belastning på gpun.
CPUn har jag inte lika bra koll på tyvärr, men en lägre vattentemp bör ju ge bättre boost i spel tex.

Ja jo, klart det kan vara svårt att jämföra Intel mot AMD. Iaf för en annan som inte har båda systemen.

Nådde din 5900x 80+c på vatten?

Klart det finns fördelar med mer radiatoryta också såklart. Vattnet tar som sagt längre tid att värmas upp och du kan lättare kyla det och ha lägre rpm på fläktar om man vill. Men vattnet kommer ju nå sin delta temp och sen kan man inte kyla det mer. Det jag menade va bara att man klarar sig på 360mm radiator. Jag har som sagt inga problem att kyla mitt system, sen om det skulle bli något svalare ändå med en radiator till tvekar jag inte på. Tanken va att köpa en till radiator först. Men fick även höra i denna tråd att det skulle räcka med den jag redan hade, så körde jag på det och blev nöjd med resultatet. Och eftersom det "tyngsta" jag gör med min pc är att spela, så är det absolut inga problem.

I regel säger man 120mm radiatoryta per sak som ska kylas och 240mm om man ska överklocka. Jag skulle dock aldrig endast köra på 120mm radiator för kylning. haha

Edit:
Slog igång Heaven benchmark för att kolla lite temps snabbt. Jag vet att det inte r det mest krävande. Men jag gillar det för det känns som det reflekterar rätt verklig load på datorn om du spelar. 51c gpu och 55c cpu, med fläktarna på 1000rpm. Kör med pbo och lite små tweaks i bios också, på cpu'n. gpu'n kör jag helt stock just nu. Känner helt ärligt inget behov för att klocka den. Fick mycket bättre boost på både gpu och cpu när jag körde allt på vatten. (hade bara cpu'n i loopen först)

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Ja jo, klart det kan vara svårt att jämföra Intel mot AMD. Iaf för en annan som inte har båda systemen.

Nådde din 5900x 80+c på vatten?

Klart det finns fördelar med mer radiatoryta också såklart. Vattnet tar som sagt längre tid att värmas upp och du kan lättare kyla det och ha lägre rpm på fläktar om man vill. Men vattnet kommer ju nå sin delta temp och sen kan man inte kyla det mer. Det jag menade va bara att man klarar sig på 360mm radiator. Jag har som sagt inga problem att kyla mitt system, sen om det skulle bli något svalare ändå med en radiator till tvekar jag inte på. Tanken va att köpa en till radiator först. Men fick även höra i denna tråd att det skulle räcka med den jag redan hade, så körde jag på det och blev nöjd med resultatet. Och eftersom det "tyngsta" jag gör med min pc är att spela, så är det absolut inga problem.

I regel säger man 120mm radiatoryta per sak som ska kylas och 240mm om man ska överklocka. Jag skulle dock aldrig endast köra på 120mm radiator för kylning. haha

Edit:
Slog igång Heaven benchmark för att kolla lite temps snabbt. Jag vet att det inte r det mest krävande. Men jag gillar det för det känns som det reflekterar rätt verklig load på datorn om du spelar. 51c gpu och 55c cpu, med fläktarna på 1000rpm. Kör med pbo och lite små tweaks i bios också, på cpu'n. gpu'n kör jag helt stock just nu. Känner helt ärligt inget behov för att klocka den. Fick mycket bättre boost på både gpu och cpu när jag körde allt på vatten. (hade bara cpu'n i loopen först)

Ja, jag hör ju att du sett Jaytwocent videon, med tanke på regeln. Och jag ifrågasätter inte heller de citatet, för att jag kan inte svara på det. Mer radiator yta ger lägre vattentemp iallafall. Och det märker man definitivt på gpun. Samtidigt som det handlar antagligen mycket om hur pass bra värmeöverföringen sker gpu vs cpu.

Kör just nu 250W/170W/130W PPT/TDC/EDC, de ger mig temps upp emot 85C i Cinebench R20. Kör jag utan PBO toppade jag ca 63C i samma test.

Heaven benchmark ger mig (med PBO 150mhz+ 250W/170W/130W, cpun boostar 5ghz):
CPU - 67C
GPU - 36C
Pump och RPM idlar.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkiii:

Lite sent svar det här kanske. Men eftersom du har din rad i toppen, så kommer all värme från din gpu gå genom den. Är nog därför du inte får riktigt så bra temp som du trodde.

Kan även säga att du klarar dig på en 360mm rad för både cpu och gpu. Förutsatt att du inte ska överklocka väldigt mycket. Jag har en Ryzen 3700x och Rog Strix 2080ti genom 1st EK Slim 360mm rad och har inga problem alls att kyla det.

När det kommer till ordningen på loopen så spelar det ingen roll. Kan även rekommendera Jayztwocents på youtube för lite tips/tricks videos angående vattenkylning, han har många bra videos. Va genom hans videos jag lärde mig och "vågade" ta tag i att göra en egen loop.

Har inte ens testat med gpu i load så då blir det nog värre.
Ser inte ut som det kommer in några rtx 3070 med vattenkylning.
Jag börjar fundera på att beställa ifrån EK till mitt rtx 2070 super.
Är det någon som vet om detta är allt jag ska betala eller tillkommer det flera skatter/utgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Ja, jag hör ju att du sett Jaytwocent videon, med tanke på regeln. Och jag ifrågasätter inte heller de citatet, för att jag kan inte svara på det. Mer radiator yta ger lägre vattentemp iallafall. Och det märker man definitivt på gpun. Samtidigt som det handlar antagligen mycket om hur pass bra värmeöverföringen sker gpu vs cpu.

Kör just nu 250W/170W/130W PPT/TDC/EDC, de ger mig temps upp emot 85C i Cinebench R20. Kör jag utan PBO toppade jag ca 63C i samma test.

Heaven benchmark ger mig (med PBO 150mhz+ 250W/170W/130W, cpun boostar 5ghz):
CPU - 67C
GPU - 36C
Pump och RPM idlar.
https://i.imgur.com/6HRlfE7.png

Ja, jag tittar mycket på hans videos.
Jäkligt bra gpu temp har du iaf. Överlag får man väl säga att du har bra temps. Ja, som sagt mer yta = lägre temps. Till en viss gräns såklart. Jag har absolut inte fantastiska temps, men med endast en slim 360mm rad, så tycker jag dom är bra. Gpu'n är ju den som verkligen fick nytta av vatten. Tror jag sänkte min med typ 25-28c. Cpu'n blev nästan 10c varmare, men det är ju inte så konstigt eftersom den va själv i loopen först. Har för mig att jag kör min pump på typ 50%.

Kör ju med ett Fractal S2 chassi, vilket är bra till vattenkylning. Och som sagt, jag funderade på antingen en 240 eller 360 rad till. Men eftersom jag körde hardtubes och böjde rören för första gången dessutom. Så ansåg jag att det skulle blivit lite för jobbigt att få "plats" med allt. Skulle jag haft typ Lian li o11 chassit, då hade jag nog inte tvekat med en till rad.

Skrivet av asus574:

Har inte ens testat med gpu i load så då blir det nog värre.
Ser inte ut som det kommer in några rtx 3070 med vattenkylning.
Jag börjar fundera på att beställa ifrån EK till mitt rtx 2070 super.
Är det någon som vet om detta är allt jag ska betala eller tillkommer det flera skatter/utgifter?
https://i.ibb.co/zmz16ty/Screenshot-20211029-224200-Samsung-Internet.jpg

Det är allt du kommer behöva betala. Se bara till att du köper rätt block. Du skriver att du har ett 2070 super, men det va ett 2080 block i kundvagnen på bilden. Men det kanske är samma block till båda korten.

Men som jag skrev, gpu'n matar just nu din radiator med all varmluft. Cpu'n kan bli något varmare såklart. Men gpu'n kommer absolut bli svalare. Bara se till så man har bra luftflöde in i chassit också. Men som vi skrivit tidigare ikväll. Jag har som sagt ryzen, så kan ju inte svara på hur en Intel cpu blir. däremot kan du ju testa att lägga till gpu'n i loopen innan du köper en till radiator. Åtminstone om du kör med slang i loopen, det är ju så lätt att jobba med. Men har du inga problem att lägga ut pengarna, så är det ju dock bara att köra på. Jag har kommit till gränsen där min kylning är sjukt dyr nu, så det tar emot att köpa mer. Men det är ju så kul att hålla på dock.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Avstängd

Tack för hjälpen @walkiii.

En annan fråga, jag funderar också på att skölja loopen.
Jag har läst på en hel del och förstår att man kan använda destillerat vatten.
Är batterivatten samma sak?
Funderar på denna i såna fall, är i min prisklass
https://www.biltema.se/bilvard/tillsatsmedel/ovriga-tillsatsm...

Permalänk
Medlem

Ny gpu installerad idag!
Powercolor 6900XT Liquid Devil Ultimate!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Har bara cpu vatten kylning i nuläget men planerar att köpa ny gpu med vattenkylning när det kommer upp

EK har gpu block i lager för 1500kr som jag tänkte köpa men frakten och alla skatter skulle gå på 1500kr till, så 3000kr totalt.

Edit: Aliexpress säljer för ett bra pris men vet inte om det är skräp?
https://m.aliexpress.com/item/32958818112.html

Nåja, frakten är inte så dyr från ekwb. Brukar ligga på runt 15-20 euro, typ.
Men se till att köpa rätt block bara. De har bra guider för detta.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av asus574:

Tack för hjälpen @walkiii.

En annan fråga, jag funderar också på att skölja loopen.
Jag har läst på en hel del och förstår att man kan använda destillerat vatten.
Är batterivatten samma sak?
Funderar på denna i såna fall, är i min prisklass
https://www.biltema.se/bilvard/tillsatsmedel/ovriga-tillsatsm...

Jadå, batterivatten och destillerat vatten är för vårat bruk samma sak.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jadå, batterivatten och destillerat vatten är för vårat bruk samma sak.

//Pontus

Släng i en skvätt diskmedel och lite lite riktig glykol (den utan alkohol,bara.
Så slipper du korrosion och alger (hemmabyggd mix 😊)

Temp referens
Mining ger ca
3090 35c på core 78c mem
3900x (idle) med usmus CRT ca 38c
Vattentemp ca 31c 360xc 360pe
Fläktar ca 1800rpm noctua x6
Ca 112Mh/s
Detta är speldatan.
Finns intresse kan jag skriva ned de rigtiga minig riggarnas stats här.

Styr allt med aqua computers aqua suit som är hästlängder bättre än ique eller nzxt ekwb etc mjukvara.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Avstängd

Tack ska ni ha
Funderar också på att köpa denna i samma veva
https://www.biltema.se/bil---mc/bilbatterier/batteritillbehor...
Det är väl ungefär samma som denne?
https://www.inet.se/produkt/6302346/aquatuning-pafyllningsfla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Tack ska ni ha
Funderar också på att köpa denna i samma veva
https://www.biltema.se/bil---mc/bilbatterier/batteritillbehor...
Det är väl ungefär samma som denne?
https://www.inet.se/produkt/6302346/aquatuning-pafyllningsfla...

Japp, har samma hemma

Permalänk
Avstängd

Köpte den här, tror ni den kommer fungera att testa pumpen med?
https://www.inet.se/produkt/5322443/phobya-extern-natdel-230v...

Jag blev lite osäker då jag hittade denna info

"Note: Please note that this power supply is not suitable for Laing pumps, as these pumps require too high of a startup current."
https://www.aquatuning.se/vattenkylning/tillbehoer/230v-tillb...

Permalänk
Skrivet av asus574:

Köpte den här, tror ni den kommer fungera att testa pumpen med?
https://www.inet.se/produkt/5322443/phobya-extern-natdel-230v...

Jag blev lite osäker då jag hittade denna info

"Note: Please note that this power supply is not suitable for Laing pumps, as these pumps require too high of a startup current."
https://www.aquatuning.se/vattenkylning/tillbehoer/230v-tillb...

Du kan testa med ditt nätaggregat, och vissa tillverkare har 24 pin bridge som tillbehör.

Edit: här är en guide PSU bridge tester guide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SirAlex18:

Du kan testa med ditt nätaggregat, och vissa tillverkare har 24 pin bridge som tillbehör.

Edit: här är en guide PSU bridge tester guide

Nä jag vill slippa köra med mitt nätagg

Edit: köpte ett nytt nätagg istället.

Permalänk
Avstängd

Ni som ska uppgradera till 12 gen cpu, ska ni köpa mount kit direkt ifån EK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Ni som ska uppgradera till 12 gen cpu, ska ni köpa mount kit direkt ifån EK?

Ek ger väl detta gratis, antar mot fraktkostnad däremot.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2