Rockstar: "Grand Theft Auto VI visas i december"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Intressant, visste inte hur de har lagt upp det - tack för infon

Just sista biten där är ju lite trist. Fanns tidigare för en plattform men företaget vill ha över folk till nyare plattformar så de stänger ner för de gamla. Det känns inte som att de uppfattar att de har ett ansvar att hålla sina servrar online när de släpper ett onlinespel. Ge folk möjligheten att köra sina egna servrar (som man gjorde förr) i samband med att de stänger ner de officiella känns som en rimlig förväntan.

Xbox 360 Och PS3 var ju nästan 10 år gamla när spelet släpptes skulle aldrig gå att försätta uppdatera spelet på dessa plattformar ändå du tycker alltså att det ska försätta ge stöd för en plattform som snart är 20 år gammal ?

Kan även tilläggas att Rockstar inte har släppt en uppdateringar till GTA 5 på Xbox 360 och PS3 sedan tidigt 2015. Eftersom att dessa konsoler helt enkelt inte skulle klara av det. Spelet skulle ju bara vara helt ospelbart med dagens version av GTA Online på Xbox 360 och PS3.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Xbox 360 Och PS3 var ju nästan 10 år gamla när spelet släpptes skulle aldrig gå att försätta uppdatera spelet på dessa plattformar ändå du tycker alltså att det ska försätta ge stöd för en plattform som snart är 20 år gammal ?

Kan även tilläggas att Rockstar inte har släppt en uppdateringar till GTA 5 på Xbox 360 och PS3 sedan tidigt 2015. Eftersom att dessa konsoler helt enkelt inte skulle klara av det. Spelet skulle ju bara vara helt ospelbart med dagens version av GTA Online på Xbox 360 och PS3.

Tror mest han menar att servrarna iallafall kunde finnas kvar längre, särskilt med tanke på att GTA IV fortfarande är uppe. Sen att de inte uppdaterade spelet är väl förståeligt.

Anledningen till att de stängde helt var nog mest att få över spelare så de kunde sälja mer shark cards och tjäna mer pengar Och det är ju lite tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaNgEDamN:

Otroligt taggad, men om vi följer hur GTA V släpptes så är vi fortfarande 2 år från första konsolversionen av spelet, 3 år från nästa generations konsoler, och 3,5 år tills PC versionen släpps.
FeelsGoodMan

Skrivet av Ozzed:

Härligt. Bara vänta i 30 år på
PC-versionen då.

Hoppas verkligen det stämmer med fler karaktärer. Det var väldigt roligt med femman.

Och Epic Store Exclusive...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tror mest han menar att servrarna iallafall kunde finnas kvar längre, särskilt med tanke på att GTA IV fortfarande är uppe. Sen att de inte uppdaterade spelet är väl förståeligt.

Anledningen till att de stängde helt var nog mest att få över spelare så de kunde sälja mer shark cards och tjäna mer pengar Och det är ju lite tråkigt.

Tror det stängde ner för att det kostade mer en vad det tjänade på den versionen av spelet. Som sagt det har inte uppdateras sedan tidigt 2015 så kan inte vara många som spelade det på Xbox 360 och PS3.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

När det kommer ett nytt gta spel, de är en bra anledning för gpu uppgradering. 6080 eller 6090 lär ju vara aktuellt. Tur att de är ett tag till release. 🙂

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Misstänker att huvudkaraktären inte kommer vara en kriminell socio/psykopat och istället är någon som kämpar för en "god sak"

Lite som Niko i fyran, med andra ord.
Fullt av satir som driver med allt och alla bör det givetvis vara, men det får gärna ta sig själv på lite större allvar än femman, tyckte det kunde bli lite väl överdrivet och tramsigt.

Sen är jag av den något kontroversiella åsikten att bilkörningen i fyran var fantastiskt rolig och tillfredställande, så ser gärna att det går tillbaka lite mer åt det hållet.
I femman känns ju alla fordon mer eller mindre identiska, skillnaden mellan en europeisk småbil och en amerikansk muskelbil är typ acceleration och topphastighet.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Avstängd

”This game will break the internet”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Varför måste du ha två PS5 för att kunna spela spelet? Låter som helt orealistiska systemkrav.

Precis Ska köra Crossfire-PS5!
Sålde PS5an i somras då jag trodde jag var klar med titlarna jag ville lira på platformen, men nu ändrades det (troligtvis) beroende på när spelet nu kommer.. Fördelen är väl att "Slim" nu finns som tar lite mindre plats på skrivbordet.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk

Inga större förhoppningar på det här spelet. De var så mycket bättre förr. GTA 5 är självklart ett bra spel men långt ifrån Rockstars påstådda kvalitet. RDR2 är ett mästerverk där man bara övergav online totalt (galenskap) vilket fick avsmak att infinna sig för företaget.
Som allt annat idag centrerar Rockstar bara sina tankar och ideer kring "hur tjänar vi maximalt med pengar?" Det är givetvis online och där kommer fokus att ligga.

Delar om "Woke" borttaget i förbyggande syfte. /mod
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Sätter punkt på Woke diskussionen innan den drar igång då den inte kommer sluta väl.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

[...]
Sen är jag av den något kontroversiella åsikten att bilkörningen i fyran var fantastiskt rolig och tillfredställande, så ser gärna att det går tillbaka lite mer åt det hållet.
[...]

Är nog inte så väldigt kontroversiell med tanke på att det nog är den vanligaste kommentaren jag ser, att folk önskar vi får fyrans körfysik i sexan. Kommer ärligt talat inte ihåg hur det var jämfört med femman, men femman var kanske lite väl... slirigt?

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Är nog inte så väldigt kontroversiell med tanke på att det nog är den vanligaste kommentaren jag ser, att folk önskar vi får fyrans körfysik i sexan. Kommer ärligt talat inte ihåg hur det var jämfört med femman, men femman var kanske lite väl... slirigt?

Fyran har extremt trögstyrda bilar, särskilt äldre/sämre bilar. Motorcyklar ska vi inte ens prata om, de är omöjliga att köra när man är van vid femmans. Kanske mer realistiskt på vissa sätt men femmans körning är bra mycket roligare enligt mig. Men det beror kanske på vad man vill ha från ett bilspel. Jag föredrar 'arcade' känslan, finns så många bilspel med realistiskt körning om man är sugen på det. Fysiken/ragdolls är dock roligare i fyran

Att köra races i online som jag brukar köra mycket med loops och wallrides å grejer hade inte funkat i fyran. Tror rockstar kommer hålla sig till femmans ungefär med tweaks. Hade gärna sett mer realistiska skador på bilarna som fyran hade när man krockade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fyran har extremt trögstyrda bilar, särskilt äldre/sämre bilar. Motorcyklar ska vi inte ens prata om, de är omöjliga att köra när man är van vid femmans. Kanske mer realistiskt på vissa sätt men femmans körning är bra mycket roligare enligt mig. Men det beror kanske på vad man vill ha från ett bilspel. Jag föredrar 'arcade' känslan, finns så många bilspel med realistiskt körning om man är sugen på det. Fysiken/ragdolls är dock roligare i fyran

Att köra races i online som jag brukar köra mycket med loops och wallrides å grejer hade inte funkat i fyran. Tror rockstar kommer hålla sig till femmans ungefär med tweaks. Hade gärna sett mer realistiska skador på bilarna som fyran hade när man krockade.

Efter jag skrev mitt inlägg installerade jag GTA4 och gav det ett försök, och jag instämmer till fullo med det du säger. Niko är en härlig karaktär, men sida vid sida är GTA5:s körfysik mycket mindre frustrerande och gör körningen till en mycket roligare upplevelse.

Visa signatur

Smurf

Permalänk

Någon som rent spontant tror man måste uppgradera sin dator inför GTA VI om man har RTX 3080 och Intel Core I7 12700k förutom möjligtvis grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torhrolfr:

Någon som rent spontant tror man måste uppgradera sin dator inför GTA VI om man har RTX 3080 och Intel Core I7 12700k förutom möjligtvis grafikkortet?

Det kommer ju fungera felfritt på konsolerna, inklusive Series S, så tror inte du behöver oroa dig

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:

Det kommer ju fungera felfritt på konsolerna, inklusive Series S, så tror inte du behöver oroa dig

Felfritt är ju inte garanterat.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Felfritt är ju inte garanterat.

Kanske inte initialt såklart, menade bara att hans dator med marginal kommer klara minimum-kraven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torhrolfr:

Någon som rent spontant tror man måste uppgradera sin dator inför GTA VI om man har RTX 3080 och Intel Core I7 12700k förutom möjligtvis grafikkortet?

Ska vara lugnt om det är lika optimerat som GTA 5 var satt själv på 3570k och ett HD7970 Ghz när det släpptes och kunde köra på 1080p med hög grafik med 60+ fps och då var dessa komponenter typ 3-4 år gamla när GTA 5 kom ut.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO