Behöver råd ang en iMac (late 2012)

Permalänk
Medlem

Behöver råd ang en iMac (late 2012)

Hej!

Jag har ärvt en iMac och jag vet inte om jag kan sälja den, skänka den till någon eller om den är alldeles för gammal och ska gå till återvinningen. Det är en iMac 21.5" (Late 2012), Core i5 2.7 GHZ, 8 GB RAM, 1 TB hårddisk. Den är bra skick, ser knappt använd ut.

Några tips?

/z1pp0

Permalänk
Medlem

Den är snygg att titta på?

Processorn är ingen katastrof, fyrkärnig Ivy kan man väl surfa med, men det finns ingen support för den Macen längre och en 2.5” HDD är inge roligt som enda disk. Tyvärr är den modellen rejält pillig att ta sig in i (skärmen är limmad och man måste smälta eller skära loss den och sedan fästa igen med dubbelhäftande tejp), annars hade man ju kunnat beta i en SSD och mer minne. Som det är… ge bort den om du kan.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Kolla in t.ex. ebay för att få ett hum om värde. Du kan ju lägga upp en annons här också och se om någon är intresserad. Jag har själv en gammal Mac mini från ungefär samma tid, och den går att använda fortfarande. Däremot är det stopp för de senaste versionerna av macOS på en så gammal maskin.

Permalänk
Medlem

Tack för era tips...

Jag har kollat lite på priser och kommit fram till att jag skänker bort den mot avhämtning. Det är inte så mycket pengar och kanske gör jag någon glad...