Chat GPT kan generera svårupptäckta skadeprogram

Permalänk
Melding Plague

Chat GPT kan generera svårupptäckta skadeprogram

Genom att kringgå skyddsfilter kan chattbottar användas för att generera skadlig kod och "muterande" skadeprogram.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

And so it begins

Permalänk
Medlem

På ett sätt har AI redan påverkat samhället negativt:
Otroliga mängder artiklar och rapporter om hur hemskt AI kommer att vara.

Permalänk
Avstängd

Det är 50/50 att Chat GPT skapar en keylogger som stjäl avfyrningskoderna till världens kärnvapen. Sen är det över för mänskligheten. Det är 100% fastställt till 50%.

Permalänk

Ai kan även ta mitt jobb.
Jag själv jobbar som hissoperatör på en myndighet. Folk går in i hissen och säger vilken våning de ska till och jag trycker på rätt våningsknapp, med bättre Ai så kanske dessa människor kan åka hiss utan såna som mig? Vad ska då såna som mig göra?

Annars Ai kommer med positiva och negativa saker, precis som all teknik. Och när det gäller Ai så får man anpassa sig, det går inte säga att luddism is the shit och sedan tro att man kan konkurrera emot andra länder som satsar på teknikutveckling.

Permalänk
Medlem

Vad var det ja sa, AI för cybersäkerhet kommer användas lika mycket av hackers.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Svartmålningen fortsätter.
Är det verkligen så svårt att se möjligheterna i de nya utmaningarna att man väljer att se utmaningarna i möjligheterna?