Uppladdade bilder räknas även fast inlägget/tråden avbryts

Permalänk
AKA AudioBamse

Uppladdade bilder räknas även fast inlägget/tråden avbryts

Jag skrev detta först under kontaktformuläret under "Kontakta oss", men det var oklart om det faktiskt sändes när jag klickade på "Skicka meddelande" då jag bara dirigerades till en vit blank sida utan bekräftelse att det har skickats (ännu en bugg?).

I alla fall, jag upptäckte, vad som verkar vara en bugg, att om man skapar ett nytt inlägg i forumet och laddar upp bilder, men sedan avbryter inlägget utan att posta det så räknas det ändå som att man har laddat upp bilderna, så nästa gång man ska göra ett nytt inlägg så har gränsen för hur många bilder du får ladda upp minskat trots att man avbröt det gamla inlägget.

EDIT : Mitt meddelande hade gått fram och jag har fått svar, så moderator kan deleta detta onödiga inlägg.

Förtydligade rubriken.
Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Vi fick en bugg förhandsgranskningen av kontakt-meddelanden vid en lansering av kod vid kl. 13:00 idag, det är nu åtgärdad.

Gällande bilduppladdningen; Om du inte ansluter bilderna till ett inlägg ligger de kvar i kön i 24 timmar och tar upp en plats i "5 bilder / inlägg". De bilder som du inte valde kommer alltså att tas bort och du får åtkomst till alla platser igen. Anledningen till att det fungerar på följande vis är att inlägget inte existerar förrän du trycker på "Skicka meddelande" och vi vet inte om att du gick ifrån sidan.

/ Johan

Permalänk
AKA AudioBamse

Okej, tack för förklaringen!

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av AudioBase:

Okej, tack för förklaringen!

Tack själv! Vi har ännu inte gjort någon revidering av projektet sedan lansering. Vi kommer att ha följande och andra synpunkter i åtanke till vår första iteration.