LG visar 48-tums OLED-skärm med spelfokus

Permalänk
Skrivet av improwise:

Finns dock inte samma behov att kurva en OLED då det inte är samma problem med dåliga betrakningsvinklar som på LCD. Flame on

Mjo, det är ju en anledning till curved
Men mest för att man kommer mer centrerat distansmässigt när man sitter mitt framför en curved
En stor platt så blir det att bilden försvinner ut i kanterna på ett annat sätt

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Inaktiv

Mycket negativt från många som jag tyvärr tror inte har en aning vad de talar om eller har extremt unika behov (vilket jag inte heller tror på). Har använt alla möjliga skärmar från 60 kilos CRT fram till dagens gaming och premium kontorsvarianter i alla prisklasser. Bytte senast till LGs 48 tums C1 och det är grymt. Bilden är fantastisk vilket egentligen är det enda som är viktigt. Fungerar utmärkt för allting och skärmytan är fantastisk.

Allt jag läste innan om problem med inbränning, textupplösning och att skärmytan inte går att använda praktiskt är struntprat från de som inte använt skärmen. Har nu sett ett antal långtidsrecensioner som alla håller med mig trots att de var skeptiska från början. Att ha en liten oled är jättebra om man har ont om plats men jag kan inte föreställa mig att någonsin gå ned i storlek.

Sluta nörda och prova innan ni sågar något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88212:

Mycket negativt från många som jag tyvärr tror inte har en aning vad de talar om eller har extremt unika behov (vilket jag inte heller tror på). Har använt alla möjliga skärmar från 60 kilos CRT fram till dagens gaming och premium kontorsvarianter i alla prisklasser. Bytte senast till LGs 48 tums C1 och det är grymt. Bilden är fantastisk vilket egentligen är det enda som är viktigt. Fungerar utmärkt för allting och skärmytan är fantastisk.

Allt jag läste innan om problem med inbränning, textupplösning och att skärmytan inte går att använda praktiskt är struntprat från de som inte använt skärmen. Har nu sett ett antal långtidsrecensioner som alla håller med mig trots att de var skeptiska från början. Att ha en liten oled är jättebra om man har ont om plats men jag kan inte föreställa mig att någonsin gå ned i storlek.

Sluta nörda och prova innan ni sågar något.

Är inne på min tredje OLED som skrivbordsmonitor, hur många måste man ha haft innan man får ha en negativ åsikt om dom?

De problem jag ser för egen del har inget med OLED att göra (iaf så länge man stänger av ASBL och ställer in ClearType om man kör Windows), utan gäller alla skärmar som är 45"+ med en upplösning som är 4K eller lägre. Den dagen vi får mindre OLED skärmar med minst 4K upplösning så åker de LCD-skärmar jag har kvar ut. Sen bör det sägas att jag förmodligen har ett större behov av flera aktiva fönster samtidigt än de flesta mer normala användare, om inte skulle jag förmodligen fortsatt att köra på min OLED även för arbete.

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en 42" som inte kostar dubbla priset jämfört med en 55" tack

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Samsung kommer äta dem till frukost - med rätta. QD OLED verkar grymt. Äntligen blir det slut på LG's förbannade dominans och WRGB.

Älskar min CX55, men ge mig en bra QDOLED till skrivbordet. Väntar in en på minst 32 tum!

Samsung kommer förmodligen äta din plånbok till frukost när du köper en.

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickeko:

Samsung kommer förmodligen äta din plånbok till frukost när du köper en.

Man skulle kunna tro det men inte om man tittar på Alienwares 34 UW. Mycket billigare än väntat.Så bara hålla tummarna det forstätter i den stilen

Permalänk
Medlem

Jag spelar vid skrivbordet, så jag vill inte har 30"+, 80cm framför näsan.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w