Schiit Asgard - Extrem hörlursförstärkare med DAC

Permalänk
Medlem

Schiit Asgard - Extrem hörlursförstärkare med DAC

Säljer en i princip oanvänd hörlursförstärkare med tillräckligt mycket effekt för att väcka de mest tungdrivna hörlurarna till liv utan problem. De flesta andra hörlursförstärkare orkar inte driva ordentligt så fort man ställer upp basen lite så det blir lite tråkiga explosioner osv, men det är inget problem med detta monster. Vilka hörlurar man än har kan man få njuta av ett fetare och fylligare ljud!

Mer info: https://www.schiit.com/products/asgard
DAC'en som ingår i denna är True MultiBit™ (kostar $200).

Här är effekten som går att få ut, per kanal:

Maximum Power, 16 ohms: 5W RMS per channel
Maximum Power, 32 ohms: 3.5W RMS per channel
Maximum Power, 50 ohms: 2.5W RMS per channel
Maximum Power, 300 ohms: 600mW RMS per channel
Maximum Power, 600 ohms: 300mW RMS per channel

En ny Schiit Asgard med True Multibit™ kostar (inkl frakt, tull och moms) 6300 kr och det är 2 månaders leveranstid.

Originalkartong ingår. Kan skickas, köparen står då för frakten.

Säljes då jag ska skaffa balanserade hörlurar (annan kontakt) så denna stärkare passar inte längre.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig sälja bara DACen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullon:

Kan du tänka dig sälja bara DACen?

Som jag förstår det är det här både en dac och en amp så jag tror att det inte går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Som jag förstår det är det här både en dac och en amp så jag tror att det inte går

Det är ett hotswap DAC-kretskort i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullon:

Kan du tänka dig sälja bara DACen?

Nja inte till en början iaf, annonsen får ligga ute och jäsa ett tag innan jag börjar mecka med den. Enheten är knappt rörd så det gör lite ont att ta fram skruvmejseln och mecka ur DAC'en. Blir ju ett hål in där dessutom, inte supersnyggt.

Permalänk
Inaktiv

Vilken version av Asgard är det? Kan va bra lägga in i kommentarerna. V1 v2 eller v3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Vilken version av Asgard är det? Kan va bra lägga in i kommentarerna. V1 v2 eller v3?

Ah, ja det är senaste, Asgard 3.

Permalänk

Bjuder 4000 kr + frakt.

Jag kan mycket väl ha missat något, men det ser ut som att denna kostar 439 euro från Schiit-Europe. Som allt annat så finns den så klart inte i lager i och för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newburger:

Bjuder 4000 kr + frakt.

Jag kan mycket väl ha missat något, men det ser ut som att denna kostar 439 euro från Schiit-Europe. Som allt annat så finns den så klart inte i lager i och för sig.

Noterat! Har ingen lagt högre bud inom en vecka så är den din. (Skickas dock strax efter nyår då jag inte kommer vara hemma nästa vecka.)

Ja Schiit Europe har aldrig något in stock och har inte haft det på flera år, jag vet inte vad poängen är med den sidan mer än att sukta folk. Med kretsbristen har ju Schiit höjt sina priser på vissa produkter i USA, Asgard 3 kostade ju 50 dollar mer helt plötsligt, samt de redan långa leveranstiderna blev ännu längre (och väldigt osäkra).

Permalänk

Oj, visste inte att det hade varit så under så lång tid.

Tidsplanen låter bra.

Permalänk

Hej!

Får tyvärr dra tillbaka mitt bud. Slog till på en rme adi-2 I stället.

Permalänk
Medlem

Smyger in med 3000 plus frakt

Permalänk
Medlem

Såld för 4500.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad