Apples event "Unleashed" direktsänds

Permalänk
Medlem

Pro Pro Pro Pro, kan han inte sätta pro framför lite fler ord och säga det två gånger varje gång ? =o xD

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Så M1X = M1 Pro !

och m1 max

Permalänk
Medlem

Dreglar här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

och m1 max

Med stöd upp till 64GB RAM! Och 1,7ggr snabbare än M1 Pro!

Permalänk
Medlem

Har inte ens sett priserna ännu och min plånbok ligger här och gråter.

Permalänk
Medlem

Snuskigt vad kraftfull M1 Max kommer vara. Jeez asså, aldrig varit så fascinerad över ett chip.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

4x grafikprestanda mot M1, hur funkar det ens?

Permalänk
Medlem

Så dessa nya processorer har gpuer som är bättre än ett 100 watt laptop grafikkort? vill inte vara den men känns lite som om det är i ett ända specifikt tillfälle om man kollar åt höger och lyfter vänster arm?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

M1 Max äntligen en riktig Apple dator cpu. Enda fråga är bara priset? Sedan vill jag inte ha ej utbytbar ssd av hur många anledningar som helst. 64GB ram går att leva med om man har gott om servrar att sprida lasterna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

M1 Max äntligen en riktig Apple dator cpu. Enda fråga är bara priset?

en njure och båda dina armar då du ändå bara kan styra datorn med siri

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Nästan så jag vill skippa kolla... Givet förhandsgissningarna på var M1X (eller vad den nu kommer heta) förväntas hamna känns det som man nästan bara kan bli besviken.

Lyckas Apple toppa förhandsgissningarna, man ju trollade alla "analytiker" som gissar på alla tisdagar denna månad som "då händer detta event" genom att välja en måndag, spelar man i en helt egen division CPU-mässigt.

Jag hoppas för din skull att du inte skippat att kolla. Det som visats är allt annat än besvikelse. Tvärtom. Riktigt omdanande!

Permalänk
Medlem

Notchbook Pro / Macinotch stämde alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Sedan vill jag inte ha ej utbytbar ssd av hur många anledningar som helst.

kommer inte ske, hur ska dom då kunna tvinga dig att använda deras system för backup, och då även tvinga dig att köpa en ny mac dagen när laddningen slutar funka och all data finns där men blir förlorad då allt är fastlött och hela moderkortet måste bytas

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Apple har fett försprång, men självklart kommer andra att satsa hårt på ARM64 och kanske inte nå samma prestanda per clock än, men kompensera med 2-16x fler kärnor och högre accepterad watt + kylning. (finns ju redan servrar med över 100 kärnor?)

Kan inte se annat än att Intel och Amd sitter i ett blått skåp nu och torkar varandra med specsen från senaste coren och ryzen.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Pro Pro Pro Pro, kan han inte sätta pro framför lite fler ord och säga det två gånger varje gång ? =o xD

Skrivet av norrby89:

Så dessa nya processorer har gpuer som är bättre än ett 100 watt laptop grafikkort? vill inte vara den men känns lite som om det är i ett ända specifikt tillfälle om man kollar åt höger och lyfter vänster arm?

Skrivet av norrby89:

en njure och båda dina armar då du ändå bara kan styra datorn med siri

Skrivet av norrby89:

kommer inte ske, hur ska dom då kunna tvinga dig att använda deras system för backup, och då även tvinga dig att köpa en ny mac dagen när laddningen slutar funka och all data finns där men blir förlorad då allt är fastlött och hela moderkortet måste bytas

Du var tidigt ute #19304568

Permalänk

Boom. Om nya Macbook Pro med dessa M1 max kostar mindre än 100.000kr så kommer det inte att gå att sälja en Windows baserad laptop mer

Permalänk

Och grym skärmlösning. Jag fattar inte varför man ej ska köpa M1Max med dessa 4 skärmar? -Tusan vad jag väntar på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Du var tidigt ute #19304568

Haha jaa asså jag hoppas innerligt att jag har fel, men att grafikdelen skulle va lika kraftfull som vadå, rtx 3060 fast vid 25-30 watt?

Edit: Och där va den, jämfört med 5600m xD

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dantedali:

Boom. Om nya Macbook Pro med dessa M1 max kostar mindre än 100.000kr så kommer det inte att gå att sälja en Windows baserad laptop mer

Det "skrämmande" är ju att Apple skulle kunna släppa en $500 macbook om nåt år, varför skulle någon då köpa en laptop med Windows? (jag antar här att cpu/gpu/minne/lagring osv fortsätter falla i pris, det skulle ju räcka med en M2 Air). Men det kanske skulle kannibalisera på dyrare macar. Men måhända prioriteras app store hårdare framöver i takt med att intäkterna där stiger.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Det "skrämmande" är ju att Apple skulle kunna släppa en $500 macbook om nåt år, varför skulle någon då köpa en laptop med Windows? (jag antar här att cpu/gpu/minne/lagring osv fortsätter falla i pris, det skulle ju räcka med en M2 Air). Men det kanske skulle kannibalisera på dyrare macar. Men måhända prioriteras app store hårdare framöver i takt med att intäkterna där stiger.

De kanske satsar på den "breda massan nu" och dessa modeller lär ju säljas till professionals eller entusiaster.

De som köper en laptop är väl inte målgruppen för de som köper en för 20k ändå.

Permalänk
Medlem

Apple kan ju dra åt helvete.
Notch på en laptop, okej.

Och typ alla program dom visar så döljs notch och hela övre ytan också Vilket gör notchen ännu mer löjligt meningslös.
Ful var den också, macbook pro 13" m1 är väldigt snygg. Denna ser grotesk ut.

Så sjukt besviken på denna ;O
Men nice prestanda iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Haha jaa asså jag hoppas innerligt att jag har fel, men att grafikdelen skulle va lika kraftfull som vadå, rtx 3060 fast vid 25-30 watt?

Edit: Och där va den, jämfört med 5600m xD

Du får nog kolla igen

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Så en 16” MacBook Pro kommer kosta ungefär 30 lax? Max lär ju kosta över 50k

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Så en 16” MacBook Pro kommer kosta ungefär 30 lax? Max lär ju kosta över 50k

Givetvis, men ge folket vad dom vill ha

Permalänk
Medlem

Ingen ny Mac Mini?

Vad i hel…

Permalänk
Skrivet av Calma:

Så en 16” MacBook Pro kommer kosta ungefär 30 lax? Max lär ju kosta över 50k

1999$ blir väl typ 30 000 när apple ska räkna valutor så 30k för 14".

Permalänk
Medlem

Slog mina förväntningar, intressantaste Apple-eventet på många år (i mitt tycke).

Permalänk
Medlem

Förväntade mig högre priser

Fantastiskt

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Finns att konfigurera/beställa nu, levereras (i bästa fall) nästa vecka!