Cyberpunk 2077 får stöd för ray tracing med AMD Radeon

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJB:

Du nämnde GTA IV innan, ja det var koskit och vatten för mig. Inge mjölk där inte. Bara att avinstallera och gå ut och grilla eller vad som.

Jag vet inte om du medvetet missförstår, eller inte förstår, men den tekniska nivån på GTA IV var betydligt högre än Cyberpunk 2077 i flera avseenden, trots att det är ett 12 år äldre spel.

Detta har alltså ingenting med att göra om någon tycker att spelet är kul eller inte, utan är en objektiv observation angående att CDPR struntat i att utveckla sin spelmekanik eftersom de chansade på att de skulle kunna sälja spelet med lögner, hype och Keanu Reeves istället.

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så svårt att tycka att spelet är jättekul och samtidigt erkänna att spelet är ett buggit spektakel som inte alls är vad som utlovades.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Att det ska vara så svårt att tycka att spelet är jättekul och samtidigt erkänna att spelet är ett buggit spektakel som inte alls är vad som utlovades.

Nu har jag inte spelat särskilt mycket för jag tyckte inte riktigt det var värt min tid, men det var inte buggarna som vara problemet för mig utan att det kändes så B i allmänhet. Allt gick på räls, obefintlig AI, snygga miljöer som kändes som tomma kulisser. Buggarna trodde jag skulle vara mycket värre än de var baserat på alla klagomål. Men jag kanske får sparka igång det igen med den här patchen och testa lite, dock har de ju inte fixat det som störde mig, men jag vet inte om det är så sannolikt att de kommer att göra det.

Rätt glad att jag inte la ut pengar på det i alla fall, lånade det av en polare som köpte den DRM-fria versionen just för att kunna låna ut det.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sveklockarn:

Jag vet inte om du medvetet missförstår, eller inte förstår, men den tekniska nivån på GTA IV var betydligt högre än Cyberpunk 2077 i flera avseenden, trots att det är ett 12 år äldre spel.

Vilka avseenden syftar du på?
(Ej sarkastiskt här, genuin fråga.)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Stött på flera buggar innan jag ens spelat 5 min samt en jag aldrig varit med om innan där polisen struntar i att skjuta på gängen fast dom blir beskjutna men ger sig på mig direkt när jag skjuter på gänget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag vet inte om du medvetet missförstår, eller inte förstår, men den tekniska nivån på GTA IV var betydligt högre än Cyberpunk 2077 i flera avseenden, trots att det är ett 12 år äldre spel.

Detta har alltså ingenting med att göra om någon tycker att spelet är kul eller inte, utan är en objektiv observation angående att CDPR struntat i att utveckla sin spelmekanik eftersom de chansade på att de skulle kunna sälja spelet med lögner, hype och Keanu Reeves istället.

Tekniska nivån är så mycket högre på cyberpunk än gta iv. gta har till att börja med inte ens ray tracing. jag misstänker på att du tänker på saker som att skjuta sönder däck och vattenplask om man skjuter i vattnet? om det är det så kan nog någon lätt knåpa ihop nån liten karta i unity där man kan skjuta i vatten med diverse vapen så kan du ha kul i flera timmar. såna små saker har ingen direkt funktion i spelet så det kan man vara utan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrJB:

Tekniska nivån är så mycket högre på cyberpunk än gta iv. gta har till att börja med inte ens ray tracing. jag misstänker på att du tänker på saker som att skjuta sönder däck och vattenplask om man skjuter i vattnet? om det är det så kan nog någon lätt knåpa ihop nån liten karta i unity där man kan skjuta i vatten med diverse vapen så kan du ha kul i flera timmar. såna små saker har ingen direkt funktion i spelet så det kan man vara utan.

Det kanske handlar om att personer faktiskt reagerar på att du är där, går runt dig om du står i vägen, kör runt dig om du står i gatan exempelvis. De kosmetiska detaljerna som du nämner är också problematiska och sänker spelet en del i mina ögon, men AI är det stora problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det kanske handlar om att personer faktiskt reagerar på att du är där, går runt dig om du står i vägen, kör runt dig om du står i gatan exempelvis. De kosmetiska detaljerna som du nämner är också problematiska och sänker spelet en del i mina ögon, men AI är det stora problemet.

okej ja, det kanske är så. Inget jag märkt av då man kör eller springer snarare över allihopa och hoppar sig fram till nästa uppdrag. vad vanliga människorna gör har jag ingen aning om då man inte interagerar med dom på något sätt. så fortfarande onödiga detaljer för många.

AI funkar som den ska, fienderna skjuter tillbaka och flankerar som vilket annat spel som helst. Alla AI är lätt så där har vi inte kommit framåt de senaste 20-30 åren.

Permalänk
Medlem

Sno en bil och kör som en galning i GTA och se vad som händer.

Sno en bil i CP2077 och kör som en galning och se vad som händer.

Ser man inte skillnad här så vet jag inte vad jag ska säga.

I GTA så reagerar folk med att slåss med en eller springa och polisen kommer med helikopter och en jävla massa bilar.
Dom letar aktivt efter dig.

I CP2077 så... folk sätter sig på huk. 🙄 och polisen magiskt teleporteras bakom dig och du kan springa ifrån dom.
Syns du inte finns du inte.

Så.. ha kul i spelet, det är vad det är till för. Jag tycker med det är kul
Men plz sluta ursäkta hur dåligt det faktiskt är mot vad som utlovades.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Sno en bil och kör som en galning i GTA och se vad som händer.

Sno en bil i CP2077 och kör som en galning och se vad som händer.

Ser man inte skillnad här så vet jag inte vad jag ska säga.

I GTA så reagerar folk med att slåss med en eller springa och polisen kommer med helikopter och en jävla massa bilar.
Dom letar aktivt efter dig.

I CP2077 så... folk sätter sig på huk. 🙄 och polisen magiskt teleporteras bakom dig och du kan springa ifrån dom.
Syns du inte finns du inte.

Så.. ha kul i spelet, det är vad det är till för. Jag tycker med det är kul
Men plz sluta ursäkta hur dåligt det faktiskt är mot vad som utlovades.

Har de utlovat att det ska vara kaosartade polisjakter som i GTA?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kanske betyder att folk spelat klart? Förstår inte varför man förväntas fortsätta spela när man är klar. Jag gillade spelet, men har redan klarat ut det, så har inte spelat på typ 2 månader.

Jo förmodligen det men tycker ändå det är anmärkningsvärt att ett så pass hypeat spel har tappat så många spelare så snabbt.
Tex Fallout 4 släpptes för flera år sen men har mer trogna spelare det måste ju folk ha klarat också.
Omspelningsvärdet kanske är lågt?
Men är det verkligen så pass bra som en del tycker om man inte spelar det igen?
Visst man kan tycka spelet är bra det har nog ingen emot, vi är alla olika liksom. Men när man hör saker som "2020 års bästa spel", "bästa spelet på länge" osv och att de finns de som känner behov utav att försvara ett spel trots buggar, tveksam AI, tveksam fysikmotor m.m. så blir man tveksam, är det kanske för att rättfärdiga sitt köp?
Man måste ju som konsument kunna ha lite krav när man köper något?

Jag tycker det ser ut att vara ett OK spel som jag gärna spelar men inte till det priset det ligger ute för nu, just pga att det bara ser ut att vara ett ok spel med lite för mycket buggar varken mer eller mindre och detta är något jag hoppas ändras med tiden!

Valheim tex kostar typ 16€ och är Early access men till det priset tycker jag det är riktigt bra. Men hade det inte varit early access och det kostat 60€ eller nått sånt så hade jag nog inte varit lika nöjd.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Har de utlovat att det ska vara kaosartade polisjakter som i GTA?

"The most believable city in any open-world game to date." sätter ribban rätt högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Har de utlovat att det ska vara kaosartade polisjakter som i GTA?

Ah, bra nivå på ditt resonemang där. 👍

Nej, men dom utlovade ett RPG. Dom utlovade att valen du gör ska ha stor skillnad i spelet.
Dom utlovade sjukt mycket som inte kom med.

Är du nöjd med hur polisen och folk agerar och reagerar? På riktigt seriöst nöjd?

Det kan bli kaoz i GTA ja. Men det ändå bättre är vad som sker i CP2077.

Du kan om du verkligen anstränger dig se jämförelsen med GTA så här:
Dom kunde tagit lärdom av GTA och gjort det som var dålig bra i CP2077.
Det gjorde dom inte. GTA är fortfarande bättre i många avseenden. CP2077 var utlovat att vara ett "Next gen" spel.
Därför är vi besvikna.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Visst man kan tycka spelet är bra det har nog ingen emot, vi är alla olika liksom. Men när man hör saker som "2020 års bästa spel", "bästa spelet på länge" osv och att de finns de som känner behov utav att försvara ett spel trots buggar, tveksam AI, tveksam fysikmotor m.m. så blir man tveksam, är det kanske för att rättfärdiga sitt köp?
Man måste ju som konsument kunna ha lite krav när man köper något?

Jag vet inte, men jag tycker på riktigt att det var det bästa spelet jag spelat på jättelänge. Jag spelar inte så mycket nuförtiden, men tog och spelade detta då jag gillar settingen och blivit taggad inför släppet. Tyckte spelet var fantastiskt, dock självklart inte perfekt i alla hänseenden, och långt ifrån vad de sade från början. Men ändå en grym upplevelse.

Jag tycker det är minst lika skumt att så många ska in och bråka i varje tråd om Cyberpunk och hävda att spelet suger kuk. Ja, vi vet att ni tycker det. Kan vi andra få diskutera nyheten utan massa skräpposter? Ungefär som i varje tråd om NES mini hur det kom in fyrtioelva personer som skulle berätta att man minsann kan emulera spelen på en raspberry pi.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Du kan lika bra vända på det. Varför ska alla in och bråka i varje tråd om Cyberpunk och hävda att spelet är okey sen det släpptes?
Vi vet att ni tycker det. Kan vi få säga att vi är besvikna och känner oss lurade på pengarna och spelupplevelsen utan en massa skräpposter?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Jag vet inte, men jag tycker på riktigt att det var det bästa spelet jag spelat på jättelänge. Jag spelar inte så mycket nuförtiden, men tog och spelade detta då jag gillar settingen och blivit taggad inför släppet. Tyckte spelet var fantastiskt, dock självklart inte perfekt i alla hänseenden, och långt ifrån vad de sade från början. Men ändå en grym upplevelse.

Jag tycker det är minst lika skumt att så många ska in och bråka i varje tråd om Cyberpunk och hävda att spelet suger kuk. Ja, vi vet att ni tycker det. Kan vi andra få diskutera nyheten utan massa skräpposter? Ungefär som i varje tråd om NES mini hur det kom in fyrtioelva personer som skulle berätta att man minsann kan emulera spelen på en raspberry pi.

Det är på grund av att Cyberpunk fiaskot har blottat stora problem i spelvärlden där företag höjer spelen till skyarna med lovord och annat för att folk ska hypa upp spel och pre-orda spel som annars inte skulle sälja lika bra.

men, men... håller med om att det kanske inte borde ligga som fokus vid varje tråd om spelet men man borde följa upp det och hänvisa till spelet när man talar om t.ex. pre-orders eller "nästa stora spel".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Du kan lika bra vända på det. Varför ska alla in och bråka i varje tråd om Cyberpunk och hävda att spelet är okey sen det släpptes?
Vi vet att ni tycker det. Kan vi få säga att vi är besvikna och känner oss lurade på pengarna och spelupplevelsen utan en massa skräpposter?

Tur att det finns refund om man inte är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ah, bra nivå på ditt resonemang där. 👍

Nej, men dom utlovade ett RPG. Dom utlovade att valen du gör ska ha stor skillnad i spelet.
Dom utlovade sjukt mycket som inte kom med.

Är du nöjd med hur polisen och folk agerar och reagerar? På riktigt seriöst nöjd?

Jag har fått polisen efter mig typ en gång av misstag. Jag spelar helt enkelt inte som i GTA, och har därmed i princip inte märkt av denna bit av spelet.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Du kan lika bra vända på det. Varför ska alla in och bråka i varje tråd om Cyberpunk och hävda att spelet är okey sen det släpptes?
Vi vet att ni tycker det. Kan vi få säga att vi är besvikna och känner oss lurade på pengarna och spelupplevelsen utan en massa skräpposter?

Nu är det ena off topic och det andra inte, så det går inte att vända på. Den här tråden handlar om att spelet får stöd för ray tracing på amd. På nåt sätt urartar den ändå till att handla om att polisen är sämre än i GTA

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag har fått polisen efter mig typ en gång av misstag. Jag spelar helt enkelt inte som i GTA, och har därmed i princip inte märkt av denna bit av spelet.

Här är vi överens i just denna sak av alla. Hur vi spelare agerar påverkar hur spelet beter sig.
Det är en del av förklaringen till varför det är så vitt skilda betyg och åsikter om spelet.
Buggarna märks inte av alla.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan460:

Tycker det är tråkigt att se så många rättfärdiga alla lögner som CDPR har slängt ut under de sju åren som spelet byggts.

Varför citerar du mig? Jag rättfärdigar inget, här var det en fråga om att jag inte anser att man nödvändigtvis har blivit lurad för att man köpt spelet, då det efter release går att göra ett informerat köp trots eventuella brister i produkten.

Skrivet av Jonathan460:

Det är på grund av att Cyberpunk fiaskot har blottat stora problem i spelvärlden där företag höjer spelen till skyarna med lovord och annat för att folk ska hypa upp spel och pre-orda spel som annars inte skulle sälja lika bra.

men, men... håller med om att det kanske inte borde ligga som fokus vid varje tråd om spelet men man borde följa upp det och hänvisa till spelet när man talar om t.ex. pre-orders eller "nästa stora spel".

På grund av å på grund av, inte direkt första gången vi står här... Watchdogs? No Mans Sky? Fallout 76? Har alla skapat minst lika stora rubriker (om inte större).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

På grund av å på grund av, inte direkt första gången vi står här... Watchdogs? No Mans Sky? Fallout 76? Eller ja varför inte Fable, har alla skapat minst lika stora rubriker (om inte större).

Precis, det här är ju ingenting vi inte har sett förr. Jag tror att väldigt mycket handlar om en känsla av svek, snarare än att CDPR skulle vara särskilt lögnaktiga och demoniska utvecklare/utgivare jämfört med alla andra. Visst har de tagit i från tårna med sina superlativ om CP77, men det är ju lite vad marknadsföring är. Dock så har ju CDPR målats ut lite som bolaget som stod på spelarnas sida - gänget med sköna polacker som gick att lita på - i en tid när rollspelsgiganter som Bethesda och Bioware kört sitt förtroende i botten, och allt annat är Fortnite och mikrotransaktioner. När "inte ens CDPR" kan hålla vad de lovar tror jag att det blir lite så här, att branschen känns genomrutten och hopplös för den som inte redan blivit bränd.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk

Då jag skjutit upp att spela Cyberpunk i väntan på buggfixar så är det kanske dags nu...

Blir kul att se hur AMD står sig med raytracing aktiverat men jag är inte så hoppfull.

För att AMD ska prestera bra med raytracing krävs en del specifika anpassningar. Jag minns inte detaljerna men jag såg AMDs tekniska genomgång av raytracing riktad till utvecklare och det jag tog med mig från den videon är att det lätt blir dålig prestanda om man inte utvecklar med Radeons raytracing-implementation i åtanke från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Då jag skjutit upp att spela Cyberpunk i väntan på buggfixar så är det kanske dags nu...

Känner likadant det var en massiv lista med fixar och förbättringar. har dom lyckats få igenom alla så bör spelet vara så gott som "nytt".

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hoppades att dom skulle fixa så det gick att aktivera HDR utan att behöva aktivera det i windows först.
Funkar skitbra i AC Valhalla tex. Men icke i detta spel.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Varför citerar du mig? Jag rättfärdigar inget, här var det en fråga om att jag inte anser att man nödvändigtvis har blivit lurad för att man köpt spelet, då det efter release går att göra ett informerat köp trots eventuella brister i produkten.

På grund av å på grund av, inte direkt första gången vi står här... Watchdogs? No Mans Sky? Fallout 76? Har alla skapat minst lika stora rubriker (om inte större).

Jag citerade dig då jag tyckte att det är ett svagt argument att skylla ifrån säg på konsumenterna när det har varit dem som har hittat problemen och fyllt i listan som jag tidigare skickade, men det blir ju så när de försöker "dölja" så mycket som möjligt tills release och då är det redan många som har pre-ordat spelet och kanske till och med inte varit informerade kring alla brister.

Nej, för mig är detta bara oacceptabelt särskilt när hundra tals spel journalister redan gett spelet 10/10 INNAN spelet har releasat.

Kan även tänka mig ett scenario där en slumpmässig konsument har gjort studier och kollat på alla teasers på missions som släppt från CDPR, han har antagligen sett hur man ska kunna förstöra och döda fienderna på unika och kreativa sätt, hur AI i spelet ska vara revolutionerande och få GTA att se ut som LEGO City relativt i komplexitet. Ja hur ska detta gå fel... Han har ju hört hur hans pengar är i säkra händer, dem är inte giriga och vill se till att det blir en riktig succé. Nej det är nog inte svårt att se hur en sådan person skulle reagera oberoende på vart någonstans han spelar det men chansen är den att om han inte har minst en 2070 super eller liknande så kommer det inte vara en särskild angenäm upplevelse.<

Min poäng är att det spelar ingen roll i hur mycket information du har fått innan spelet har släppt för att om det är ett företag som CDPR som utvecklat det så kan det sluta horribelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan460:

Jag citerade dig då jag tyckte att det är ett svagt argument att skylla ifrån säg på konsumenterna när det har varit dem som har hittat problemen och fyllt i listan som jag tidigare skickade, men det blir ju så när de försöker "dölja" så mycket som möjligt tills release och då är det redan många som har pre-ordat spelet och kanske till och med inte varit informerade kring alla brister.

Nej, för mig är detta bara oacceptabelt särskilt när hundra tals spel journalister redan gett spelet 10/10 INNAN spelet har releasat.

Kan även tänka mig ett scenario där en slumpmässig konsument har gjort studier och kollat på alla teasers på missions som släppt från CDPR, han har antagligen sett hur man ska kunna förstöra och döda fienderna på unika och kreativa sätt, hur AI i spelet ska vara revolutionerande och få GTA att se ut som LEGO City relativt i komplexitet. Ja hur ska detta gå fel... Han har ju hört hur hans pengar är i säkra händer, dem är inte giriga och vill se till att det blir en riktig succé. Nej det är nog inte svårt att se hur en sådan person skulle reagera oberoende på vart någonstans han spelar det men chansen är den att om han inte har minst en 2070 super eller liknande så kommer det inte vara en särskild angenäm upplevelse.<

Min poäng är att det spelar ingen roll i hur mycket information du har fått innan spelet har släppt för att om det är ett företag som CDPR som utvecklat det så kan det sluta horribelt.

Vad snackar du om? Mitt inlägg handlade endast om hur vida man bör se ALLA köpt spelet för fullpris som lurade eller inte. Hur är det att skylla ifrån sig på konsumenterna eller rättfärdiga CDPR beteende?

Förövrigt om det nu är av intresse så tycker jag CDPR har skött det hela uruselt...

Permalänk
Medlem

Radeon RX 6900 XT | Cyberpunk 2077 Ray Tracing Test
https://www.youtube.com/watch?v=40fhCeowsfk

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Vad snackar du om? Mitt inlägg handlade endast om hur vida man bör se ALLA köpt spelet för fullpris som lurade eller inte. Hur är det att skylla ifrån sig på konsumenterna eller rättfärdiga CDPR beteende?

Förövrigt om det nu är av intresse så tycker jag CDPR har skött det hela uruselt...

Okej, jag misstolka helt vad du menade. Hoppas att du kan ursäkta mig för det 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Radeon RX 6900 XT | Cyberpunk 2077 Ray Tracing Test
https://www.youtube.com/watch?v=40fhCeowsfk

Precis, såg den tidigare idag. Ungefär som väntat, AMD behöver någon sorts FSR oavsett vid den här graden av raytracing, han testar iaf med Fidelity FX CAS. Kanske AMD-ägare även borde testa med Radeon Boost i Cyberpunk? Det ska funka, och nu även stödja VRS på 6000-serien i en del DX12-spel, som t ex Cyberpunk:

En annan test med 6800 XT och 5800X (och FFX CAS) kanske en vanligare setup:

Lite relaterat verkar det f ö som att nextgen-uppdateringen till Witcher 3 inte kommer förrän till hösten.