PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Kan du skicka länken på Mediamarkt?

har ju skickat den läs där uppe men här är den igen
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Permalänk
Medlem

Finns i lager fortfarande hos mediamarkt hämta i varuhus måste du välja finns hos
Göteborg /högsbo/ bäckebol
borås
lund
jönköping
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur länge de finns kvar på webhallen imorgon, "flera hundra" per släpp, och 3 släpp under dagen.
Kanske snart möjligt för mig att beställa en.

Permalänk
Medlem

Fick mail från MM nu om att min PS5a har skickats. Beställde i tisdags 6 Juli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

Ska bli intressant att se hur länge de finns kvar på webhallen imorgon, "flera hundra" per släpp, och 3 släpp under dagen.
Kanske snart möjligt för mig att beställa en.

Webhallen är rätt strikta med att man bara släpper en konsol per användare. Så även om du inte skulle få en direkt, så fortsätt försök. De kommer makulera orders från folk som försöker beställa fler än en eller som har beställt och fått en tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodereng:

Fick mail från MM nu om att min PS5a har skickats. Beställde i tisdags 6 Juli.

Beställde också i tisdags men har inte fått något Mail än.

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk

Ja ha då fick man sig en PS5:a via webhallen i Liljeholmen tack vare er fantastiska medmänniskor. Så mitt jagande tar slut här. tacka alla och lycka till!
Ps. frågade personalen hur många det fanns kvar när jag köpte min och då sa han 10st så det finns fortfarande chans för dom som är villiga att åka dit.

Ha en skön sommar alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Finns i lager fortfarande hos mediamarkt hämta i varuhus måste du välja finns hos
Göteborg /högsbo/ bäckebol
borås
lund
jönköping
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Även Helsingborg

Permalänk
Skrivet av RedRot:

Beställde också i tisdags men har inte fått något Mail än.

Samma här. På IG sa han så här för en timme sedan:

"Vi arbetar för fullt med att få iväg alla PS5 orders. Målsättningen är att få iväg dem denna vecka från vårt lager så att de förhoppningsvis kan levereras under nästakommande.
Din order ligger snart redo för att skeppas iväg ser jag i vårt system.

Förstår att väntan är stor. Nu när det verkligen börjar närma sig."

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det från beställning till man får meddelande att konsolen finns att hämta i butik på Mediamarkt? (När det står att den finns i lager i butik).

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Tror 'proppen' börjar släppa snart på bristen av PS5. Känns så iaf då de kommer in i en strid ström i butiker nu.

Vilket borde betyda om man är ute efter en snart kan fynda på blocket o tradera då folk kommer få paniksälja under MSRP. Det är runt 300 PS5'or ute där.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Beställde mitt SE med extra kontroll från MM 23/6 och har fortfarande inte fått mitt. Betalade direkt och valde leverans till varuhus. Har frågat några gånger nu och har fått till svar att det är på väg till varuhuset varje gång förutom idag. Nu är det tydligen mycket att göra på lagret och därför tar det tid. Är det någon annan som också beställde den 23 som inte fått sitt?

Permalänk
Skrivet av Ps5sven:

Beställde mitt SE med extra kontroll från MM 23/6 och har fortfarande inte fått mitt. Betalade direkt och valde leverans till varuhus. Har frågat några gånger nu och har fått till svar att det är på väg till varuhuset varje gång förutom idag. Nu är det tydligen mycket att göra på lagret och därför tar det tid. Är det någon annan som också beställde den 23 som inte fått sitt?

Beställde 25/6 till varuhus och har varit i kontakt men dem idag och de lovade mitten av nästa vecka så får hoppas! Tycker dock de är sjukt att folk som beställde i tisdags redan fått sina skickade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatica:

Beställde 25/6 till varuhus och har varit i kontakt men dem idag och de lovade mitten av nästa vecka så får hoppas! Tycker dock de är sjukt att folk som beställde i tisdags redan fått sina skickade!

Håller helt med. Sen känns de som de bara är lögn när de första gången sa att de redan var skickat till varuhus och att jag skulle kunna hämta det inom 3-6 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRot:

Beställde också i tisdags men har inte fått något Mail än.

Samma här. Inget mail än.

På hemsidan står det "Finns i lager, leverans påbörjad".

edit: Nu är den skickad.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

Någon som hört något om eller fått en Digital Edition än av MM?

Permalänk
Medlem

Webhallen Täby centrum har 2 st PS5!!! SKYNDA! 😃
Köpte precis en, de hade först 3 st.

Permalänk
Skrivet av ApollosFortune:

Någon som hört något om eller fått en Digital Edition än av MM?

Har också beställt digital men verkar som inte nån digital gått iväg ännu

Permalänk
Medlem

Då får man väl hoppas att det går att få tag på ett digital imorgon från webhallen. Har beställt ett standard + kontroll på mediamarkt som inte skickats än. Någon som har erfarenhet kring hur smidigt det är att avbeställa på mediamarkt?

Permalänk
Skrivet av Tookx:

Då får man väl hoppas att det går att få tag på ett digital imorgon från webhallen. Har beställt ett standard + kontroll på mediamarkt som inte skickats än. Någon som har erfarenhet kring hur smidigt det är att avbeställa på mediamarkt?

Hade samma tanke som du men upptäckte sedan att det bara står ”Standard Edition” och inget om Digital Edition tråkigt nog :/

Visa signatur

/eg

Permalänk

Fick mail nu , din vara har skickats. Från media markt, det va väldigt snabbt. Beställde samma vecka som varan skickades ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodereng:

Fick mail från MM nu om att min PS5a har skickats. Beställde i tisdags 6 Juli.

Samma här, fick alldeles nyss meddelande, DE+handkontroll😜👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvingunnarsson:

Hade samma tanke som du men upptäckte sedan att det bara står ”Standard Edition” och inget om Digital Edition tråkigt nog :/

Skrivet av alebaler87:

Fick mail nu , din vara har skickats. Från media markt, det va väldigt snabbt. Beställde samma vecka som varan skickades ut

Såg nu att det stod bara standard version. 😬

Fick också mitt mail från mediamarkt att det skickats nu, beställde i tisdags 😁

Lycka till alla som ska beställa från webhallen imorgon!!

Permalänk
Medlem

Fick precis mail av MM att min ps5 har skickats! Äntligen!
Beställde 6 juli 👌🏼😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av prolundh:

Samma här, fick alldeles nyss meddelande, DE+handkontroll😜👍🏻

Digital från MM? När beställde du? Verkar vara den första på forumet som skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koivu X:

Är här någon som fått levererat en Digital version från Mediamarkt de senaste två veckorna egentligen?
Jag beställde en digital den 27/6, hört av mig via mail till dem, där de svarar att vid nästa leverans skulle de skicka PS5an. Men när den leveransen kommer vet jag inte.
Min son hörde av sig via Instagram idag för att fråga Kundtjänst, fick kontakt och gav dem ordernr som killen skulle kolla upp när de digitala kommer in. Hör av mig om när jag vet mer. 👍

Då fick man svar från MM kundtjänst, om hur och när min Digitala PS5 ska komma.
Kryptiskt svar via mail:

Tack för ditt mail!

Beräknad leveranstid är c 2 veckor på din beställning.

Jag svarade, att vad trevligt för då borde paketet komma snart, då jag beställde den 27:e.
Inget svar efter det!

Tror att Sony har problem att få tillräckligt med Digitala ut från prod.linan.

Man kanske ska avbeställa den digitala från MM och hämta ut en Disk version imorgon från butik... Man vet ju inte hur länge Sony har strul med dessa leveranser.

Ingen som har fått digitala ännu levererade på ett tag? Skriv här efter om ni meddelar att paket är på väg vilken version det är, så kanske vi kan spå när det kommer igång. 👍

Permalänk

Göött! Skickat för mig hos också hos MM, beställde i tisdags också, SE + Handkontroll

Visa signatur

/eg

Permalänk
Skrivet av edvingunnarsson:

Göött! Skickat för mig hos också hos MM, beställde i tisdags också, SE + Handkontroll

Vafan är det bara jag från i tisdags som inte får mig.. ☹️ Men ha en bra helg ni som får imorn 😁

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

Vafan är det bara jag från i tisdags som inte får mig.. ☹️ Men ha en bra helg ni som får imorn 😁

ouuf, tycker lite synd om dig haha… Vilken tid beställde du i tisdags?

Visa signatur

/eg

Permalänk
Skrivet av edvingunnarsson:

ouuf, tycker lite synd om dig haha… Vilken tid beställde du i tisdags?

16:27. Så hade legat uppe ett par timmar så är troligtvis en hel del ordrar före mig. 🙂