PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av rince:

Paketet lär vara vägt vid varje stopp. Fanns det en PS5 i lådan ska vikten skilja sig, bör inte vara några jätteproblem.

Förstår inte varför tjuven inte ersatte konsolen med en tegelsten. Nu kan man spåra vid vilken terminal konsolen stals, vilket måste anses som en nackdel för tjuven i fråga.

Permalänk
Skrivet av Bacillb:

+Handkontroll

Menar dom 2st handkontroller totalt då?

Ja eftersom det ingår en i konsollen.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Bra initiativ av Webhallen. Flera hundra enheter på gång innebär att priserna på Blocket/Tradera kommer minska ännu mer vilket gagnar oss alla.

Permalänk
Medlem

Har webhallen glömt att vi är mitt i en pandemi? Känns inte så smart att flocka massa kunder till sina butiker specifika tidpunkter

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

MM skriver så här på PS5-sidan:

För att förhindra köpbotar går denna produkt endast att köpa via leveranssättet ”Hämta i varuhus”.
På grund av coronarelaterade restriktioner från Sony går det inte att köpa denna vara direkt i varuhuset utan en order måste först läggas på denna sida. När du fått meddelande om att din vara är redo för upphämtning är du välkommen in till varuhuset.

Order förväntas börja kunna läggas fr.om. slutet av vecka 27.
Max 1 Playstation 5-konsol per kund och hushåll.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar ifall vi ser att denna maxgräns överskridits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Förstår inte varför tjuven inte ersatte konsolen med en tegelsten. Nu kan man spåra vid vilken terminal konsolen stals, vilket måste anses som en nackdel för tjuven i fråga.

Troligen hade tjuven inte planerat att sno en PS5 denna dag och glömde ta med sig 7kg tegelsten till jobbet

De flesta kriminella tillhör inte direkt begåvningsreserven.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk

Jahopp då kommer man behöva betala 900 spänn mer för ett onödigt tillbehör. De tjänar iallafall stålar på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rince:

Paketet lär vara vägt vid varje stopp. Fanns det en PS5 i lådan ska vikten skilja sig, bör inte vara några jätteproblem.

Jag tog upp det direkt hos ombudet, så är bara hoppas detta blir problemfritt. Ser på postnord appen att paketet vägde iaf 7,8kg när det skickades av mediamarkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caltikitum23:

Jahopp då kommer man behöva betala 900 spänn mer för ett onödigt tillbehör. De tjänar iallafall stålar på Webhallen.

Kontrollern på PS5 verkar inte ha så bra livslängd, många som fått drifting relativt snabbt, kanske bra ändå att ha två kontroller man roterar med, så fungerar även en kontroller som reserv.

Permalänk
Medlem

Kan man inte längre lägga ordrar via MM? Försökte på discedition Göteborg, men kan inte läggas till i min butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Kontrollern på PS5 verkar inte ha så bra livslängd, många som fått drifting relativt snabbt, kanske bra ändå att ha två kontroller man roterar med, så fungerar även en kontroller som reserv.

Precis så jag gjort, bara byta ut när den ena piper till. Batteriet dras ju rätt kraftigt med tanke på alla funktioner den har så hade nog varit lite frustrerande ibland ifall man inte hade 2 kontroller.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Precis så jag gjort, bara byta ut när den ena piper till. Batteriet dras ju rätt kraftigt med tanke på alla funktioner den har så hade nog varit lite frustrerande ibland ifall man inte hade 2 kontroller.

Drar batteriet snabbt? Jag körde iaf 12h i sträck i helgen utan problem.

Permalänk
Medlem

Finns i lager att köpa för 5990kr hämta i varuhus mediamarkt måste vara inloggad och välja hämta i varuhus finns på ett flertal varuhus

Permalänk
Skrivet av Cash774:

Finns i lager att köpa för 5990kr hämta i varuhus mediamarkt måste vara inloggad och välja hämta i varuhus finns på ett flertal varuhus

Vart hittar du att den finns i lager på varuhus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Någon annan som fick deras faktura från amazon nekad?

Har aldrig handlad med Amazon, har du provat med PayPal da behöver du inget kort men en mobiltelefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caltikitum23:

Jahopp då kommer man behöva betala 900 spänn mer för ett onödigt tillbehör. De tjänar iallafall stålar på Webhallen.

Tänkte lite samma, rätt girigt att ”enbart sälja bundles”. En sak om det var bundlat från Sony, men det här påhittet är det ju bara någon på marknadsavdelningen som hittat på för att generera en påtvingad merförsäljning.

Fast å andra sidan hade dom ju utan problem kunnat höja utpriset på konsolen med tusenlappar, men det hade förmodligen skapat ännu sämre PR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Vart hittar du att den finns i lager på varuhus?

Lägg i kassan välj hämta i varuhus finns i lager kanske slut där du bor finns i lager i flera kommuner
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...
finns i göteborg förtillfället vet ej vart du bor håll ögon öppna

Permalänk
Skrivet av Peter4C:

Har aldrig handlad med Amazon, har du provat med PayPal da behöver du inget kort men en mobiltelefon?

Valde faktura då pengarna skulle komma 1 vecka senare, men gick tyvärr inte

Permalänk
Skrivet av Cash774:

Lägg i kassan välj hämta i varuhus finns i lager kanske slut där du bor finns i lager i flera kommuner
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Finns inga i Stockholm 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Finns inga i Stockholm 😂

Ja finns i lager i Göteborg/borås för tillfället håll ögonen öppna

Permalänk

Fick paket från Media Markt registrerat för utskick i PostNord-appen nu.

Jag beställde vid kl12 den 27/6.

Permalänk
Medlem

Finns i lager i borås/göteborg /Jönköping och någon till i mediamarkt hämta i varuhus
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Permalänk
Skrivet av Cash774:

Ja finns i lager i Göteborg/borås för tillfället håll ögonen öppna

Är det inte först till kvar på de konsolerna? Går ju inte att boka till butik vad jag ser, kan knappt få in de i varukorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Är det inte först till kvar på de konsolerna? Går ju inte att boka till butik vad jag ser, kan knappt få in de i varukorgen

nej det går ju och beställa och lägga i varukorg beror på vart du bor? går o lägga i varukorg utan problem finns endast i mediamarkt högsbo just nu du måste välja de varuhuset som är grön för upphämtning

Permalänk
Skrivet av Cash774:

nej det går ju och beställa och lägga i varukorg beror på vart du bor? går o lägga i varukorg utan problem finns endast i mediamarkt högsbo just nu du måste välja de varuhuset som är grön för upphämtning

A jag vet, men kan inte trycka så att den läggs i varukorgen, för att sedan välja butik

Permalänk
Skrivet av Cash774:

nej det går ju och beställa och lägga i varukorg beror på vart du bor? går o lägga i varukorg utan problem finns endast i mediamarkt högsbo just nu du måste välja de varuhuset som är grön för upphämtning

Står bara ” Bokningskön är stoppad tillsvidare.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

A jag vet, men kan inte trycka så att den läggs i varukorgen, för att sedan välja butik

jag kan lägga till den fortfarande i varukorgen och gå till betalning vet ej varför du ej kan gör du rätt? är du inloggad?
kan lägga till fortfarande och köpa utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Står bara ” Bokningskön är stoppad tillsvidare.”

något fel gör du för mig funkar fortfarande utan problem kommer till betalning har testat flera gånger

Permalänk
Skrivet av Cash774:

något fel gör du för mig funkar fortfarande utan problem kommer till betalning har testat flera gånger

Kan du skicka länken på Mediamarkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av balthazarbux:

Fick paket från Media Markt registrerat för utskick i PostNord-appen nu.

Jag beställde vid kl12 den 27/6.

Samma här men beställde 6/7 kl 17.
Beställde versionen med skivläsare.

Antar att de fått in en rejäl sändning om de nu tar ordrarna i tur och ordning.