Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Då kan jag köra min ASUS ZenWiFi Pro ET12 1-P WiFi 6E som router och koppla switchen efter den.

Har du testat brygga din C3a?
Och vilken hastighet får du?

Jag får bara ut ca 300/100 och betalar för 1200/100
Bara betala och se glad ut då jag vill ha bra upload då jag laddar upp en hel del filmer på Youtube.

Kan inte heller ringa och gnälla på Tele2 då dom ej ger ut support så fort C3an är i bryggat läge 🥳🥳🥳

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Har du testat brygga din C3a?
Och vilken hastighet får du?

Jag får bara ut ca 300/100 och betalar för 1200/100
Bara betala och se glad ut då jag vill ha bra upload då jag laddar upp en hel del filmer på Youtube.

Kan inte heller ringa och gnälla på Tele2 då dom ej ger ut support så fort C3an är i bryggat läge 🥳🥳🥳

Inget bryggat läge för min del då behovet inte finns.

Jag får ut drygt 1200/110 på min lina med Tele2.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Finns det en bra metod för att brygga C2-routern och köra sin egen router, problemfritt?

Permalänk
Medlem

Jag tvekade först till att använda C2 men blev så illa tvungen.

Brygga modemet i sig är inga konstigheter. Men Wi-Fi räknas inte som helt inaktiverat förrän jag även stängde av bandsteering.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av source011:

I allt strul igår valde jag att göra detsamma, d.v.s. att köra nattat och egen router bakom, precis som du. Hittills har det fungerat likvärdigt men jag har fortfarande problem med lag spikes och packetloss (över vpn fungerar det dock fint).
https://i.imgur.com/8ZcEmig.png

Har ännu inte samlat energi för att ringa Tele2 men tänkte göra det efter lunch. Återkommer med info

EDIT: Följd fråga, vad ligger dina RF-värden på DBmV? Mina ser ut såhär och är inte enligt docsis 3.1 spec vad jag kunde se från en annan tråd här.
https://i.imgur.com/Zeh5Qfj.png

Har exakt samma problem, 100% packet loss lite då och då när jag kör i bryggat läge. Men fungerar som det ska när jag inte kör bryggat med samma utrustning.

Vid 1630 slog jag på bryggat igen.

Verkar som de har nån bugg i mjukvaran som orsakar problemet när man kör bryggat läge.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Går i tankarna att testa köpa router för att brygga. Har idag bara tele 2s egna router. Tappar wifi connection ibland och det är dåligt wifi. Fungerar problemfritt på enheter som har sladd inkopplat. Kör även med sonos system så osäker på hur jag ska göra. Har nya era 300 som inte stödjer sonos egna wifi så kan inte koppla sladd till tex soundbar och soundbaren gör ett eget sonosnätverk utan allt måste connecta direkt på det vanliga wifi. Tankar?

Permalänk
Medlem

Finns någon möjlighet att använda routerdelen utan att ansluta till coaxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sm6exb:

Finns någon möjlighet att använda routerdelen utan att ansluta till coaxen?

Om du menar använda som router till en annan Internetanslutning så är svaret nej.

En router behöver WAN-port för att fungera och i detta fall är koax-uttaget WAN-porten.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Menade nog att använda lanportar och wifi utan att behöva ansluta till coax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sm6exb:

Menade nog att använda lanportar och wifi utan att behöva ansluta till coax.

Vill du använda den fristående utan Internet bara till egna nätverket så ja, det fungerar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller