Brygga 10 Gbps-porten på Huavei EchoLife HN8255Ws (Bahnhof)

Permalänk
Hedersmedlem

Brygga 10 Gbps-porten på Huavei EchoLife HN8255Ws (Bahnhof)

Jag har Huawei's 10 Gbps-router som man kunde köpa från Bahnhof (HN8255Ws) tillsammans med deras 10 Gbps-tjänst.
Jag har inte haft några problem med att använda den porten när Huawei'n varit router och kunde t om köra dubbel-router ett tag där jag satt en annan router bakom på den porten (med egen IP-range).

Jag ville dock helst slippa dubbel-NAT etc så började kolla upp hur man kan brygga denna router. Jag hittade tips (tror t om det var här på forumet) om hur man kunde ställa in det och har lyckats att skicka trafiekn rakt igenom på en av de vanliga 1 Gbps-portarna. Så just nu kör jag den vägen.

Jag har dock aldrig lyckats få till det på 10 Gbps-porten istället. Så här är min fråga till er som kanske har samma router från Bahnhof - är det någon som lyckats brygga trafiken via 10 gbps-porten på denna router och i så fall, hur gjorde ni?

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Jag har den, dock har annat tagit upp mig tid för ett ersätta den. Men min plan har alltid vart att ta SFP+ modulen till vad jag än bygger för att ersätta den. Du kanske har en annan setup där det inte är möjligt. Annars måste jag säga att den faktiskt funkar ganska okej.

Permalänk
Medlem

Hejsan, nu är jag lite sen till inlägget men skulle du, Björn, kunna dela med dig hur man brygger en individuell lanport hos Bahnhofs Huawei hn8255ws router? Även jag skulle vilja skippa dubbla-NATs men Banhof kundsupport svarar bara med att man måste brygga hela routern, dessutom från deras sida. Skulle gärna vilja behålla kontrollen samt potentiellt ångra inställningen vid behov.

Permalänk

Bridge Mode med HN8255Ws

Skrivet av Björn Endre:

Jag har Huawei's 10 Gbps-router som man kunde köpa från Bahnhof (HN8255Ws) tillsammans med deras 10 Gbps-tjänst.
Jag har inte haft några problem med att använda den porten när Huawei'n varit router och kunde t om köra dubbel-router ett tag där jag satt en annan router bakom på den porten (med egen IP-range).

Jag ville dock helst slippa dubbel-NAT etc så började kolla upp hur man kan brygga denna router. Jag hittade tips (tror t om det var här på forumet) om hur man kunde ställa in det och har lyckats att skicka trafiekn rakt igenom på en av de vanliga 1 Gbps-portarna. Så just nu kör jag den vägen.

Jag har dock aldrig lyckats få till det på 10 Gbps-porten istället. Så här är min fråga till er som kanske har samma router från Bahnhof - är det någon som lyckats brygga trafiken via 10 gbps-porten på denna router och i så fall, hur gjorde ni?

/B

Fick du till det? Jag försöker få till Bridge Mode för att använda egen brandvägg bakom HN8255Ws... men jag förstår mig inte på de olika WAN Config de har i routern...

Det finns tre olika connections;
1_TR069_VOIP_INTERNET_R_VID_
2_IPTV_R_VID_
3_INTERNET_R_VID_

Jag ser att t.ex. NAT'ningarna använda nr 1... är det bara nr 1 jag behöver ha kvar? och sätta WAN Mode: Brige WAN eller något annat?