Löfte om god gärning vinner Synology DiskStation DS220+

Permalänk
Melding Plague

Löfte om god gärning vinner Synology DiskStation DS220+

Mot löfte om pensionering av gammal NAS-enhet och auktion till förmån av ett gott syfte vinner en medlem en DiskStation DS220+.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Administrativ avgift

Så skänka någon annans pengar till cancerfonden är en god gärning? Visst är det hans gamla maskin som säljs men det är ju endå så att han får en ersättning. Lite som att ja men ge mig ett 3090 så skänker jag pengarna för mitt 2080TI till valfri fond. Enligt mig så räknas inte detta som en god gärning.

Överlag endå bra att pengar går till barncancerfonden - men man hade kunnat tyckt att han borde prismatcha budet han får på sin gamla om man verkligen ska räkna det som en god gärning

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Så skänka någon annans pengar till cancerfonden är en god gärning? Visst är det hans gamla maskin som säljs men det är ju endå så att han får en ersättning. Lite som att ja men ge mig ett 3090 så skänker jag pengarna för mitt 2080TI till valfri fond. Enligt mig så räknas inte detta som en god gärning.

Överlag endå bra att pengar går till barncancerfonden

Tänk om du fått ett 3090 men sålt ditt 2080 Ti för egen vinning då? Och hade han inte vunnit denna hade hans gamla maskin aldrig sålts å då hade inga pengar skänkts öht.

Vore trevligt om man adderade tradera-länken så att de som letar efter en sådan maskin också vet om att det kommer gå till ett välgörande syfte. Å givetvis något slags bevis på att man skänkt summan sedan.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Administrativ avgift

@Weestman: Och här så skulle man kunnat göra en god gärning på 1000st andra sätt, signera sig som organdonator, stödperson whatever men pucken hamnar endå att man får tolkningen "Vad är en god gärning". Och min tolkning här är att en god gärning är något som absolut inte ger dig någon fördel överhuvetaget.

Jag själv donerar oftast 1 dator om året i delar till alla möjliga ställen - spelföreningar runtom - erbjuder support lite vart jag kan osv

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv

Hade gärna sett att det lades till en kategori i marknaden för ”skänkes mot donation till”.
Har fått annonser bortplockade av någon uptight moderator för att det bryter mot reglerna i kategorin Skänkes att ge bort bra grejer mot en gåva till barncancerfonden 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Weestman: Och här så skulle man kunnat göra en god gärning på 1000st andra sätt, signera sig som organdonator, stödperson whatever men pucken hamnar endå att man får tolkningen "Vad är en god gärning". Och min tolkning här är att en god gärning är något som absolut inte ger dig någon fördel överhuvetaget.

Jag själv donerar oftast 1 dator om året i delar till alla möjliga ställen - spelföreningar runtom - erbjuder support lite vart jag kan osv

Du får i andlig anda nöja dig med att när en god handling belönas så undermineras den handlingen och sankte Per (eller vem man nu tror på) makulerar den, när karma skall räknas vid själsorteringen för efterlivet.

Huruvida Sweclockers gärning är god är däremot tveksam, men det är ju bättre att saker kommer någon till gagn som kommer bruka dem istället för att stå i ett hörn och samla damm.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Varför inte på Swec marknad?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av medbor:

Varför inte på Swec marknad?

Eller hur, vad är det för stil att ge bort uppmärksamheten till konkurrenterna? Swec marknad är ju det självklara valet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Weestman: Och här så skulle man kunnat göra en god gärning på 1000st andra sätt, signera sig som organdonator, stödperson whatever men pucken hamnar endå att man får tolkningen "Vad är en god gärning". Och min tolkning här är att en god gärning är något som absolut inte ger dig någon fördel överhuvetaget.

Jag själv donerar oftast 1 dator om året i delar till alla möjliga ställen - spelföreningar runtom - erbjuder support lite vart jag kan osv

Ja, och visst känns det bra att göra en god gärning? Saken här var väl att det var en tävling och om någon cancerfond kan få en tusenlapp eller vad det gäller "på köpet" så är väl det bara en bra sak. Är ingen tävling om vem som varit mest god eller något.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnaren.

Så länge han inte säljer denna och håvar in pengarna utan faktiskt använder den så är allt bra.
Har sett allt för många videor på tuben där folk vinner en bil som lottats ut för att sen sälja den direkt istället för att använda den.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jösses... även om han vann det så är det väl en god gärning att sälja sin nuvarande och skänka pengarna för förskning om cancer? Grattis till vinnaren!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Mycket avundsjuka och gnäll här i tråden, jisses.

Pengar kommer skänkas till cancerfonden. Det är bra. Punkt. Move along.

Permalänk
Medlem

Gnällspikar finns det många av... Tråkigt.
Gör något bättre själv då!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Har för mig att formuleringen i tävlingen var nånting i stil med att den goda gärningen skulle vara "nördrelaterad" på nåt sätt, eller minns jag fel?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför inte på Swec marknad?

För han vet att någon kommer ifrågasätta priset, sedan bjuda 200kr för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

För han vet att någon kommer ifrågasätta priset, sedan bjuda 200kr för den.

200? Hörde du inte att han fick en bättre GRATIS?! Jag ska ha betalt för att ens ta emot hans gamla!

Han kanske kan försöka sälja den till alla SHEEP på tradera?

/s (ifall det var otydligt för någon)