Sony höjer priset på PlayStation Plus

Permalänk
Medlem

Sony höjer priset på PlayStation Plus

Nya priser på PlayStation®Plus
Från kl. 00.01 BST den 31 augusti 2017 ändrar vi priserna på PlayStation®Plus.

- Priset per år ändras från 480.00 Kr till 575.00 Kr om året.
- Kvartalspriset ändras från 189.00 Kr till 235.00 Kr per kvartal.
- Månadspriset ändras från 65.00 Kr till 75.00 Kr per månad.

Vad det här innebär för dig

Vi förändrar priserna på PlayStation®Plus-medlemskap kl. 00.01 BST den 31 augusti 2017. Eftersom du är medlem gäller det nya priset för alla löpande prenumerationsavgifter som ska betalas av dig från den 31 augusti 2017 och därefter. Fram till den 31 augusti 2017 kan du köpa en prenumeration på PlayStation®Plus för det nuvarande priset, och då läggs den till i (eller ”plussas på”) ditt nuvarande medlemskap.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Men vafan? Som att det inte redan är helt idiotiskt att ta betalt för att kunna spela online.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Och det lär inte va sista gången haha...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Fick även jag det mailet. Det stod ingen motivering i mailet till varför dem höjer priset.. hade det funnits en rimlig motivering hade jag kanske inte brytt mig lika mycket men detta tiltade mig rejält. Som @firstofmay skrev, de tar ju till att börja med betalt för att spela online?!

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Tycker dom har hållit det "lågt" länge med tanke på vad Xbox live gold kostar om man köper från microsoft store.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag har en pågående prenumation nu måste jag betala mellanskillnaden sen? De kommer gälla till januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvispen77:

Om jag har en pågående prenumation nu måste jag betala mellanskillnaden sen? De kommer gälla till januari.

Nej, det blir dyrare fr.o.m. när prenumerationen går ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Tycker dom har hållit det "lågt" länge med tanke på vad Xbox live gold kostar om man köper från microsoft store.

Har alltid köpt Xbox guld för mindre pengar än mitt PS+ abb. iallafall. Finns ju Xbox guld 12 mån för ca 400 hos cdkeys just nu ser jag. Finns säkert billigare på andra ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

Har alltid köpt Xbox guld för mindre pengar än mitt PS+ abb. iallafall. Finns ju Xbox guld 12 mån för ca 400 hos cdkeys just nu ser jag. Finns säkert billigare på andra ställen.

Jo det är eftersom Xbox live gold inte är regionslåst, tyvärr är PS+ det. Men har man t.ex. ett amerikanskt PSN-konto så kan man säkert få tag på PS+ billigare också fram till sista augusti i alla fall.

Jag hade nyligen problem med en live gold kod och microsoft support sa att det var för att den var brasiliansk så den gick inte lösa in utanför Brasilien, uppenbarligen en lögn men det tog tre dagar med en hel del kontakt med stället där jag köpte koden innan vi fick den att funka.

Det är nog bara en tidsfråga innan microsoft regionslåser sitt xbox live gold också kan man gissa, annars vore dom dumma då dom förlorar en hel del pengar på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@warh0g: Ok, tack för hjälpen blev förvirrad när de skrev gäller alla löpande prenumationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Tycker dom har hållit det "lågt" länge med tanke på vad Xbox live gold kostar om man köper från microsoft store.

Fast man kan inte jämföra relativt med andra mycket sämre system och göra slutsatsen att något är ok utifrån det. Det är vansinnigt till att börja med att man ska behöva betala för att nyttja en uppkoppling för att spela online, som man redan betalar sin internetleverantör. Det är förståeligt att det sticker i ögonen hos folk att de då höjer priserna, utan en motivering. Prishöjningar brukar motivera förbättringar.

Sedan får man ju några gratisspel i månaden, fast dessa spel har ju vart sämre de senaste åren skulle nog de flesta säga, vilket leder till att man kan undra varför de höjer priserna. Är dessutom långt ifrån alla som är intresserad av gratisspel utan bara vill spela online.