Måste man göra en tråd för att ni ska svara?

Permalänk
Medlem

Måste man göra en tråd för att ni ska svara?

Hej!
Hade problem med min Oculus för andra gången och skickade ett mejl till er i söndags som jag fortfarande inte fått svar på. Skrev också i eran Facebook chatt, och trots att jag sett att ni varit online så har jag fortfarande inte fått ett svar 2 timmar efter första meddelandet. Kanske
bara ett sammanträffande, men ni gick offline i samma sekund som jag började skriva för att fråga vart ni var. Är det tekniska problem eller vad? Hela idén med en chatt är ju att man inte ska behöva vänta så länge på ett svar.

Måste man göra en tråd här och göra det publikt för att ni ska svara? Och innan någon skriver det... Jag kommer jag att ringa dom imorgon då textform inte verkar fungera.... Får dock ge er en ⋆ då ni skötte förra reklamationen utmärkt, förstår inte varför ni ska börja bli jobbiga nu :/

Permalänk
Medlem

Så du skrev ett meddelande ~kl 17 till dem och förväntar dig ett svar direkt?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Hahahaahahah Foxmaner, seriöst, take a chill pill, ge de några timmar

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Så du skrev ett meddelande ~kl 17 till dem och förväntar dig ett svar direkt?

Nej mejlet skickade jag i söndags. 2 arbetsdagar har dom haft på sig. Det var facebook chatten jag skickade kl17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Hahahaahahah Foxmaner, seriöst, take a chill pill, ge de några timmar

Tror jag skrev dåligt då, för mejlet skickade jag i söndags. Eller är det kanske bara jag som är van vid att Inet är snabba på att svara. Konstigt dock om både chatten och mejlen ska säcka ihop samtidigt.

Permalänk
Medlem

När du väl får en pingvinstång så kommer allt detta lägga sig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Testpilot

Bara för att de varit online på FB chatten betyder inte det att de har haft möjlighet att svara. Deras service tider är mellan 09:00-19:00 på vardagar, så skrev du idag runt 17-tiden så får du definitivt räkna med svar imorgon.

Mail/FB-chatt etc. har ett kösystem precis som om du tar en nummerlapp hos ditt postombud. Så ta en promenad och varva ner lite, de kontaktar dig när det är din tur - Annars kan du alltid ringa dem också då det brukar gå mycket snabbare om det är något akut

2 arbetsdagar för e-mail är inte något större heller. Brukar kunna få vänta upp emot 4-5 dagar ibland hos t.ex. Webhallen, NetOnNet eller dylikt, speciellt under högtryckstider som sommar-rean, Black Friday, mellandagarna o.s.v.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Skrev rätt så tydligt i inlägget och frågade om det berodde på tekniska problem eller något. Detta var mest en fråga till inet, inte något illa menat. Alla inet-fanboys behöver inte komma och försvara dom, jag kommer med fredliga avsikter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Bara för att dem varit online på FB chatten betyder inte det att dem har haft möjlighet att svara.

Mail/FB-chatt etc. har ett kösystem precis som om du tar en nummerlapp hos ditt postombud. Så ta en promenad och varva ner lite, de kontaktar dig när det är din tur - Annars kan du alltid ringa dem också då det brukar gå mycket snabbare

Jag är helt lugn Vill bara veta om dom te.x inte sett mitt mejl eller om dom bara helt enkelt inte haft tid. Men åker bort på fredag så skulle vara bra om dom svarar innan dess

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Foxmaner:

Skrev rätt så tydligt i inlägget och frågade om det berodde på tekniska problem eller något. Detta var mest en fråga till inet, inte något illa menat. Alla inet-fanboys behöver inte komma och försvara dom, jag kommer med fredliga avsikter

Ingen "fan-boy" som kommer som en riddare på som vita häst till Inet's undsättning i denna tråd.

Det folket som är här vill bara påpeka att vi anser dig överreagera vad gäller väntetiden. Och att FB's chat visar som Online/Offline är av ytterst liten betydelse då den alltid buggar i vilket fall. Likaså med om man läst ett meddelande eller inte - Jag kan ha läst ett meddelande någon har skickat mig, men likt förbannat försvinner inte den där lilla 1.an som säger att jag har ett oläst PM fören jag går in via mobilappen och trycker bort den.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ingen "fan-boy" som kommer som en riddare på som vita häst till Inet's undsättning i denna tråd.

Det folket som är här vill bara påpeka att vi anser dig överreagera vad gäller väntetiden. Och att FB's chat visar som Online/Offline är av ytterst liten betydelse då den alltid buggar i vilket fall. Likaså med om man läst ett meddelande eller inte - Jag kan ha läst ett meddelande någon har skickat mig, men likt förbannat försvinner inte den där lilla 1.an som säger att jag har ett oläst PM fören jag går in via mobilappen och trycker bort den.

Det kanske du har rätt om, är bara van vid att Inet svarar snabbt på både mejl och chatt. Så när man inte får något svar på någon av dom så blir man lite fundersam. Men det är bara Inet som har svaret och dom har säkert en bra anledning

Permalänk
Inet

@Foxmaner:

Hej,

Ursäktar de sena svaren - det är så enkelt att vi hamnat på efterkälken på grund av en oläglig kombination av semestrar, sjukdom och enormt tryck - och vi har inte på något sätt valt att ignorera något mail eller någon chatt. Vi kommer köra på och hoppas kunna ge dig ett bra svar snarast möjligt.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Foxmaner:

Hej,

Ursäktar de sena svaren - det är så enkelt att vi hamnat på efterkälken på grund av en oläglig kombination av semestrar, sjukdom och enormt tryck - och vi har inte på något sätt valt att ignorera något mail eller någon chatt. Vi kommer köra på och hoppas kunna ge dig ett bra svar snarast möjligt.

Mvh

Tack för svaret. Kan vara så att jag överreagerade, var bara då sur/ledsen över att min oculus har exakt samma fel som tidigare. Lite drygt att vänta en månad till för att få den reparerad, självklart inte erat fel

Permalänk
Medlem

De går väldigt segt hos inet. Mail svar tar flera dagar. Messenger svar likaså.
Lade en beställning som de inte hände något med på 2 dagar även om varan vart i lager.

Permalänk
Inet

@Sper:

Hej,

Tyvärr har vi hamnat på efterkälken nu under semestertider men försöker hinna ikapp så snabbt vi kan.

PM:a gärna ditt ordernummer eller e-postadress du skickat med så kollar vi på det.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram