Permalänk

Nytt htpc chassi till vardagsrummet.

Efter att ha suktat efter ett alldeles för dyrt Origen chassi i alldeles fööör många år bestämde jag mig till slut för att snajda ihop ett eget chassi i ek.

Det är inga märkvärdiga grejer som sitter i:
En numer gammal 3570k
Ett gigabyte matx moderkort som jag glömt bort va det heter
8Gb ram
Ett AMD r9 380 från shapphire
och 750w nätagg från Evga

Funkar helt okay, är dock lite sugen på att uppgradera grafikkortet till ett 1060, men vi får se.

Resultatet blev helt okay tycker jag. Det ända som jag inte är nöjd med är kabeldragningen.
Men det kanske blir en ny revision av eklådan med dubbelbotten i aluminium för snyggare kabeldragning i framtiden

Hoppas ni gillar det!

Besök galleriet här

Visa signatur

Amd Ryzen r7 3700x, Asus TUF B450-plus gaming, Ballistix Tactical 16gb ram, Asus Gtx 1080 Strix, Samsung SSD 970 500GB Nvme m2,
Phanteks Enthoo Pro, HyperX Fury 240GB SSD Western Digital Caviar Blue 500Gb, och EVGA SuperNOVA 1000W G2

Permalänk
Medlem

Snyggt! Mer trä åt folket!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk

Nice.! älskar träbyggen.

Permalänk

Tack

Visa signatur

Amd Ryzen r7 3700x, Asus TUF B450-plus gaming, Ballistix Tactical 16gb ram, Asus Gtx 1080 Strix, Samsung SSD 970 500GB Nvme m2,
Phanteks Enthoo Pro, HyperX Fury 240GB SSD Western Digital Caviar Blue 500Gb, och EVGA SuperNOVA 1000W G2

Permalänk
Inaktiv

Stiligt!

Permalänk
Medlem

Vädligt välgjort Mertela

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Skrivet av virre94:

Vädligt välgjort Mertela

Tack Vikkan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amd Ryzen r7 3700x, Asus TUF B450-plus gaming, Ballistix Tactical 16gb ram, Asus Gtx 1080 Strix, Samsung SSD 970 500GB Nvme m2,
Phanteks Enthoo Pro, HyperX Fury 240GB SSD Western Digital Caviar Blue 500Gb, och EVGA SuperNOVA 1000W G2

Permalänk
Medlem

Plåten som man skruvar fast grafikkorten i
Har du köpt, tillverkat eller tagit den från ett gammalt chassi?

Permalänk
Skrivet av tomwik:

Plåten som man skruvar fast grafikkorten i
Har du köpt, tillverkat eller tagit den från ett gammalt chassi?

Det är ett gammalt arc mini som har fått donera plåten och uttagen där fram

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amd Ryzen r7 3700x, Asus TUF B450-plus gaming, Ballistix Tactical 16gb ram, Asus Gtx 1080 Strix, Samsung SSD 970 500GB Nvme m2,
Phanteks Enthoo Pro, HyperX Fury 240GB SSD Western Digital Caviar Blue 500Gb, och EVGA SuperNOVA 1000W G2

Permalänk
Medlem

Bra genomfört och byggd med mycket färdigheter. Dock så tycker jag att bygget skulle varit aningen snyggare med en ytbehandling, möjligvis betsa 2 gånger. Men alla har olika smak samt ser att eken passar till golvet! Bra jobbat 4/5

Permalänk
Medlem

Jag är inte förtjust i toppen/plexiglaset. Skär sig med resten. Men det är ju en smaksak. Annars tycker jag om retro-looken! Skitbra jobbat. Kabeldragningen är skit samma så länge det är fritt blås och funktionellt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skrivet av fkylevik:

Bra genomfört och byggd med mycket färdigheter. Dock så tycker jag att bygget skulle varit aningen snyggare med en ytbehandling, möjligvis betsa 2 gånger. Men alla har olika smak samt ser att eken passar till golvet! Bra jobbat 4/5

Tack Eklådan är ytbehandlad med olja en gång. Anledningen till att jag inte oljat lådan igen är att det har kommit ett uppsättning skutdörrsgarderober imellan. Men det kommer så småning om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amd Ryzen r7 3700x, Asus TUF B450-plus gaming, Ballistix Tactical 16gb ram, Asus Gtx 1080 Strix, Samsung SSD 970 500GB Nvme m2,
Phanteks Enthoo Pro, HyperX Fury 240GB SSD Western Digital Caviar Blue 500Gb, och EVGA SuperNOVA 1000W G2

Permalänk
Skrivet av serverfel:

Jag är inte förtjust i toppen/plexiglaset. Skär sig med resten. Men det är ju en smaksak. Annars tycker jag om retro-looken! Skitbra jobbat. Kabeldragningen är skit samma så länge det är fritt blås och funktionellt.

Haha ja det där plexit ja det skulle egentligen varit genomskinligt men jag lyckades med bedriften att köpa mjölkfärgat plexi och desutom kapa upp det innan jag såg att det va fel och då fick det va mjölkfärgat plexi

Att rutorna är olika stora beror på två saker, grafikkortets strömkontakt hade tagit i toppen om jag inte flyttat ribban åt sidan och drabbades jag av akut lathet och orkade inte göra en ribba till för att det skulle bli symmetriskt.

Men jag tycker det blev riktigt bra ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amd Ryzen r7 3700x, Asus TUF B450-plus gaming, Ballistix Tactical 16gb ram, Asus Gtx 1080 Strix, Samsung SSD 970 500GB Nvme m2,
Phanteks Enthoo Pro, HyperX Fury 240GB SSD Western Digital Caviar Blue 500Gb, och EVGA SuperNOVA 1000W G2

Permalänk

Riktigt snyggt. Men hade jag valt att ändra ngt så skulle ut färga plexiglaset i svart blir snyggt till trä. Men annars asballt😁

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Bra jobbat !!! Snyggt !!!