Permalänk
Medlem

Riktigt snygga bilder @izzie och @Rasse12345!

En bild från idag:

Tracks by mdagbro, on Flickr

Permalänk
Skrivet av slotte:

Visste väl att jag sett bild nr 2 någonstans! Grattis till publiceringen.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Visste väl att jag sett bild nr 2 någonstans! Grattis till publiceringen.

Vart har den blivit publicerad? för isåfall har jag nog missat det

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk

@slotte:

Den finns i senaste numret av fotosidan magasin.

http://www.fotosidan.se/magasin/gallery/view.htm?doc=156769

Där visas bilder användarbilder som finns med i senaste numret av tidningen. Kan tyvärr inte säga vilken sida då jag inte kan öppna hela tidningen längre. Behöver tydligen köpa en prenumeration för att kunna se hela innehållet i tidningen.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

@slotte:

Den finns i senaste numret av fotosidan magasin.

http://www.fotosidan.se/magasin/gallery/view.htm?doc=156769

Där visas bilder användarbilder som finns med i senaste numret av tidningen. Kan tyvärr inte säga vilken sida då jag inte kan öppna hela tidningen längre. Behöver tydligen köpa en prenumeration för att kunna se hela innehållet i tidningen.

Det stämmer, bilden som blev publicerad är dock inte samma som jag delade här, det är samma motiv men lite annorlunda
Tack ska du ha!

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

skulle vilja få konstruktiv kritik på mina bilder.

https://500px.com/sabanovicanes

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Tog ut och testade min storformatskamera laddad med röntgenfilm som jag skurit ner till rätt storlek.

Första gången med röntgenfilm så resultat blev inte det bästa.
Framkallningen blev ojämn därav är ljuset är lite varierande och dom vertikala ränderna beror på min skanner som börjar ge upp.
Negativet är 216 × 165mm.

Permalänk
Medlem

Ett av få fotografier från förra helgen.

Down here, we are all small. by Joakim Östberg, on Flickr

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Fredvang, Norge

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

@oet: känner igen bron. Är det uppströms längs Stångån någonstans?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Tyckte vädret passade bilen bra..

Permalänk
Medlem

En liten död nattfjäril med manglat ansikte

Permalänk
Medlem

Industrilandskap.

Akzo Nobel

Kubal

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

@Florrpan:

Väldigt bra komponerade ock stämningsfulla !

Lekte vidare med närbilder.
Bara "för att" var jag tvungen att ta en bild på S:et på en ny enkrona. Tänkte först göra en roligare bild och placerade krokuspollen på kanten av kronan men det krävs mer experimenterande med ljuset för att få det bra så blev plain krona.

Permalänk

Var ute i trädgården och fotade lite fåglar med vintageobjektiv. Bilden är tagen med en Tokina tele-auto 300mm; utmanande men roligt när man väl lyckas träffa en fågel.

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Medlem

Lite på stan och lite hemma.

Permalänk
Medlem

En sista.. Alldeles för kul med närbilder.
Porträtt av mörsad (tappad 50ggr) 10mm lång nattfjäril. Kort skärpedjup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

En sista.. Alldeles för kul med närbilder.
Porträtt av mörsad (tappad 50ggr) 10mm lång nattfjäril. Kort skärpedjup.

http://i.imgur.com/fzYaKYB.jpg

Tufft, vad fotar du med?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Tufft, vad fotar du med?

Använder ett mikroskopobjektiv.
Köpte detta.
http://www.ebay.com/itm/OLYMPUS-Microscope-Objective-Lens-MPlanFL-N-10x-0-30-UIS-2-/222185306785

Att tänka på är att skärpedjupet är extremt kort. Min bild är 160st enskilda bilder kombinerade för att få det lilla skärpedjupet. Objektivet var "inställt" på ungefär 12X förstoring. Skulle krävas hundratals bilder för att få hela skarp.
Jag har dock en motoriserad stacker som sköter det så jag behöver inte ta bilderna manuellt. Bara trycka på start, ta en kaffe ock vänta på att det ska bli klart. Man kan sköta det manuellt men det är ganska drygt i längden.

Hur man gör för att fästa Mikroskopobjektiv på kameran står det lite om i länken nedan. Det krävs en del andra prylar också förutom själva objektivet. http://www.photomacrography.net/forum/viewtopic.php?t=12147

Permalänk
Medlem

Abandoned mansion by Joakim Östberg, on Flickr

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Island

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Blomma, Vintergäck.

Permalänk
Medlem

Slottsskogen Water Stripes by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Ekorre på vägen till parkeringen i morse som glassade sig i vårsolen!

Permalänk
Medlem

Uppdaterar med ny bild istället, får även se dagens morgonhäng vid hans nya lya som någon granne smällt upp. Verkligen ett mysigt litet djurparadis som en väldigt engagerad tant har skapat genom åren. Hänger alla sorters djur där hela tiden, kul att följa & fota (försöka fota iaf) ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Letade fram några gamla Chuck Berry-foton från 2007. R.I.P!

Chuck Berry - Lisebergshallen 26 Jan 2007 - Enjoying by Daniel Cederberg, on Flickr

Chuck Berry - Lisebergshallen 26 Jan 2007 - With drummer by Daniel Cederberg, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En sista vända ut på isen för lite trivsam nätfiske (man lägger under isen).