En ny skum butik? Zeedon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeedon:

@Tumnus: Hello Sir

I am the owner of the website zeedon.com. Here is my shop address if you would like to visit. Please take down this post. This is really affecting my business. Thanks for your cooperation

Zeedon.com & PCNode
Gibraltargatan 64
412 58 GÖTEBORG
Ring 0732113546

Årets sämsta troll-post Ägaren hade inte ens lyckats förstå hur man reggae ett konto med den fantastiska svenskan, än mindre begripit sig på citatfunktionen :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Synd att polisen är så överbelastade som dom är dom skulle nog inte ens titta på ett sånt här fall.

Edit: Nu även på Flashback https://www.flashback.org/t2796224

Denna tråd har flyttats till "Papperskorgen". Ett delforum för trådar med för låg kvalitet. Dessa trådar är inte längre öppna för diskussion, men går fortfarande att läsa för medlemmar. Ifall du vill läsa tråden behöver du vara inloggad

Konstigt att fb's moderatorer censurerar .. nae

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cider123:

Denna tråd har flyttats till "Papperskorgen". Ett delforum för trådar med för låg kvalitet. Dessa trådar är inte längre öppna för diskussion, men går fortfarande att läsa för medlemmar. Ifall du vill läsa tråden behöver du vara inloggad

Konstigt att fb's moderatorer censurerar .. nae

Loggade in och kollade...slängd för att den låg i humorforumet

Permalänk
Medlem

De har även städservice;
http://www.zeedon.se/

Så de kanske kan städa efter att de installerat din hårdvara?

Härlig beskrivning från bolagsverket;
7914 Postorderhandel och detaljhandel på Internet med datorer och annan elektronisk utrustning
81210 Lokalvård

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

De har även städservice;
http://www.zeedon.se/

Så de kanske kan städa efter att de installerat din hårdvara?

Härlig beskrivning från bolagsverket;
7914 Postorderhandel och detaljhandel på Internet med datorer och annan elektronisk utrustning
81210 Lokalvård

Låter ju lugnande! Nu vet vi att en affärsverksamhet är iallafall seriös.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

De har även städservice;
http://www.zeedon.se/

Så de kanske kan städa efter att de installerat din hårdvara?

Härlig beskrivning från bolagsverket;
7914 Postorderhandel och detaljhandel på Internet med datorer och annan elektronisk utrustning
81210 Lokalvård

Alltså
Detta blir ju bara bättre och bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av oobum:

De har även städservice;
http://www.zeedon.se/

Så de kanske kan städa efter att de installerat din hårdvara?

Härlig beskrivning från bolagsverket;
7914 Postorderhandel och detaljhandel på Internet med datorer och annan elektronisk utrustning
81210 Lokalvård

Nisses Fisk och Data.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Den här måste väl ändå vara en guldklimp som inte går att få tag på längre för de som håller på med retroprylar bara en femhundring haha!

https://zeedon.com/product/benq-5232w-internal-ide-52x-32x-52...

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Denna tråd har flyttats till "Papperskorgen". Ett delforum för trådar med för låg kvalitet. Dessa trådar är inte längre öppna för diskussion, men går fortfarande att läsa för medlemmar. Ifall du vill läsa tråden behöver du vara inloggad

Konstigt att fb's moderatorer censurerar .. nae

Censurerar? Det var en tråd helt utan diskussionsunderlag eller någon information, mer än länken till hemsidan och en text i klass med "LOL :D" som placerats i fel forumdel, därför hamnas sk. skräptrådar i Papperskorgen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Langelus:

Den här måste väl ändå vara en guldklimp som inte går att få tag på längre för de som håller på med retroprylar bara en femhundring haha!

https://zeedon.com/product/benq-5232w-internal-ide-52x-32x-52...

Vilket pris dessutom med tanke på att jag för en kvart sen kollade upp en extrern DVD-brännare för 349 kr, och den var ny.
Nu får man nästan tänka om

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Hur kan dessa butiker ens hoppas och tro att de ska kunna bli vinnare.
-Svenskan är inte helt perfekt.
-90% av produkterna är rent skräp
-Den härliga blandningen på produkter ger inte ett bra intryck, allt från datormöss till skottsäkra västar.
-Vissa priser är för bra och vissa är rent löjligt.

Men de ska ha en eloge för tiden de lagt ner på hemsidan och med tanke på öppettiderna så måste någon iallafall finnas i butiken hela dagar. Tack för ett härligt garv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

-90% av produkterna är rent skräp

Men samtidigt så är 90% av produkterna 90% nya!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Men samtidigt så är 90% av produkterna 90% nya!

Det är ju nästan nytt iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Här har vi det underbara företaget som gjort hemsidan:

[link]http://www.lysadesign.se/index.htm[/link]

Riktigt bra sidor ....

Visa signatur

[ASUS X99-DELUXE] - [i7 5960X] - [48 GB Corsair Dominator Platinum] - [ASUS ROG 780TI] - [ Kingston HyperX Predator 480GB PCI-E ] - [ 12TB 4x3TB WD RED SERIES ] - [Some SSD ~1TB] - [ASUS ROG PG278Q] - [Corsair AX1200i] - [Corsair Hydro Series H115i]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oobum:

De har även städservice;
http://www.zeedon.se/

Så de kanske kan städa efter att de installerat din hårdvara?

Härlig beskrivning från bolagsverket;
7914 Postorderhandel och detaljhandel på Internet med datorer och annan elektronisk utrustning
81210 Lokalvård

De verkar ha lyckats i alla fall få tag i någon som kan hantera det svenska språket korrekt när det kommer till den sidan.

Skrivet av Langelus:

Den här måste väl ändå vara en guldklimp som inte går att få tag på längre för de som håller på med retroprylar bara en femhundring haha!

https://zeedon.com/product/benq-5232w-internal-ide-52x-32x-52...

Börjar mer och mer se ut som att de som ligger bakom sidan går igenom soptippens elektronikskrot alt. raidar diverse återvinningscentraler på jakt efter fungerande elektronik som de sedan slänger upp på sidan för enorma överpriser i vissa fall. Det är ju ändå komiskt hur de mer moderna produkterna kostar mindre än de utdaterade.. Vanligtvis brukar det vara raka motsatsen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Börjar mer och mer se ut som att de som ligger bakom sidan går igenom soptippens elektronikskrot alt. raidar diverse återvinningscentraler på jakt efter fungerande elektronik som de sedan slänger upp på sidan för enorma överpriser i vissa fall. Det är ju ändå komiskt hur de mer moderna produkterna kostar mindre än de utdaterade.. Vanligtvis brukar det vara raka motsatsen.

Han kanske tror det finns något samlarvärde i en gammal optisk enhet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Något som är intressant är att "Zeedons" kommentar har nu fått tre "gilla".

Skapas det nya konton till höger och vänster kanske?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

@zeedon Ey bror. Vad väger du med denna? https://zeedon.com/product/1885/
Mormors sömnmedicin, len?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Något som är intressant är att "Zeedons" kommentar har nu fått tre "gilla".

Skapas det nya konton till höger och vänster kanske?

Haha, ja riktigt lustigt. Skulle tro att det är "ironiska gilla"

Permalänk
Medlem

Den faktiska boven tycker jag är prisjakt.
Folk letar på prisjakt och vill så klart ha den billigt..

Jag använder prisjakt mindre och mindre, tycker de är mer och mer oseriösa. Som det verkar nu, så tillåter de vem som helst att finnas på sidan så länge de betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwildor:

Den faktiska boven tycker jag är prisjakt.
Folk letar på prisjakt och vill så klart ha den billigt..

Jag använder prisjakt mindre och mindre, tycker de är mer och mer oseriösa. Som det verkar nu, så tillåter de vem som helst att finnas på sidan så länge de betalar.

annars så använd prisjakt, och gå igenom seriösa å oseriösa butiker, alt gå bara efter dom stora namnen och tänk inte bara efter plånboken.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

annars så använd prisjakt, och gå igenom seriösa å oseriösa butiker, alt gå bara efter dom stora namnen och tänk inte bara efter plånboken.

Visst kan man göra så, men hur ska tex min gamla mor på 74 år veta vilken som är seriös och oseriös? Prisjakt har ju gjort reklam på TV, de är dessutom stora inom prisförfrågningar, då borde man ju tycka att de ska kolla butikerna som är listade.

Jag förutsätter ju att prisjakt är en seriös sida och alla sökningar jag får upp går till en seriös sida..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Denna uppsättning av HP mus är 90% ny, felfri och med garanti

hur kan en produkt vara 90% ny och säljs som ny?

Satt och funderade hur det logiskt går till?
Har någon satt sitt fingeravtryck på 10% av musen?
Om den skulle vara beg. skulle väl en handflata säkert täcka 70% av musen?
Hur har de lyckats räkna ut detta?

Rolig tråd det här. Skulle aldrig handla av dem, det känns väldigt oseriöst. Att de lyckats omsätta 300-400kkr är ett mysterium för mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kanske ett blufföretag som finns för att tvätta pengar? Det förklarar ju inkomsterna iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gwildor:

Visst kan man göra så, men hur ska tex min gamla mor på 74 år veta vilken som är seriös och oseriös? Prisjakt har ju gjort reklam på TV, de är dessutom stora inom prisförfrågningar, då borde man ju tycka att de ska kolla butikerna som är listade.

Jag förutsätter ju att prisjakt är en seriös sida och alla sökningar jag får upp går till en seriös sida..

Prisjakt bryr sig inte nämnvärt sålänge butiken betalar sin avgift. Jag trodde som dig att de hade någon form av krav på företagen de listar (t.ex en sån liten detalj att de faktiskt följer svensk lag).

Men icke.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Gwildor:

Visst kan man göra så, men hur ska tex min gamla mor på 74 år veta vilken som är seriös och oseriös? Prisjakt har ju gjort reklam på TV, de är dessutom stora inom prisförfrågningar, då borde man ju tycka att de ska kolla butikerna som är listade.

Jag förutsätter ju att prisjakt är en seriös sida och alla sökningar jag får upp går till en seriös sida..

Kanske ska vi avskaffa eget ansvar helt när vi ändå är igång? Kan man inte hantera e-handel kan man väl beställa från Ellos till fyra-fem gånger priset.

Prisjakt drar in bra med stålar på gott och ont, men kan nog tycka att det är bättre om alla listas så man kan läsa omdömen om även de mindre nogräknade företagen istället för att någon godtyckligt ska välja bort aktörer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Proffsmoddare

Visst är det mindre bra om det endast är de större aktörerna som får listas, men någon form av lägstanivå måste det ändå finnas enligt mig.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Front för att visa att man har verksamhet, kanske. Ramlar in en spänn då och då så man kan visa skatteverket att man håller på med någon form av verksamhet. Men avsikten verkar inte vara att få något sålt. Bara att synas.

Bästa kommentaren från dem är väl ändå i det publicerade mejlet: "Åtminstone du fick nåt efter beställningen."
Du fick ändå något, kanske inte det du beställt men, till skillnad från de flesta andra, kom det ju trots allt en vara.

Det här är för mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gwildor:

Den faktiska boven tycker jag är prisjakt.
Folk letar på prisjakt och vill så klart ha den billigt..

Jag använder prisjakt mindre och mindre, tycker de är mer och mer oseriösa. Som det verkar nu, så tillåter de vem som helst att finnas på sidan så länge de betalar.

Även om jag håller med dig om att Prisjakt sjunkit en hel del i sin kontroll på dessa butiker så behöver man inte direkt göra mycket för att särskilja mindre oseriösa butiker från de seriösa.

Skrivet av videopac:

Haha, ja riktigt lustigt. Skulle tro att det är "ironiska gilla"

Och nu har de sex stycken "Gilla" markeringar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Även om jag håller med dig om att Prisjakt sjunkit en hel del i sin kontroll på dessa butiker så behöver man inte direkt göra mycket för att särskilja mindre oseriösa butiker från de seriösa.

Och nu har de sex stycken "Gilla" markeringar.

Prisjakt har alltid listat oseriösa butiker. Vad jag vill ha är en funktion att sortera bort alla butiker under 8 i betyg men det kommer prisjakt aldrig att implementera för då skulle de förlora pengar då ingen oseriös aktör vill betala dem något mer.

Skickades från m.sweclockers.com