Nvidia Titan X "Pascal"

Permalänk
Medlem

Imponerande prestanda och intressant hopp i prestanda på aots när man går från dx11 till dx12. Kan det vara något av en bekräftelse på att nvidia kör tile-basen rasterization och det är först på denna nivå av kort man har shaderkapacitet till övers för att gynnas av async compute? @yoshman

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Trenden har varit att Ti kortet kör samma chip som Titan (eller med avstängda kluster som 980Ti). Varför skulle de bryta den nu, och varför skulle de använda dyrare kretsar till billigare kort? Sen pekar det mesta mot som att GP100 aldrig kommer komma som spelkort, chippet är likt första Titan byggt för GPGPU och väldigt stor del av kretsen är ju till för DP-prestanda som inte ger mycket i spel. Skulle till och med kunna vara så att GP100 faktiskt är långsammare i spel.

Sen kan det mycket väl vara så att 1080Ti blir snabbare, men det beror nog helt på att tredjepartskort kommer ha kylare som tillåter högre frekvenser.

Tror du tänker lite fel där, kan ju mycket väl bli att om det kommer ett 1080ti att der får 3800shaders som quadro kortet har med sin gp102 krets. Titan X har la som vanligt inget fullt dp(fp64) stöd att tala om även om det verkar vara ett powerhouse i övrigt. gp100 kommer nog garanterat som du säger aldrig hitta sin väg ut till spelkortsmarknaden men fulla gp102 lär nog göra det. cash is king, svårt nog för Nvidia att låta bli att sälja den.

Vem vet va de väljer att göra, kanske har alla shaders igång men stryper det minnesbussmässigt eller what ever.. Iaf spekulerar bara, bara för att det e skoj

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Den prestandan är värt mellan 8000-9000kr . 13000kr? Greedy much?

Din åsikt ändras nog till det bättre utav vetskapen om att dem valde att ge den kass VRM för att spara hela 8$ per kort i tillverkningskostnad... [/sarkasm]

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

GTX 1080Ti kommer ta första plats då många partnertillverkare kommer göra sina egna modeller (man hoppas iallafall). Ett Galaxy/KFA2 1080Ti HoF skulle sitta bra. Bara att hålla i plånboken ha is i magen och invänta billigare ögongodis i högklass med bättre kylning och PCB'n.

Nej det kommer inte ta första plats, tror det kommer prestera strax under titan.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

GP102 är perfekt för spel, vill du ha det fullt aktivt så köp P100 med HBM.
Länk: http://www.nvidia.com/object/tesla-p100.html

Men frågan är vad som kommer boosta Spel FPS rent krasst med fulla GP100 ? inget alls helt ärligt. Eftersom dom stängt av funktioner som är heeeelt onödiga. som aldrig kommer köras mot spel osv.

Du missuppfattade kanske lite. GP102 som sitter i Titan X är inte fullt aktiv. Nvidia har dock släppt ett kort för företag som har det (men som naturligtvis är mycket mycket dyrare). GP100 som sitter i Tesla P100 har ingenting med detta att göra förutom att det aktiva antalet cuda kärnor är desamma som det nya Titan X. Hade Nvidia gjort om GP100 (tagit bort HPC delen) och fyllt det utrymmet med cudakärnor istället, så hade den blivit bra mycket kraftfullare än den som sitter i nya Titan X. Förhoppningsvis får vi se ett sådant kort längre fram (om nu tillverkningen mognar såpass). Å andra sidan kan man ju bara drömma om vad Nvidia hade tagit för ett sådant kort.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Din åsikt ändras nog till det bättre utav vetskapen om att dem valde att ge den kass VRM för att spara hela 8$ per kort i tillverkningskostnad... [/sarkasm]

Vad menar du med kass VRM, för det låter inte speciellt troligt att de skulle underdimensionerat något.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Finns det som AGP-version?

Visa signatur

1

Permalänk
Avstängd

Är lite besviken faktiskt. Inte på prestandan, men på kylaren. Kostar kortet mer än tre månadshyror ska det banne mig ha en perfekt kylare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Till er som säger att Ti kortet kommer vara snabbare än Titan. Nej. Aldrig varit så tidigare och kommer inte hända nu. Titan mot stock har alltid varit snabbare. Titan Black som exempel är fortfarande ett väldigt potent kort. Kolla bara NH recension av 1060 för att se.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av improwise:

Säger kanske mer om din bil än grafikkortet

Haha, ja man kan ju inte anklaga mig för att vara bil intresserad

Men någe fel på bilen är det inte

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Till er som säger att Ti kortet kommer vara snabbare än Titan. Nej. Aldrig varit så tidigare och kommer inte hända nu. Titan mot stock har alltid varit snabbare. Titan Black som exempel är fortfarande ett väldigt potent kort. Kolla bara NH recension av 1060 för att se.

"Stock" som i referensutförande eller tredjepart?
980ti vann över titan då det hade lite högre MHZ, och vann i slutändan pga att det också överklockade högre.
Stock referens var titan snabbare än 980ti men väldigt marginellt.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Ruskigt bra kort men en prislapp som är helt skev. Tänk när man kunde köpa top of the line för 5000kr för några år sen.

Nej, det kunde man inte. Har alltid kostat 8-10 k i 15 år bakåt.

http://i.imgur.com/SE3TNqZ.png

Och för alla som tycket Titan är för dyrt; då är det kortet inte för er helt enkelt.
Finns 1060, 1070 och 1080 att välja på. Titan är premium, top tier, och för de som vill ha det bästa oavsett prislapp - INTE för Svenssons utan för entusiaster.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

@AmdX2: Det var ju precis det jag sa: Diskuterbart.
För mig? Inte en chans. För den som vill? Absolut

Så sa du inte. du sa att det är diskuterbart ellerhur?. jag sa att om både intresset och pengarna är där så varför inte. så diskuterbart i dina ögon innefattar en hel omgång med ord efter eget val? ett ord för hela diskutionen

Nu skriver jag diskuterbart här så att jag är garderad i kommande diskution då det innehåller precis allt..

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

@krigelkorren: Här kommer en jämförelse i 3D Mark TimeSpy mot Radeon Pro Duo som du frågade efter.

Mitt test i TimeSpy med en 5960X klockad till 4,0 GHz; http://www.3dmark.com/3dm/13898407

Radeon Pro Duo får 9734 poäng i graphics score överklockat till 1050 MHz på varje kärna.

Från Guru3D, här får Titan XP 8989 poäng i graphics score utan OC.

Här är ett resultat från Overclockers UK av Silent Scone ( väldigt känd användare ) ett Titan XP överklockat på luft 2020/5500Mhz, då får Titan XP 10 326 poäng; http://www.3dmark.com/3dm/13863689

Titan XP är ett mäktigt kort, under vatten borde det prestera ännu bättre.

Jag ska köra en runda med 5960X överklockad till 4,6 GHz, men tvivlar på att Radeon Pro Duo ser några större förändringar pga det.

Edit; Som förväntat, inga större skillnader; http://www.3dmark.com/3dm/13907771

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jaha, så länge fick man vara herre på täppan med sitt gtx 1080 xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Jag tror tomten kommer med dyra klappar i år.
*edit*
Klockslaget var nog inte en slump 13.37. Leet

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

@Bad Habit: jag har inget minne av att grafikkorten kostat 12-13k innan. Jag har kört alla amds topp kort sen 9700pro (dubbelkorten exkluderade) och där har dom aldrig kostat några 12k. Dyraste amd korten jag köpt var Fury X förra sommaren 7000:-

Jag tycker det är ett bra kort men prislappen är skev och jag lovar att dom har sån sjuk vinstmarginal på detta kortet som ni bara köper och trycker ner pengar i deras halsar.

Jag kan köpa 4st kort idag om det skulle vara så men jag tänker inte stödja utvecklingen mot så dyra kort.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Beställde kortet för 3 dagar sedan. Förstår inte hur jag kan köpa ett grafikkort som kostar mer än vad jag betalade för min bil

Stort grattis!

"Vanliga" människor tror man är galen när man köper så dyr hårdvara som är datorrelaterade

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bad Habit:

Nej, det kunde man inte. Har alltid kostat 8-10 k i 15 år bakåt.

http://i.imgur.com/SE3TNqZ.png

Och för alla som tycket Titan är för dyrt; då är det kortet inte för er helt enkelt.
Finns 1060, 1070 och 1080 att välja på. Titan är premium, top tier, och för de som vill ha det bästa oavsett prislapp - INTE för Svenssons utan för entusiaster.

Nu är ju det där dollar, och jag minns då inte att Geforce 3 kostade 8000kr vid lansering, ti500 kostade drygt $300. 6800 Ultra Extreme låg på $600. Så den där grafen är inte värt mycket. Det stämmer att 8800 Ultra var så dyrt, men det var konstigt redan då och har varit det sen dess. Det förtjänar att vara konstigt.

Anledningen till att vi tycker det är dyrt är att de har ökat priset med 20% jämfört med förra titanen. Bara för att de kan. 10 000 för ett grafikkort (som inte är för professionellt bruk) kan jag nästan svälja faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Meathim: Skönt att se någon som är vettig ;D

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Master of Overkill

Förstår inte folk som klagar på priset köp det inte bara!
Det är lyx produkt!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

1060 når nästan upp till 980 i prestanda, men man ska inte säga att de ligger på samma nivå, då 980 fortfarande är det starkare kortet, änn 1060 om man ser på hårdvaran.

Poängen är att 980 borde prestera runt 20% över 1060 om man ska tänka som den där skotten gör i din video. Eftersom 980 har ordentligt mycket högre beräkningskraft. Nu ligger 980 runt 2% över 1060. Alltså har 106å nästan 20% högre praktisk prestanda relativt sin teoretiska jämfört med 980. Låter verkligen inte som samma arkitektur.
980 borde utprestera 1060 på varenda punkt med råge ifall skotten i videon haft någon poäng med det han sa.

Felet han gör är att ägnar sig åt en hel del siffertrix för att få två kort som är ganska olika att bli lika. Grejen är den att han inte kan få dem lika över hela registret, kan inte bara titta på shaders, allra helst inte när man jämför olika arkitekturer.

Du får gärna förklara hur 1060 använder sina teoretiska resurser 20% effektivare än 980 om de har samma "IPC".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Bad Habit: jag har inget minne av att grafikkorten kostat 12-13k innan. Jag har kört alla amds topp kort sen 9700pro (dubbelkorten exkluderade) och där har dom aldrig kostat några 12k. Dyraste amd korten jag köpt var Fury X förra sommaren 7000:-

Jag tycker det är ett bra kort men prislappen är skev och jag lovar att dom har sån sjuk vinstmarginal på detta kortet som ni bara köper och trycker ner pengar i deras halsar.

Jag kan köpa 4st kort idag om det skulle vara så men jag tänker inte stödja utvecklingen mot så dyra kort.

Okej

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Oaktree:

IPC ökar inte magiskt bara för att du gör en större krets, du kanske borde läsa på om det hela om du nu fortfarande tror på detta fenomen.

Testa att räkna ut "IPC" på t.ex. 270, Fury X och 480. Förklara nu hur 270 kan ha högst IPC då det är GCN1.0... Fury X har klart sämst IPC av dessa tre.

Orsaken här är att IPC mer stream-core är väldigt snarlik för alla GCN version då själva shader-delen är i det närmaste identisk över hela serien, men ju "bredare" man gör en GPU desto mer "spill" blir det i att sprida ut och samla ihop data när en ström av kommandon ska delas upp, beräknas och sammanställas.

Så ur den aspekten har skotten en poäng. SM-design är logiskt sett i det närmaste identisk mellan Maxwell och Pascal. Trevligt för Maxwell-ägare då det som fungerar bra på Pascal också fungerar bra på Maxwell, till skillnad från Kepler -> Maxwell där det är rejäla skillnader i SM-design.

Men på kretsnivå skulle Maxwell krympt till 16 nm inte ha en chans att fungera i de frekvenser vi ser Pascal hålla, då skulle man se ungefär den skillnad det är mellan 380/380X och 470/480 i frekvens. Så på kretsnivå är Pascal långt mer än en krympt Maxwell, man har gjort rejäla förändringar för nå högre frekvens.

Men shaders är bara en del av en GPU. Jämförelsen som @Aleshi pekade på är riktigt illustrativ, nämligen den mellan 980 och 1060.

980 har 17 % mer VRAM-bandbredd, samma ROP-kapacitet, 20 % högre textur kapacitet och ungefär 20 % högre shader-kapacitet jämfört med 1060. Enligt SweClockers prestandaindex i denna artikel presterar dessa två kort inom 1 % från varandra. Så sett över hela kretsen är Pascal absolut en mer effektiv krets jämfört med Maxwell.

Skrivet av Vesh:

Imponerande prestanda och intressant hopp i prestanda på aots när man går från dx11 till dx12. Kan det vara något av en bekräftelse på att nvidia kör tile-basen rasterization och det är först på denna nivå av kort man har shaderkapacitet till övers för att gynnas av async compute? @yoshman

Så vitt jag läst är "async compute" avslaget för alla Nvidia GPUer i Ashes of the Singularity. Fast tittar man i t.ex. Time Spy så kan man nog inte förvänta sig mycket mer än ~5 % extra från detta på Pascal-korten.

Råder tyvärr väldigt stor förvirring kring vad som ger prestandaboosten i DX12/Vulkan hos AMD. Även där ger "async compute" mindre än 10 %. Det stora tillskottet kommer från att DX12/Vulkan lägger mycket mindre stress på CPU-delen samt att de gör det möjligt att mer effektivt använda flera CPU-kärnor.

Nvidia har så pass optimerade DX11 drivare att CPU-delen i praktiken aldrig är en flaskhals med de snabbare Intel-modellerna. Vad vi ser med Titan X är att GPU-delen faktiskt är så pass kraftig att man i en CPU-tung titel som AoS faktiskt börjar få CPU-delen som flaskhals igen, något som visar sig i en relativt stor boost med DX12 där man både kan använda fler kärnor mer effektivt samt att det krävs mindre CPU-kraft för att kommunicera med GPU-delen.

Största vinken om att Nvidia har någon form av "tile-based" rastrering är att man kan prestera så pass bra med betydligt mindre VRAM-bandbredd per CUDA-kärna än vad man kunde med Kepler och tidigare samt än vad AMD kan med GCN. Här gör uppenbarligen Nvidia något som rejält ökar cache-hit-rate.

Systemkretsar för telefoner/pekplattor har ju hela tiden kört med "tile-based" rastrering just för att de två största flaskhalsar man har där är strömförbrukning och bandbredd mot RAM. "Tile-based" rastrering minskar trycket på båda dessa men tekniken har tidigare varit svår att prestandamässigt kombinera med hur DirectX hanterar 3D-grafik, ett problem som Nvidia verkar ha hittat en väg runt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Hymer:

@Bad Habit: jag har inget minne av att grafikkorten kostat 12-13k innan. Jag har kört alla amds topp kort sen 9700pro (dubbelkorten exkluderade) och där har dom aldrig kostat några 12k. Dyraste amd korten jag köpt var Fury X förra sommaren 7000:-

Jag tycker det är ett bra kort men prislappen är skev och jag lovar att dom har sån sjuk vinstmarginal på detta kortet som ni bara köper och trycker ner pengar i deras halsar.

Jag kan köpa 4st kort idag om det skulle vara så men jag tänker inte stödja utvecklingen mot så dyra kort.

Gud vad det är synd om dig, det är så samhället fungerar konsumtion ger vinst och i slutändan bättre priser du borde va glad att fler köper dessa grafikkort om nu grafikkorten blir för dyra så kommer det balancera sig självt, dom kollar väl hur mycket dom kan ta ut mot vad dom kan producera för tillfället så i början blir priset högt, jag ser inget konstigt i det, vill du inte köpa nu när det är hett så kan du vänta och köpa billigt på blocket om nått år

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

kort för dom som är täta med pengar jag är nöjd med mina två vattenkylda MSI GTX1070 vet att dom i lag är lika dyra men jag köpte dom en och en kan sen dela på dom

stämmer de som sweclockers skrev så behöver man en cpu som inte finns än för att kunna trycka ut all som kortet kan ge lite overkill

Fick en flashback kom ihåg gamla voodoo 2 korten kom och man kunde köra dom i sli då fanns ingen cpu som kunde mata dom fullt ut .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

kort för dom som är täta med pengar jag är nöjd med mina två vattenkylda MSI GTX1070
stämmer de som sweclockers skrev så behöver man en cpu som inte finns än för att kunna trycka ut all som kortet kan ge lite overkill

Fick en flashback kom ihåg gamla voodoo 2 korten kom och man kunde köra dom i sli då fanns ingen cpu som kunde mata dom fullt ut .

Hur fick du dem vattenkylda?
Voodoo var element till datorn hehe.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lengab:

Hur fick du dem vattenkylda?
Voodoo var element till datorn hehe.

GeForce® GTX 1070 SEA HAWK EK X är färdig med block och storebror GeForce® GTX 1080 SEA HAWK EK X
men det är för lång väntetid på GTX1080 så jag tog GTX1070

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@Jygge:
Tack för snabbt svar. Jag trodde först att du moddade dem själv. Vilket jag inte hade vågat när de kostar runt 5kkr styck. Surfar runt och kikar på dina kort.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Skrivet av Hymer:

@Bad Habit: jag har inget minne av att grafikkorten kostat 12-13k innan. Jag har kört alla amds topp kort sen 9700pro (dubbelkorten exkluderade) och där har dom aldrig kostat några 12k. Dyraste amd korten jag köpt var Fury X förra sommaren 7000:-

Jag tycker det är ett bra kort men prislappen är skev och jag lovar att dom har sån sjuk vinstmarginal på detta kortet som ni bara köper och trycker ner pengar i deras halsar.

Jag kan köpa 4st kort idag om det skulle vara så men jag tänker inte stödja utvecklingen mot så dyra kort.

Har inte påstått att något kort kostat 12-13k innan, men du har ALDRIG fått top of the line kort för 5k innan. Och det var allt jag ville visa med den där grafen

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses