Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Såg att Carbon nu är öppet för gruppköp (dock utan Norde, men jag lurar lite på bone modifiers) men leveranstiderna, estimated ship date Sep 17 2021, har nu passerat löjets gräns.

Inte utan att man blir lite trött.

Jag har köpt en uppsättning KAM Superuser och det är väl beräknat att det kommer dröja ett år ungefär sen GB:n stängde, vilket var typ för en vecka sen. Så ja, ska väl bli kul att se hur de ser ut om ungefär ett år då. Suck.

Permalänk
Medlem

Tänkte haka på GMK Norse som går som gruppköp nu. Fast ISO blir ju ofta extra kostnader. När jag programmerar kör jag en ANSI-bräda. Det är så mycket lättare att hitta alla symboler när man inte behöver göra någon slags speciell kommandörörelse för att skiva...

KBDfans har en del billiga keycaps, men det är lätt att ha dyra drömmar annars. Dagdrömmer om ett Skidata med åäö, samma med ett GMK Olivetti.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulfuß:

Tänkte haka på GMK Norse som går som gruppköp nu. Fast ISO blir ju ofta extra kostnader. När jag programmerar kör jag en ANSI-bräda. Det är så mycket lättare att hitta alla symboler när man inte behöver göra någon slags speciell kommandörörelse för att skiva...

Jag kör swerty på det tangentbordet jag kör på jobbet, jag tycker det är rätt bra faktiskt. Du har ÅÄÖ som egna tangenter men det mesta är som US-ANSI vad gäller specialtecken och sådär. Jag har hakat på KAM Superuser men köpte ändå ett internationalkit även om jag väljer att köra det på min swerty-bräda bara för att kunna få ha ÅÄÖ där de ska vara.

Permalänk
Medlem

Blev också sugen på GMK Norse, ser riktigt bra ut. Synd att leverans lär var över ett år bort.
MoDo2 som jag gick med i Juni 2020 verkar vara uppskjutet till Augusti 2021, förseningar verkar vara standard för gruppköp... Covid-19 kan iofs också ha varit en bidragande orsak förseningarna. Gäller att ha tålamod i denna hobby.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Blev också sugen på GMK Norse, ser riktigt bra ut. Synd att leverans lär var över ett år bort.
MoDo2 som jag gick med i Juni 2020 verkar vara uppskjutet till Augusti 2021, förseningar verkar vara standard för gruppköp... Covid-19 kan iofs också ha varit en bidragande orsak förseningarna. Gäller att ha tålamod i denna hobby.

Ja, är det inte Covid är det Chinese (Lunar) New Year - CNY som erbjuder en bekväm förklaring till projektförseningar och som verkar komma som en total överraskning varje gång om man ska vara lite sarkastisk. Man får inte ha bråttom...

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Verkar ju typ omöjligt att få tag på nordic keycaps av kvalitet någonstans haha

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Verkar ju typ omöjligt att få tag på nordic keycaps av kvalitet någonstans haha

Handlar mest om pengar. 🙃

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StuntmanMike:

Handlar mest om pengar. 🙃

..och tid

Permalänk
Skrivet av anon257891:

..och tid

Mmm, fast är pengarna inget bekymmer så kan man alltid betala överpris på eftermarknaden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Mmm, fast är pengarna inget bekymmer så kan man alltid betala överpris på eftermarknaden...

Jag har inte hittat de någonstans, varesig pris, fast visst, 2000 spänn, då är de bättre o köpa ett nytt tangentbord

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag har inte hittat de någonstans, varesig pris, fast visst, 2000 spänn, då är de bättre o köpa ett nytt tangentbord

2000kr är ju rätt billigt som andrahandskostnad på en produkt med samlarvärde som inte längre tillverkas och vars nypris var ~1500kr.

Vill du inte betala mer än en femhundring är du låst till att köpa vanliga masstillverkade uppsättningar på maxgaming.se, typ de från Ducky. De från KBDfans är sådär i kvaliteten så de går nog bort. Misstänker att Duckys har bättre toleranser.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sINsen:

Jag har inte hittat de någonstans, varesig pris, fast visst, 2000 spänn, då är de bättre o köpa ett nytt tangentbord

Varför är det bättre att köpa ett nytt tangentbord med dåliga tangenter? Hjälper det mot dålig/undermålig kvalitet på tangenterna?

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av att beställa, och kvalitén på pimpmykeyboard.com? Sugen på att beställa DSA profil keycaps där, men vet inte vad det är för någon kvalitet på de keycapsen.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Någon som har erfarenhet av att beställa, och kvalitén på pimpmykeyboard.com? Sugen på att beställa DSA profil keycaps där, men vet inte vad det är för någon kvalitet på de keycapsen.

De är så bra DSA kan bli. Det finns både i dubbelshot ABS och dyesub PBT.
Något speciellt du är ute efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

De är så bra DSA kan bli. Det finns både i dubbelshot ABS och dyesub PBT.
Något speciellt du är ute efter?

Ja helst av allt så skulle jag vilja ha double shot pbt i DSA, ABS har ju en tendens att börja bli blanka efter ett tag :/

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Ja helst av allt så skulle jag vilja ha double shot pbt i DSA, ABS har ju en tendens att börja bli blanka efter ett tag :/

FYI så sliter du inte ut dyesub

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

FYI så sliter du inte ut dyesub

Nej det vet jag, jag har det idag, jag hade velat haft doubleshot så det lyser igenom tangenterna, så man ser bokstäverna i mörkret det är väl det som lockade lite med det också.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Fast det görs ju med PBT hela tiden

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att SA Godspeed nu finns att köpa med omedelbar leverans och i begränsad upplaga då det är de extra hattarna efter ett gruppköp som säljs ut.

https://drop.com/buy/godspeed-custom-sa-keycap-set

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Kan tipsa om att SA Godspeed nu finns att köpa med omedelbar leverans och i begränsad upplaga då det är de extra hattarna efter ett gruppköp som säljs ut.

https://drop.com/buy/godspeed-custom-sa-keycap-set

Allt från Drop skickas från USA antar jag? :-/

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Kan tipsa om att SA Godspeed nu finns att köpa med omedelbar leverans och i begränsad upplaga då det är de extra hattarna efter ett gruppköp som säljs ut.

https://drop.com/buy/godspeed-custom-sa-keycap-set

Kanon med tips! dock är jag ute efter DSA profil, så de blir lite lägre

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Allt från Drop skickas från USA antar jag? :-/

Ja, så räkna med att moms tillkommer.
Dessa blir inte billiga men är åtminstone i bra kvalitet, dubbelshot från Signature Plastic.

Permalänk

GMK Laser finns också på drop.com med NorDe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Ja, så räkna med att moms tillkommer.
Dessa blir inte billiga men är åtminstone i bra kvalitet, dubbelshot från Signature Plastic.

Ah. Ligger redan ute med typ 7k på andra GBs så håller mig nog på denna. Skulle lätt köpt om det skickades i eu dock.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Japp, har hittat det också.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Japp, har hittat det också.

Har beställt blåa och vita från Corsair.
PBT Double-Shot Backlit, finns med åäö utan danska tecken. Man får med danska ä och ö om man vill ha det.
Man får även med en påse o-ringar
Riktigt sköna keycaps, kostar 29.99€ plus 10€ i frakt.
Dessa är med den riktiga bottenraden, så dom passar Ducky osv....
https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories...
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har beställt blåa och vita från Corsair.
PBT Double-Shot Backlit, finns med åäö utan danska tecken. Man får med danska ä och ö om man vill ha det.
Man får även med en påse o-ringar
Riktigt sköna keycaps, kostar 29.99€ plus 10€ i frakt.
Dessa är med den riktiga bottenraden, så dom passar Ducky osv....
https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories...
Mvh / Mange

Tack Mange! De där ska ja kolla upp! Jag tänkte sätta dom på ett varmilo 65% så de bör passa på de också då?
Ser inte på bilderna att de är åäö men, får kika lite närmare på de

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Tack Mange! De där ska ja kolla upp! Jag tänkte sätta dom på ett varmilo 65% så de bör passa på de också då?
Ser inte på bilderna att de är åäö men, får kika lite närmare på de

Välj nordic när du beställer, har blå på mitt tangentbord och det är å,ä,ö Blir mycket snyggare med bara å,ä,ö utan dom danska tecknen. Väntar på mina vita , men dom levereras snabbt.
Skriv ditt mobilnummer i ett PM så kan jag skicka en bild.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Välj nordic när du beställer, har blå på mitt tangentbord och det är å,ä,ö Blir mycket snyggare med bara å,ä,ö utan dom danska tecknen. Väntar på mina vita , men dom levereras snabbt.
Skriv ditt mobilnummer i ett PM så kan jag skicka en bild.
Mvh / Mange

Ja nice! Ja jag tänkte i så fall beställa vita och blåa så man kan mixa lite :), jatack ja skickar i pm till dig

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7