Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Visst är det en kul idé, helt klart. Idag måste butikerna göra något som sticker ut från mängden och ger mervärde.

Dock måste man ju säga att det praktiska värdet av att nå högre nivåer är väldigt begränsat.
Verkar inte finnas mycket till mervärde trots att man ligger på guld-nivån. Rabatterna gäller ju bara utvalda produkter och är oftast minimal.
Att ni packar snabbt och har fraktrabatt är ju inte bättre än vad de andra butikerna har..

Handlat en del på Webhallen genom åren, på sistone har jag några gånger valt dem när de legat på samma pris som el bättre än andra.
Insett att det inte ger något direkt att få poäng där, dels ger nivåerna inte mycket och dels håller man sig på samma nivå väldigt länge.
Så om någon annan ligger bättre till är chansen mycket stor att det blir någon av de andra:
DH:s studentrabatt, Inets godis, CDON:s + el rabattkod, för att bara nämna några starka alternativ.

Så se till att det faktiskt räknas att gå upp i nivå, ev status osv i det systemet har inte tillräckligt stort värde i sig!

När jag beställt så ibland har jag fått godis även från Webhallen. Sedan gör det inte vilken butik jag köper ifrån om man får lite godis eller inte

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Fraktrabatten är jättebra när man nu ofta slipper betala någon frak som vit medlem.
Insider mailet som det står man ska få som vit/svart medlem har jag dock aldrig fått eller något mail om förtur till reor..

Skrivet av jnsson:

När jag beställt så ibland har jag fått godis även från Webhallen. Sedan gör det inte vilken butik jag köper ifrån om man får lite godis eller inte

Ska man behöva ligga på nivån vit el mer för att få något som man kan få direkt från de andra butikerna på ett eller annat sätt?
Godis vid beställningen har såklart inte någon avgörande betydelse, men med allt annat lika så ger det ju en fördel.

För visst, systemet är lite kul. Men ger det ett tillräckligt stort mervärde jämfört med andra butiker?

Det jag vill säga är att medlemssystemet ger för få direkta fördelar jämfört med de andra butikerna, det borde löna sig mer att vara lojal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

För visst, systemet är lite kul. Men ger det ett tillräckligt stort mervärde jämfört med andra butiker?

Det jag vill säga är att medlemssystemet ger för få direkta fördelar jämfört med de andra butikerna, det borde löna sig mer att vara lojal!

För mig ger det mervärde. Jag handlar nästan bara hos Webhallen, o jag har får en rätt så står rabatt på frakten

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag gick upp i level nyligen men den nya nivån står endast på stället ovanför XP:n, på de andra två ställena står den gamla nivån.

Permalänk
Medlem

Groupie - fail

Skrivet av Webhallen:

Vi går på kategorier för vad som räknas som en kamera eller actionkamera. Ska vi lägga till något annat måste det göras manuellt per produkt. Jag börjar med att lägga till denna iaf.

Acesspunkter då kollar vi bara efter renodlade accesspunkter, det är helt riktigt. "Working As Intended"TM

Får be IT felsöka Blubb Blubb, ser nu att det bara är typ 150 pers som fått den vilket låter som på tok för få.

Groupie har några månader på nacken nu.

Hej!

På tal om groupie så har jag mailat in mina selfies vid två separata tillfällen.

170416 16:47 Mailar bilderna vid första tillfället, 16 st bifogade filer om totalt runt 7,5 MB
170511 Lackar ur och mailar till info@webhallen.com för att höra hur det går, får ärendenummer #KT3299***.
170529 Fortfarande ingen respons på ärendet, pushar via mail får svar väldigt snabbt. "De som har hand om medlemssystemet har inte fått in en bild, så de misstänker att det var en för stor bild som inte kom fram" är svaret.
170529 20:51 Mailar bilderna vid andra tillfället, 16 st bifogade filer om totalt runt 2,9 MB
170603 Återkopplar via mail i ärendet att jag skickat in bilderna (mest för att trigga någon som kanske vill stänga ärendet?)
170603 Återkoppling "Bra att du kunde bifoga oss bilderna på nytt, hoppas detta ärende för en lösning snart!"
170613 Ännu har inget hänt...

Jag vet att det är sjukt djävla nördigt att dra runt i 15 st Webhallen-butiker på ett år och dra en selfie, förödmjukande på ett sätt för någon som snart är 40 bast
Men det här är ju ännu mer förödmjukande att jag måste skapa en post på Sweclockers (inget fel på Sweclockers i sig) för att er egen ärendehantering inte fungerar.

Eftersom jag är på nivå White (lvl 15) så har jag ju ändå lagt ner en hel del engagemang, vore trevligt om det engagemanget vore ömsesidigt.

Helt ok för mig om "Groupie" är nerlagt, men kommunicera det då!

Jag älskar ju Er, älskar ni inte mig?

Permalänk
Medlem

Håller också med om att mervärdet är ringa. Ligger själv i vit och har en Webhallenbutik 100 meter bort. Där försvann så gott som enda grejen med systemet då jag liksom ordnar frakten själv.

Ibland hittar man produkter med medlemspriser för just oss i vår level men om man loggar ut ser man att priset är reducerat för alla.

Har hämtat beställda varor i samtliga stockholmsbutiker men ligger ändå på 93% på achievement Stockholm Syndrome.

VIP-kö fattar ingen i butiken. De få gångerna jag utnyttjat det genom att ställa mig bakom en person som ser ut att snart bli klar (i kassa 1, 2 eller 3) har nästa könummer redan trycks fram när det är min tur och en mindre uppståndelse uppstår då det verkar som jag tränger mig.

Vad har jag att se fram emot om jag rankar till svart?

Tack för ordet

edit PS.Vad hände med Köpenhamnsbutiken? Bara försvann, ingen fattar nåt. Skulle in och shoppa där i veckan bara som en grej.

Permalänk
Skrivet av D.:

Ska man behöva ligga på nivån vit el mer för att få något som man kan få direkt från de andra butikerna på ett eller annat sätt?
Godis vid beställningen har såklart inte någon avgörande betydelse, men med allt annat lika så ger det ju en fördel.

För visst, systemet är lite kul. Men ger det ett tillräckligt stort mervärde jämfört med andra butiker?

Det jag vill säga är att medlemssystemet ger för få direkta fördelar jämfört med de andra butikerna, det borde löna sig mer att vara lojal!

Beställde en datorkabel i förrgår, hämtade ut den igår och det låg tre påsar jelly belly beans godis i paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Beställde en datorkabel i förrgår, hämtade ut den igår och det låg tre påsar jelly belly beans godis i paketet.

Va!?
Särbehandling. Jag har aldrig fått godis av @webhallen när jag beställt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@Cede:

Läste att man ska starta bulldozen med nyckel i från swiney men den säger bara att "this will not work" när jag försöker använda nyckel till bullzdosern. Har lämnat footprint, mask, note så saknar en ledtråd. Motocykelklubben är borta.

Fiskaren säger " did you read the message" men det har jag redan lämnat till.

Inte hittat någon användning för benet, loan membercard, blommorna

Har pratat med alla och testat allt men helt stop?

Något tips

Permalänk
Medlem

Rätt mycket av det spelet är helt enkelt inte färdigt, och utvecklingen verkar inte... prioriterad. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad som var "nyckeln" till grävskopan, jag höll också på med det där ett tag, vill jag minnas. Kan inte gå tillbaka och titta efter, min stad är så välstädad och fin att det är löjligt.
Väntar på att klädbutiken ska öppna, så jag kan köpa ökenkläder. Den ska öppnas om ett par månader säger vakten som hindrar en från att gå ut i öknen, men det har han sagt i över ett år...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Rätt mycket av det spelet är helt enkelt inte färdigt, och utvecklingen verkar inte... prioriterad. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad som var "nyckeln" till grävskopan, jag höll också på med det där ett tag, vill jag minnas. Kan inte gå tillbaka och titta efter, min stad är så välstädad och fin att det är löjligt.
Väntar på att klädbutiken ska öppna, så jag kan köpa ökenkläder. Den ska öppnas om ett par månader säger vakten som hindrar en från att gå ut i öknen, men det har han sagt i över ett år...

Fanns tydligen två nycklar att sno från swiney fixade det och nu väntar jag också på att klödbutiken ska öppna?

Men såg ett klipp på youtube där någon passerar utan att vakten står det så låter som man ska göra något.
https://youtu.be/9fpiZWJ_Ios?t=762

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla av att vakten har tillkommit efter ditt filmklipp. Titta på klippet så ser du att den delen av kartan bara är .... tom.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Xor fortfarande dyker upp även efter man klarat "allt" i del 1 eller är det en "missable" trofé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanorch:

Eftersom jag är på nivå White (lvl 15) så har jag ju ändå lagt ner en hel del engagemang, vore trevligt om det engagemanget vore ömsesidigt.

Helt ok för mig om "Groupie" är nerlagt, men kommunicera det då!

Dedikerat, självklart borde webhallen kunna hantera groupie om någon klarar av att fixa den!
De bör väl också räkna sina stockholmsbutiker, ser man det som ett spel så är det ganska högt
värde på att köra groupie och kombinera med att hämta ut ordrar i varje butik och när man ändå håller på ta 5 st på en dag.

Testar nu om "hämta ut en order lagd..." betyder hämta i butik eller också funkar med uthämtning av paket på posten
så visst funkar medlemssystemet på någon någon gång ibland men då ska det inte bara vara negativt som när
man upptäcker att medlemsrabatterna aldrig är mer än någon annan får eller att "fyndvaror" alltid är dyrare än helt nya varor av samma slag.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan förklara för mig vad de där Supply Drop används?
Har några olika 150xp, 100xp osv men sen har jag dubbelt på nästa köp.

Hur använder jag de och hur länge kan jag ha de där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Är det någon som kan förklara för mig vad de där Supply Drop används?
Har några olika 150xp, 100xp osv men sen har jag dubbelt på nästa köp.

Hur använder jag de och hur länge kan jag ha de där?

Supply dropsen där du får 100-,500-,10.000 xp etc läggs direkt till din experience och level, så efter att du har öppnat de lådorna så behöver du bara uppdatera sidan så är den xp'n medräknad.

Sedan finns det ett par drops som ger dig dubbel xp på nästa köp, dubbel xp på alla köp under en månads tid etc. För att dessa ska vara "aktiva" så ska de synas vid din profil. (Se bild nedan)

Man kan inte aktivera dem på något sätt, eller välja när man vill använda dem. Just den som syns på bilden heter "Double Tap" och ger mig dubbel xp på mitt nästa köp. Just den är nog kvar ända tills du gör ett köp. Jag tror inte att just "Double Tap" kan stackas så att du har två stycken sådana samtidigt (dubbel xp + dubbel xp). Men däremot så går det att kombinera den med andra, som t ex "Double XP Goose"
Eftersom man får 1 xp / spenderad krona så får man med kombinationen "Double Tap" + "Double XP Goose" alltså 3 xp per spenderad krona.

När just den supply droppen är förbrukad, eller inte längre giltig så försvinner den helt enkelt från din profilsida Men allt finns kvar i Supply hyllan så man kan se vad man har fått tidigare.

Jag hoppas att du blev lite klokare på detta nu och att jag själv inte missförstått något xD

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

http://i.imgur.com/ESSoWAO.png

Jag hoppas att du blev lite klokare på detta nu och att jag själv inte missförstått något xD

Ja, men har du verkligen köpt 200 dvd-fodral?

Supply drops kan vara bra ibland och tillsammans med achievents där du köper på en viss tidpunkt,
hämtar ut i en viss butik etc så är det mesta i medlemssystemet kul grejer (om du ändå ska köpa något)
och inte alls hur mycket du handlar för. Specifika achievements som dvd-fodral gäller tyvärr oftast saker som inte går att köpa längre.

Permalänk
Medlem

@pacc:
Jajemensan!
Gick igenom ett par stora flyttlådor med film och musik som legat och skräpat på vinden. Såg att det inte var många hela fodral, så jag bytte ut de värst drabbade av dem Min mor är en sådan människa som håller sig till fysisk media :/ Hon trilskas fortfarande med cd-skivor och blänger surt åt Spotify, så hon fick de sen efter att jag fixat dem.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foplehot:

Har hämtat beställda varor i samtliga stockholmsbutiker men ligger ändå på 93% på achievement Stockholm Syndrome.

Kan hända att du gjorde dina köp i Sundbyberg eller Fruängen innan de flyttade centrallagret till InfraCity. Om så är fallet så kan man se i dina tidigare ordrar att adressen har flyttats till InfraCity.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nanorch:

Hej!

På tal om groupie så har jag mailat in mina selfies vid två separata tillfällen.

170416 16:47 Mailar bilderna vid första tillfället, 16 st bifogade filer om totalt runt 7,5 MB
170511 Lackar ur och mailar till info@webhallen.com för att höra hur det går, får ärendenummer #KT3299***.
170529 Fortfarande ingen respons på ärendet, pushar via mail får svar väldigt snabbt. "De som har hand om medlemssystemet har inte fått in en bild, så de misstänker att det var en för stor bild som inte kom fram" är svaret.
170529 20:51 Mailar bilderna vid andra tillfället, 16 st bifogade filer om totalt runt 2,9 MB
170603 Återkopplar via mail i ärendet att jag skickat in bilderna (mest för att trigga någon som kanske vill stänga ärendet?)
170603 Återkoppling "Bra att du kunde bifoga oss bilderna på nytt, hoppas detta ärende för en lösning snart!"
170613 Ännu har inget hänt...

Jag vet att det är sjukt djävla nördigt att dra runt i 15 st Webhallen-butiker på ett år och dra en selfie, förödmjukande på ett sätt för någon som snart är 40 bast
Men det här är ju ännu mer förödmjukande att jag måste skapa en post på Sweclockers (inget fel på Sweclockers i sig) för att er egen ärendehantering inte fungerar.

Eftersom jag är på nivå White (lvl 15) så har jag ju ändå lagt ner en hel del engagemang, vore trevligt om det engagemanget vore ömsesidigt.

Helt ok för mig om "Groupie" är nerlagt, men kommunicera det då!

Jag älskar ju Er, älskar ni inte mig?

Hej det är absolut inte nerlagt!
Har du fortfarande inte fått achievementen så måste det ha fallit mellan stolarna nu pga semestrar (till skillnad från alla andra achievements så är ju just denna 100% manuell för oss).
Du kan maila igen på medlemssystem@webhallen.com så tar jag tag i det direkt!

Sorry att det tog sådan tid att svara här.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av M0rditz:

Kan hända att du gjorde dina köp i Sundbyberg eller Fruängen innan de flyttade centrallagret till InfraCity. Om så är fallet så kan man se i dina tidigare ordrar att adressen har flyttats till InfraCity.

Det ser ut som du har rätt. Trots att Fruängen var min "hemmabutik" i flera år så har jag tydligen aldrig handlat där. Alla köp är nu gjorda i InfraCity (som troligen inte ens existerade när jag bodde i Fruängen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej det är absolut inte nerlagt!
Har du fortfarande inte fått achievementen så måste det ha fallit mellan stolarna nu pga semestrar (till skillnad från alla andra achievements så är ju just denna 100% manuell för oss).
Du kan maila igen på medlemssystem@webhallen.com så tar jag tag i det direkt!

Sorry att det tog sådan tid att svara här.

Hej!

Sorry, glömde bort att återkoppla här. Achievementen trillade in i juli någon gång om jag minns rätt. Den syns ju inte i loggen (antar att det är för att den läggs in manuellt).

Så nu är allt frid och fröjd!

Permalänk

Någon som låst upp " A new agent has joines your team"?

Permalänk

Om man köper någonting och sedan returnerar produkten, kommer poängen man fick för köpet också returneras eller har retur ingen koppling till ditt/din konto/profil?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Någon som låst upp " A new agent has joines your team"?

Gå in på någons profil, ex min, och lägg till denne som vän. Achievment låses upp när denne bekräftar.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Gå in på någons profil, ex min, och lägg till denne som vän. Achievment låses upp när denne bekräftar.

Är inte det "Player Joined Your Fireteam" som du beskriver? Dvs. "Blivit vän med en annan medlem".

Eller är det beroende på vem som skickade vänförfrågan?

Permalänk
Skrivet av [SH]:

Gå in på någons profil, ex min, och lägg till denne som vän. Achievment låses upp när denne bekräftar.

Tack!

Jag kollar in det snart när jag har mer tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombaaz:

Är inte det "Player Joined Your Fireteam" som du beskriver? Dvs. "Blivit vän med en annan medlem".

Eller är det beroende på vem som skickade vänförfrågan?

Troligen rätt av dig och fel av mig... Tog det ur minnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Brukar det ta tid innan poängen kommer in i systemet? Det är massa poäng som fattas för mig efter mina senaste köp, låste även upp massa achievements men alla poäng verkar inte ha kommit in. Brukar detta hända er också?

EDIT: Nu räknade jag ut vad som fattades, jag har nämligen en Golden Goose perk aktiverad och den har ännu inte dubblat mina XP för mina senaste köp idag, däremot har allt annat uppdaterats och så.

Någon med Golden Goose som också haft liknande upplevelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Brukar det ta tid innan poängen kommer in i systemet? Det är massa poäng som fattas för mig efter mina senaste köp, låste även upp massa achievements men alla poäng verkar inte ha kommit in. Brukar detta hända er också?

EDIT: Nu räknade jag ut vad som fattades, jag har nämligen en Golden Goose perk aktiverad och den har ännu inte dubblat mina XP för mina senaste köp idag, däremot har allt annat uppdaterats och så.

Någon med Golden Goose som också haft liknande upplevelse?

Kanske det krävs en nattkörning emellan?

Skickades från m.sweclockers.com