Vart bör man köpa/hyra en minecraft server?

Permalänk
Medlem

Vart bör man köpa/hyra en minecraft server?

Som rubriken lyder, vart är det bästa stället att köpa eller hyra en minecraft server?

Vi är runt 5st som spelar på våran server just nu och det är en realm,
men vi vill ha lite mods och sådant då man inte kan ha det på realms.
Så vi letar efter någon annan slags serverslag som vi kan hyra utav.

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem

När jag själv hyrde minecraftserver för några år sen valde jag CubedHost. De är billiga och fungerar jättebra. Supporten är bra också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej.
jo ni kan komma in på våran server om ni vill det så?

Info på våran server: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1370270-atlauncher-herm...

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

@sopaKREEM: Clanforge funkar jättebra. Din server bli fysiskt placerad i Sverige så att du får låg svarstid. De har stöd för moddar, och du kan lägga till och ta bort moddar med ett musklick på hemsidan. Du kan också ladda upp filer manuellt med ftp. Och som grädde på moset ingår en gratis mumble-server.

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archaea:

@sopaKREEM: Clanforge funkar jättebra. Din server bli fysiskt placerad i Sverige så att du får låg svarstid. De har stöd för moddar, och du kan lägga till och ta bort moddar med ett musklick på hemsidan. Du kan också ladda upp filer manuellt med ftp. Och som grädde på moset ingår en gratis mumble-server.

Tack för tipset! Blir att kika på den

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

När jag själv hyrde minecraftserver för några år sen valde jag CubedHost. De är billiga och fungerar jättebra. Supporten är bra också

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset, blir även att kika in på den med !

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

När jag själv hyrde minecraftserver för några år sen valde jag CubedHost. De är billiga och fungerar jättebra. Supporten är bra också

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DB-Asuz:

Hej.
jo ni kan komma in på våran server om ni vill det så?

Info på våran server: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1370270-atlauncher-herm...

Skrivet av Archaea:

@sopaKREEM: Clanforge funkar jättebra. Din server bli fysiskt placerad i Sverige så att du får låg svarstid. De har stöd för moddar, och du kan lägga till och ta bort moddar med ett musklick på hemsidan. Du kan också ladda upp filer manuellt med ftp. Och som grädde på moset ingår en gratis mumble-server.

Livar upp tråden igen och det blev nämligen fragnet!

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT