CS:GO Frustrerad! det här med rankingen...

Permalänk
Medlem

gitgud

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Visst ger vinsten en skjuts men om man ändå inte presterar de matcherna så ger de inte så mycket ELO /mmr som man tror.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Precis börjat spela cs och tycker att det är fruktansvärt segt i början,
Så fort man vunnit ett par matcher så måste man vänta 20 timmar för att servern ska ställa om sig för att kalibrera skicklighetsgrupps placering. Är det så hela tiden eller bara i början innan man fått sin rank efter de tio vinsterna ?

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Precis börjat spela cs och tycker att det är fruktansvärt segt i början,
Så fort man vunnit ett par matcher så måste man vänta 20 timmar för att servern ska ställa om sig för att kalibrera skicklighetsgrupps placering. Är det så hela tiden eller bara i början innan man fått sin rank efter de tio vinsterna ?

bara så dom 10 första matcherna

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

bara så dom 10 första matcherna

Ah..Skönt annars hade jag nog gett upp.

Permalänk

Jag blev placerad i DMG för drygt 2 år sedan och ligger nu i Global sedan 1 år tillbaks. Går i princip aldrig ner, men går jag ner är det inte för att jag presterar dåligt (händer oftare än man vill säga) men ranking systemet tror jag tar vara på vinst eller förlust ganska bra. Enskild prestation tror jag inte ger så mycket poäng. Är du för bra för din klass kanske det är dags att söka sig till Faceit om du väldigt gärna vill spela med dina kamrater. Känna på 128 tick.
Om du däremot spelar solo MM och inte kan gå upp i rank kan det vara så att du är i den skill klassen av en anledning.

Permalänk

jahop, fler än jag som har blivit derankad deluxe pga smurfar? :/

var uppe i DMG och nu snart nere ak

Varenda runda man spelar oavsätt tid på dygnet eller map hamlar man med någon som får typ 10 mvp och 80-100 poäng.

Skiter i matchmaking nu, man vill ju spela lite seriöst imellan åt...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

jahop, fler än jag som har blivit derankad deluxe pga smurfar? :/

var uppe i DMG och nu snart nere ak

Varenda runda man spelar oavsätt tid på dygnet eller map hamlar man med någon som får typ 10 mvp och 80-100 poäng.

Skiter i matchmaking nu, man vill ju spela lite seriöst imellan åt...

Vem bryr sig, rankar du ner gör du troligtvis något sämre. Solo MM kommer alltid ligga lägre än andra. Spela för att det är roligt, försök panga hs och det kommer gå mycket bättre, fokuserar du på poäng så är det trist sålänge du själv inte är n.1 top fragger.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av sleepyoh:

Vem bryr sig, rankar du ner gör du troligtvis något sämre. Solo MM kommer alltid ligga lägre än andra. Spela för att det är roligt, försök panga hs och det kommer gå mycket bättre, fokuserar du på poäng så är det trist sålänge du själv inte är n.1 top fragger.

Jag bryr mig inte om jag topp fragar, skiter i hur bra/dåligt jag pangar hs.

Jag vill bara lira lite för att det är kul. ha en chans i spelet.

inte deranka och spela mot personer som är sämre än bottar för att bli anklagad för fusk och bli ut kickad...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk

Kommer fan aldrig ranka upp. Lirade mm nyss, hade 27-7 då röstade tre ryssar ut mig. Äckliga jävla ryssar ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Vem bryr sig, rankar du ner gör du troligtvis något sämre. Solo MM kommer alltid ligga lägre än andra. Spela för att det är roligt, försök panga hs och det kommer gå mycket bättre, fokuserar du på poäng så är det trist sålänge du själv inte är n.1 top fragger.

Matchmaking har ju dock varit riktigt trasigt det senaste...
Vi blev brutalt stompade av jävligt suspekta spelare flera matcher i rad på supremenivå. Till slut tröttnar vi och byter till konton med lägre rank (nova, dmg och ett lem). Möter 4 DMG och en LE och blir precis lika stompade som innan....

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Matchmaking har ju dock varit riktigt trasigt det senaste...
Vi blev brutalt stompade av jävligt suspekta spelare flera matcher i rad på supremenivå. Till slut tröttnar vi och byter till konton med lägre rank (nova, dmg och ett lem). Möter 4 DMG och en LE och blir precis lika stompade som innan....

Kan de inte vara era prestationer det är fel på? MM har trots allt blivit strängare, vem som helst är inte Global nu som det var innan.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Kan de inte vara era prestationer det är fel på? MM har trots allt blivit strängare, vem som helst är inte Global nu som det var innan.

Jag blev global innan rankshiftsen. Föll ner till LEM och har sedan tagit mig upp till supreme. Blev precis supreme på mitt andra konto också. Du menar att spelet skulle ha så fel om min rank att jag borde vara dmg?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Jag blev global innan rankshiftsen. Föll ner till LEM och har sedan tagit mig upp till supreme. Blev precis supreme på mitt andra konto också. Du menar att spelet skulle ha så fel om min rank att jag borde vara dmg?

I och med att jag inte vet hur du spelar så kan jag omöjligt bedöma det, men det kändes som du ville få fram att de fuskades i båda era matcher och att du skyllde på att ni förlorade båda matcherna pg av cheaters är min uppfattning. Men kunde väl också varit folk i den ranken som var bättre var min tanke.

Nu är de dock under 1 % som är global så krävs mer idag än för ett halvår sen.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Nu vet jag inte hur det är i Supreme/lem, jag vet för oss som sitter i DMG så är där ett gäng smurfar, ena dagen så vinner man 16:0 och andra losar man 16:0

Folket i denna ranken vet inte vad ett lagspel är så jag har skitit i MM helt.

Bättre för hälsan och inte spela MM!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Det är ni som är för dåliga bara. Jag har inga problem att ranka upp till supreme iallafall. Det är lekande lätt. Nu spelar jag dock inte mm överhuvudtaget. Bara när nån får en ban från faceit..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@SwedenVirre: har samma problem sitter fast i s1 och lirar mycket med gn3-mg1/2, tog en gn4 för några drar sedan i 1v1 med 10-1, har vunnit snart 70 mm och aldrig rankat...

Permalänk
Medlem

Som Rinosaur säger så är ni för dåliga helt enkelt, vinner man mer än man förlorar så kommer man ranka upp. Det är så enkelt.

@76FELIX jag gissar på att du inte vunnit 70 games i rad.

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin: nej.. isåfall hade jag vart global nu

Permalänk

Ranksystemet i csgo är helt tokigt. Är själv lem och spelar ibland med kompisar som är Supreme och ibland med kompisar som är runt ak.
Förlorar oftare då jag spelar med mina lågrankade kompisar och det roliga är att mina kompisar rankar ned av dom förlusterna, inte jag som är flera tanker högre.
Mina högre rankade kompisar är ju så klart bättre på att kommunicera och köra taktiker men det är samma sak där. Förlorar vi mot förmodan en match där så är det oftast jag som rankar ned.
Förstår inte alls hur systemet funkar

Permalänk
Medlem

Väldigt konstig rankningsystem, är MG1 just nu och har vunnit 8 spel i rad utan att ranka upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingsnm:

Väldigt konstig rankningsystem, är MG1 just nu och har vunnit 8 spel i rad utan att ranka upp

Fast vinst säger ju inte direkt allt.
Jag har rankat upp vid förlust tex

Permalänk

@Gainsgoblin: Hur kan man vara för dålig när allt hänger på en enda spelare?

När det gäller för mig så är det alltid jag som ligger högst upp, resten av laget kan inte göra mycket pga spelarna som man mött nu den senaste tiden är så mycket bättre.

dom 10 senaste matcherna jag kört har jag alltid legat bra till.(om kollar rena stats så har jag många MVP, 2:1 K/D, är alltid jag som öppnar sites med mera)

Men jag vinner aldrig då mina teamates inte är tillräckligt bra för att kunna rå sig an smurfarna och en och annan fuskare(senast körde killen extremt blatant, han hade allt igång samtidigt)

Men det ligger alltid på mig, ska bomben plantas, jag. Entry frag, jag. hålla siten? jag...

Dör jag i början är rundan körd. är trött på det. När man väl inte möter smurfar så får jag höra jag fuskar då dom helt plötsligt inte har en chans..

Var ligger logiken i det!?

Nej, MM går inte att köra...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

@SwedenVirre: Konstigt när jag tagit flera kontot till global helt solo, även med pistol.

Permalänk
Medlem

http://csgo-stats.com

Ett tips är att leta där efter fel ni gör, antagligen tar ni inte tillräckligt med MVPs per match.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Mitt problem i CS:GO är att oavsett vilken rank jag "ska" spela i, när jag hamnar några ranks under det är det jättesvårt att komma tillbaks upp. Standardsvaret är att jag är där jag ska vara, att bli bättre, osv, men detta "ELO hell" är på riktigt, men av i min erfarenhet skiljer den sig från hur det klassiskt definieras.

När du är van att spela på en speciell rank, oavsett vilken det är, har du blivit van vid speciella taktiker, kompetensnivå på dina lagkamrater och vad de kan/brukar göra, hur de possitionerar sig och vad de täcker, osv, och hur du anpassar dig till det, men när du går ner några ranks flyger allt det där ut genom fönstret. Det är en ren vilda västern från ditt perspektiv och du blir konstant flankad, rushad, grimsad på sätt som inte hade fungerat några ranks högre upp då de hade blivit hårt straffade för det av dina lagkamrater, osv. Alla tycks springa runt på måfå och göra saker du inte begriper och det gör att det sätt du är van att förlita dig på dina lagkamrater kan du inte lita på längre, då de tex inte identifierar eller rapporterar taktiker på samma sätt, eller ens alls. Du kan inte lita på motspelarna heller då de inte applicerar samma taktiker du är van vid. Smokes och flashes används på andra sätt om ens alls, ex. Som T kan de rusha mid->B på D2 utan att smoka CT spawn, och som CT väntar de inte in resten av laget innan flash->retake utan slumpmässigt går in en och en, osv. Dina lagspelare väntar inte på dig, och när du väntar på dem uppfattar de det inte. Listan kan seriöst göras 100 A4 utan problem på specifika scenarion, jag tror ni förstår vad jag försöker säga.

Enda sättet att gå upp igen, återigen i min erfarenhet, är att istället för att spela det lagbaserade multiplayer spelet CS:GO är så spelar du Solo Rambo Simulator och spelar helt egocentriskt (ej att förväxlas med egoistiskt) och förlitar primärt på den egna skillen istället för att vinna taktiskt, vilket inkluderar saker som att utmana när det är bäst att avvakta, och avvakta när det är bäst att gå fram. När du väl rankar upp så måste du träna bort denna Rambostil och återgå till det lagbaserade spel du har tränat bort.

Detta ELO Hell är alltså inte direkt anknutet till MMR/ELO, utan snarare pga effekten av hur olika spelstilar lägger sig i rankingen och hur du passar in därefter.

Jag tror inte detta är exklusivt i CS:GO då jag har haft liknande problem i andra rankade lagbaserade onlinespel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Fast vinst säger ju inte direkt allt.
Jag har rankat upp vid förlust tex

Jo visst det har hänt mig med, men när jag alltid är först i teamet och vinner 8 i rad så förväntar jag mig att ranka upp :/

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

@Blomkungen: Hur kan man vara för dålig när allt hänger på en enda spelare?

När det gäller för mig så är det alltid jag som ligger högst upp, resten av laget kan inte göra mycket pga spelarna som man mött nu den senaste tiden är så mycket bättre.

dom 10 senaste matcherna jag kört har jag alltid legat bra till.(om kollar rena stats så har jag många MVP, 2:1 K/D, är alltid jag som öppnar sites med mera)

Men jag vinner aldrig då mina teamates inte är tillräckligt bra för att kunna rå sig an smurfarna och en och annan fuskare(senast körde killen extremt blatant, han hade allt igång samtidigt)

Men det ligger alltid på mig, ska bomben plantas, jag. Entry frag, jag. hålla siten? jag...

Dör jag i början är rundan körd. är trött på det. När man väl inte möter smurfar så får jag höra jag fuskar då dom helt plötsligt inte har en chans..

Var ligger logiken i det!?

Nej, MM går inte att köra...

Får man fråga vilken rank du ligger i just nu? De är ofta man hör ursäkter som "mitt team är sämst jag spelar 1v5", "jag blir kickad utan anledning". Det är större chans att motståndarlaget har ett lag fullt med idioter än att du har ett lag fullt med idioter (förutsatt att du inte är en). Därför kan man inte skylla på sitt lag, du spelar mot precis lika dåliga spelare och ifall du verkligen var bra skulle du enkelt kunna ranka. Jag har tagit tiotal konton ifrån silver/guld högre och det är inte svårt alls. Som tidigare sagts, det är som att spela med levande botar.

Kan du inte carra dig ut ifrån silver så beror felet på dig, du är inte tillräckligt bra. Tro mig, de flesta har varit i din sits, där man tror att man själv är bäst och förtjänar bättre. Om du verkligen förtjänar det kommer du ranka upp, så enkelt är det.

Permalänk
Medlem

Spela inte MM, kör Faceit så slipper man bottenskrapet samt nästan alla ryssar

Permalänk

@Fantgrenen: SItter i DMG

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti