Billiga luftkylare från Arctic Cooling, Cooler Master och Silverstone

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Oväntat spännande läsning ändå!

BTW. vad hände egentligen med Danamics LMX Superleggera ?

Danamics har gått i konkurs, jag undrar dock om det kan vara någon på forumet som fortfarande använder dess kylare med flytande metal. Skulle vara intressant att höra om de fortfarande funkar eller om det är problem med till exempelvis pumpen. http://www.sweclockers.com/nyhet/12845-danamics-i-konkurs

Permalänk
Medlem

Jag har en 212 evo sedan ett år tillbaka. Där en bra kylare men fästet är dåligt eftersom det går att vrida kylaren när den är monterad. Om du irriterar dig på sånt så välj någon annan. Jag kommer att välja en kylare med bättre fäste nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GPUan:

Jag har en 212 evo sedan ett år tillbaka. Där en bra kylare men fästet är dåligt eftersom det går att vrida kylaren när den är monterad. Om du irriterar dig på sånt så välj någon annan. Jag kommer att välja en kylare med bättre fäste nästa gång.

Ja den går att vrida på men den flyttar inte på sig själv. Så om man inte pillar på den sitter den där den ska. I alla fall är läget så med min 212.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Nu är jag inte med riktigt, om du har köpt Noctua-fläktar (plural) och en 212:a så torde det sammanlagda priset motsvara en hel Noctua-kylare som antagligen är bättre.

Hehe, ingen av kidsen härinne vet vad en 75GXP är...

Mycket möjligt, men fläktarna hade jag sedan tidigare så satte dem på evo:n istället för att använda fläkten som följde med.

Visa signatur

Obsidian 350D: PSU: AX 860W 80+ Platinum | Moderkort: G1.Sniper M5 | CPU: i7-4770K | CPU-kylare: Hyper 212 Evo | RAM: 16GB - 1600MHz | GPU: GTX 1080 Ti STRIX |
Node 605: PSU: CX750M 80+ Bronze | Moderkort: MX-Gaming 5 | CPU: i5-4690K | CPU-kylare: NH-U9B | RAM: 16GB - 1866MHz | GPU: GTX 970 FTW |

Permalänk
Medlem

har en coolermaster evo 212.
har satt dit en extra noctua fläkt, klockar min amd athlon 760k till 4,6ghz och ligger runt 62grader i prime95.
idle är runt 32grader.