Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av vinylens:

@Webhallen
Kommer det vara lång leveranstid på AMD Ryzen 7 5800X la en beställning 15:03 då fanns det 29 i lager men jag var lite slö i kassan så fick ingen av dom:( (får skylla på mobilen när man jobbade mitt ute i ingen stans vid releasen)
Eller tror du jag får vänta lika länge som jag gör på RTX 3080 som jag fortfarande väntar på 15:11 releasedagen(gigabyte eagle)

Order på processor slutar på 031 nick vinylen.

Ska bara förbi Linköpingsbutiken efter jobbet imorgon och hämta upp mitt moderkort med som kommit dit under veckan.

Tack för fruktansvärt bra support i forumet speciellt i 3080/3090 tråden som man följer med spänning.

På CPU vet jag varken fram eller bak, det enda som har sagts är "slutet av månaden" och jag har hört om stora leveranser som var klara till att distributörer som i sista minut blev bakskjutna 3 veckor, så magkänslan säger att första proppen släpper i månadsskiftet

Skrivet av sverre_b:

@Webhallen Hej! Är extremt desperat för en SF750 och alla hemsidor säger Februari, gäller detta för er också? Ja chansade och la en order för det stod att 10 var på väg in i lager. När kommer dessa att komma in?

Tack!

Kollade nyss och vi har ytterligare 18 som har skeppats nu, övriga på order är ännu obekräftade.
de som har beställt den 27e oktober och innan dess bör ha tilldelning i det lasset som kommer.
EDIT: De 18 är någonstans mellan oss och Helsingborg just nu. Snart så

Skrivet av Shakermaker:

@Webhallen: Om jag köper komponenter (med montering), hur fungerar det då med lagerreservation?

Säg att jag väljer en 5900X som ej finns i lager samt övriga delar som finns i lager. Kommer övriga delar reserveras på mig vid beställning eller finns det en risk att dessa kan ha tagit slut när 5900X slutligen kommer in på lager?

Alla produkter som finns i lager och kommer i lager kommer tilldelas din order efter köplats, så vi kommer ej "norpa" ett chassi tex i förmån till en annan order OM det inte är garanterat att vi kommer få påfyllning av detta chassi (som exempel) innan CPU kommer i lager. Så du behöver ej vara orolig

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej,

När dyker Artikelnr: 306047 (CableMod PRO ModMesh C-Series RMi RMx Cable Kit - white) upp i lager?
Står att 10+ är påväg och den finns hos leverantören men det har inte hänt något på 10 dagar.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Hej!

Sugen på en 323391 (Lian Li GALAHAD / 360mm / A-RGB /Vit) för att kyla min framtida 5800X/5900X. Verkar inte finnas någonstans i hela landet, är den på väg in? En konkurrent har slutet av månaden som datum.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

Hej,

När dyker Artikelnr: 306047 (CableMod PRO ModMesh C-Series RMi RMx Cable Kit - white) upp i lager?
Står att 10+ är påväg och den finns hos leverantören men det har inte hänt något på 10 dagar.

Det var varit lite lång leveranstid på dom, ser att vi har beräknat till nästa vecka, uppdaterar ordern om jag får ny information under morgondagen!

Skrivet av Mocka:

Hej!

Sugen på en 323391 (Lian Li GALAHAD / 360mm / A-RGB /Vit) för att kyla min framtida 5800X/5900X. Verkar inte finnas någonstans i hela landet, är den på väg in? En konkurrent har slutet av månaden som datum.

Galahad inklusive nya unifans tog verkligen marknaden med storm då de har vart väldigt populära, de datum jag har nu är satta till nästa vecka, återkomma om det ändrats, svårt att kräva svar efter 17

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Galahad inklusive nya unifans tog verkligen marknaden med storm då de har vart väldigt populära, de datum jag har nu är satta till nästa vecka, återkomma om det ändrats, svårt att kräva svar efter 17

/Patrik

Vad kul! Tackar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen

Fått lite mer klara besked nu

Skrivet av Markusas:

Hej,

När dyker Artikelnr: 306047 (CableMod PRO ModMesh C-Series RMi RMx Cable Kit - white) upp i lager?
Står att 10+ är påväg och den finns hos leverantören men det har inte hänt något på 10 dagar.

Förväntat datum 23-24 nov

Skrivet av Mocka:

Hej!

Sugen på en 323391 (Lian Li GALAHAD / 360mm / A-RGB /Vit) för att kyla min framtida 5800X/5900X. Verkar inte finnas någonstans i hela landet, är den på väg in? En konkurrent har slutet av månaden som datum.

Förväntat datum 27 nov (kan bli lite sen pga BF hetsen på lagret)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fått lite mer klara besked nu

Förväntat datum 23-24 nov

Förväntat datum 27 nov (kan bli lite sen pga BF hetsen på lagret)

Tack!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

@suqoria Nästa vecka landar nätaggregatet

Hej Patrik! Har ni något nytt om nätaggregatet? Har stått att ni ska få in det om 1-2 dagar ett tag nu. Har även gått från att det beräknas att komma den 12e till att ni inte har något bekräftat leveransdatum. Har det blivit en försening där eller är det att det blinkar grönt men jag har missat det, typ som har hänt med grafikkorten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Förväntat datum 27 nov (kan bli lite sen pga BF hetsen på lagret)

Grymt! Bokat och klart.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av suqoria:

Hej Patrik! Har ni något nytt om nätaggregatet? Har stått att ni ska få in det om 1-2 dagar ett tag nu. Har även gått från att det beräknas att komma den 12e till att ni inte har något bekräftat leveransdatum. Har det blivit en försening där eller är det att det blinkar grönt men jag har missat det, typ som har hänt med grafikkorten?

Det kom idag, dock endast 18 som sagt så det täcker inte hela kön :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kom idag, dock endast 18 som sagt så det täcker inte hela kön :/

/Patrik

Kommer alla som gjorde en beställning den 27 få leverans av dessa 18?
Jag gjorde min order den 27 men min order har inte ändrats än.

Lian li Gilgalahad 240 är den också beräknad 27/11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kom idag, dock endast 18 som sagt så det täcker inte hela kön :/

/Patrik

Jag beställde 2020-10-16 23:32 och första två bokstäverna är i förnamnet är Al. Känns som jag kanske missade där men om du skulle ha tid och ork så får du gärna kolla det så jag vet vad jag ska förvänta mig där.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av suqoria:

Jag beställde 2020-10-16 23:32 och första två bokstäverna är i förnamnet är Al. Känns som jag kanske missade där men om du skulle ha tid och ork så får du gärna kolla det så jag vet vad jag ska förvänta mig där.

Hittar tyvärr ingen sådan kötid alls i vårt system! tror jag skrev tidigare i denna tråd upp till vilka tider som kan förvänta sig leverans, nu är det svårt att säga då lager flyttas runt och har börjat skeppas redan

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej Patrik! Finns det någon ny information om "EK-Quantum Vector Trinity RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Acetal" plus dess respektive backplate (nickel) som jag beställde 26/10? (På EKWB's egna webshop står de listade som In Stock, ser jag.)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Quenya:

Hej Patrik! Finns det någon ny information om "EK-Quantum Vector Trinity RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Acetal" plus dess respektive backplate (nickel) som jag beställde 26/10?

Faktiskt!

Jag fick för mig att du hade bokat akrylmodellen (då jag fick bekräftelse på båda modeller) och såg 1st avbokning på produktsidan och blev lite ledsen när jag tänkte sen tagga dig här, men så säger du nu att du har bokning på den i acetal och den fick jag bekräftelse på idag så den bör trilla in under nästa vecka (ink backplate)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Faktiskt!

Jag fick för mig att du hade bokat akrylmodellen (då jag fick bekräftelse på båda modeller) och såg 1st avbokning på produktsidan och blev lite ledsen när jag tänkte sen tagga dig här, men så säger du nu att du har bokning på den i acetal och den fick jag bekräftelse på idag så den bör trilla in under nästa vecka (ink backplate)

/Patrik

Så både blocket i akryl och backplate i nickel kommer i nästa vecka? Låter ju toppen i så fall!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Quenya:

Så både blocket i akryl och backplate i nickel kommer i nästa vecka? Låter ju toppen i så fall!

You know it!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hittar tyvärr ingen sådan kötid alls i vårt system! tror jag skrev tidigare i denna tråd upp till vilka tider som kan förvänta sig leverans, nu är det svårt att säga då lager flyttas runt och har börjat skeppas redan

/Patrik

Var inte det SF750 nätaggen som ni fick in 18 av? Förlåt att jag var otydlig, har beställt ett phanteks revolt pro 1000w (artikelnummer: 312303). Står att beställningen ska vara lagd 2020-10-16 23:32 på hemsidan? Tack så hemskt mycket för allt du gör Patrik!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av suqoria:

Var inte det SF750 nätaggen som ni fick in 18 av? Förlåt att jag var otydlig, har beställt ett phanteks revolt pro 1000w (artikelnummer: 312303). Står att beställningen ska vara lagd 2020-10-16 23:32 på hemsidan? Tack så hemskt mycket för allt du gör Patrik!

Sorry! mycket på gång just nu. Phanteks bör ha landat ja, kan just nu bara anta att de väntar på att inlevereras med en hel del annat då vårt lager har börjat få det kämpigt nu med alla leveranser inför Black friday. Lite sent på en fredag att få rappa svar nu så vi får kika på måndag igen!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry! mycket på gång just nu. Phanteks bör ha landat ja, kan just nu bara anta att de väntar på att inlevereras med en hel del annat då vårt lager har börjat få det kämpigt nu med alla leveranser inför Black friday. Lite sent på en fredag att få rappa svar nu så vi får kika på måndag igen!

/Patrik

Okej, hoppas du får en trevlig helg! Tack så mycket för svaren och hjälpen!

Permalänk
Medlem

@webhallen
Beställde en ryzen 5600x 1503 på releasedagen.
Undrar när den kan tänkas landa hos mig? Enl er hemsida bör man ha könr 71-113, vad menas?
Order xx9937

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Hej! Jag hämtade ut ett MSI 3080 Gaming X trio den 5e, men har fortfarande inte fått något spelkod. Har letat överallt i min mailkorg och ville gärna spela nya COD nu i helgen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

@Webhallen: Hej! Jag hämtade ut ett MSI 3080 Gaming X trio den 5e, men har fortfarande inte fått något spelkod. Har letat överallt i min mailkorg och ville gärna spela nya COD nu i helgen.

Dra ett pm till webbiskontot med ordernummer så fixar jag inom kort!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Dra ett pm till webbiskontot med ordernummer så fixar jag inom kort!

Nu fanns koden på min order på webhallen. Jag antar att det var du som fixade det. Tack så hemskt mycket!!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Undrar om ni kommer erbjuda Alienwares nya skärm AW2721D ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av suqoria:

Okej, hoppas du får en trevlig helg! Tack så mycket för svaren och hjälpen!

På g in nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen även Alienware aw3821 kommer snart?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Wesslan1:

@webhallen även Alienware aw3821 kommer snart?

Har tyvärr ingen insikt i monitorer, kan bara svara på datorkomponentrelaterade frågor (denna tråd) :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen Vill inte vara jobbig Patrik när jag vet vilket tryck ni har på er just nu, men tänkte bara höra om du har någon koll på leveranserna på x570 Aorus Master? Min beställning har lyst grönt en sväng och sen blivit gul igen och leveransdatum har flyttats fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

@webhallen även Alienware aw3821 kommer snart?

Har sett att skärmarna släppts på amerikanska Dell sajten, tyvärr har inte dell.se uppdaterats med de nya skärmarna. Förhoppningsvis får Webbhallen sälja dom så snart de finns på Dells egna svenska sida.