Någon mer än jag som läser seriös Sci-Fi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

@seraj5

Ready Player One är perfekt för dig ifall du gillar spel Lättläst och väldigt intressant

Mycket underhållande bok tycker jag. Ljudboken är dessutom uppläst av Will Weaton.
Ernest Clines andra bok Armada var dock lika dålig som Ready Player One var bra, och rekommenderar absolut inte Armada.

Permalänk
Medlem

Åh! Vilken härlig tråd som jag tidigare helt missat! Ska ta och kolla upp tipsen!

Hamilton, Asher, Banks och Reynolds är klara favoriter. Men min absoluta favorit Är Kim Stanley Robinson med trilogin Red Mars, Green Mars och Blue Mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

PS! Har du inte läst någon av de brittiska författarna jag radar upp ovan så kan jag först rekommendera Iain M. Banks bok "Consider Phlebas" som i princip är hans första i serien om "The Culture". Fullständigt brutal/överjävlig/våldsam/ och sjukt nog otroligt rolig och samtidigt sorglig. En upplevelse!

Consider Phlebas är den första Culture-romanen och den fick mig att läsa flera, vilket var det bästa med den. Var inte överförtjust, tyckte den var lite poänglöst blek. (Tror nästan jag tyckte bättre om Getingfabriken )

Use of Weapons var rätt bra, fast twisten var jag inte helt förtjust i.
The Player of Games gillade jag en hel del.
Surface Detail var riktigt bra och kul att få mekanismen med backup förklarad. Som jag trott, det gäller att inte vara optimist. Skeppen är skoj att läsa om : )
Matter är en av mina favoritscifiböcker nånsin.

Gary Gibsons Shoal-sekvens är bra, ganska stor skala.

James S A Coreys spyzombier (Leviathan Wakes mfl) är också rätt så stor skala och helt klart läsvärda.

Tror ingen här nämnt Stephen R Donaldsons Gap-serie? Den är ..som Donaldson brukar skriva, dvs trasiga karaktärer. I rymdopera, den är bitvis en del mörk; han är en av mina favoritförfattare.

Om man gillar lite "hårdare" scifi, fast i det här fallet skrivet som av en bilmekaniker vad avser språket, med en del intressanta referenser till studier och tankar om medvetande, så kan Peter Watts Blindsight vara värd att läsa.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Många bra tips i den här tråden! Istället för att återupprepa dem, lägger jag till ett par egna:

Redshirts av John Scalzi handlar om en ung officer som just mönstrat på rymdskeppet Intrepid för att få vara med om att utforska nya världar. Han har knappt hunnit få ut sin fina röda uniform innan han inser att något är väldigt, väldigt fel. Skeppets högre officerare verkar vara odödliga, medan det övriga manskapet har en förskräckande kort livslängd. I synnerhet de som väljs ut till att delta i skeppets "away missions"...

The Planet Pirates av Anne McCaffrey, Elizabeth Moon och Jody Lynn Nye. Inte direkt tung SF, men underhållande och lättläst om en kvinna som flera gånger i sitt liv tvingas in i cryosömn och sover bort årtionden. Varje gång hon vaknar har världen förändrats och alla hennes gamla vänner och bekanta har gått vidare i sina liv.

Inte SF, men mycket långt från Tolkien:

Fairy Godmother av Mercedes Lackey är en en, som titeln antyder, annan vinkling på flera kända sagor. Att ordna lyckliga slut och hjälpa korkade unga män på traven när de ska vinna prinsessan är mer jobb än man kan tro. Låt er inte luras av omslaget, det är inte särdeles mycket romantik. Det får utfärdas en varning; Lackey är svårt ojämn, så köper man hennes böcker på måfå kan man gå på en del nitar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Mycket underhållande bok tycker jag. Ljudboken är dessutom uppläst av Will Weaton.
Ernest Clines andra bok Armada var dock lika dålig som Ready Player One var bra, och rekommenderar absolut inte Armada.

Ja visst var den bra? Kunde knappt lägga ifrån mig den när jag väl startat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Ja visst var den bra? Kunde knappt lägga ifrån mig den när jag väl startat.

Tycker om denna typ av "ungdomsböcker" eller vad man ska kall dessa. Samma höga tempo som tex Little Brother och andra i samma genre. Sedan är det en väldigt inspirerande bok.

Spela arkadspel engenom mame och se på filmer som Wargames är att rekommendera när delarna dyker upp från boken.

Permalänk
Medlem

Äre förresten någon som läst R Vincent Riccios "Afterworld"? Den har fått en del positiva recs på Amazon..eh. Jag är inte vänster förutom vad gäller naturskydd men Wow vad amerikansk den ter sig. Jag avskydde huvudkaraktären.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Räknas bibeln som seriös sci-fi?

Enligt min egen personliga mening så är bibeln inte det minsta seriös varken som fantasy eller Sci-Fi. Men det kan ju variera beroende på vilken syn man har på livet... Bibeln är enligt min uppfattning snarare en samling skrönor som är runt 1500-500 år gamla. Om du finner sanningen i de skrifterna så är det helt upp till dig, finns ingen vetenskapligt som backar upp det.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hyperion - Dan Simons (Värd att nämna igen)
Star Carrier serien - Ian Douglas.
Peter F. Hamilton har ett Commonwealth universum med en 2-böckers serie och en trilogi-uppföljare.
Neal Asher - Owner Trilogin samt Transformation serien (bara en bok än så länge).
Starplex - Robert J. Sawyer

Star Carrier är helt klart lättast att läsa.

Sedan har vi så klart alla klassiker:
Isaac Asimow och hans Foundation-serie
Enders Serien är bra mysig.

Vill man introducera kids:en till att läsa så rekommenderar jag:
Arcot, Morey and Wade av John W Campbell. Mycket lättsamma böcker att läsa.

Vill man ha något alternativt så är War of the Worlds showen bra mysig att lyssna till, även om den inte är allt för mycket story i

Till samtliga böcker kan man lyssna på Jean Michael Jarres - Oxygene.

@Bascule666:
Insåg att du hade ett inlägg där du rekommenderade både Neal Asher och Peter F Hamilton. Den tredje, Alistar har jag dragit i ett par gånger på bokhandeln men inte tagit mig in i. Några raka rekommendationer?

Sorry för sent svar. Har du inte läst Alastair Reynolds så gör det nu! Börja från början och njut av allt hans smarta hjärna har tänkt fram!

http://www.amazon.co.uk/Alastair-Reynolds/e/B000APTREU/ref=sr_tc_2_0?qid=1447362372&sr=8-2-ent

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Baserat på din lista och vad jag läser mellan raderna, The Book of the New Sun av Gene Wolfe.

Skrivet av Kote:

@jezper

Ifall du inte har läst Ender's Game så rekommenderar jag att du gör det. Även böckerna efter Ender's Game är bra.

The Name of The Wind och sedan den andra boken The Wise Man's Fear. Mina favoritböcker. Inget som jag har läst tills nu har slagit dessa.

Ready Player One. En bok som man utan problem kan läsa på en dag. Väldigt spännande och intressant.

Hyperion. En väldigt bra bok som är skriven på ett unikt sätt. Sett från sju personers perspektiv. Den ligger utan tvekan i min topp 10 lista.

Och till sist The Way of Kings. Brilliant bok där man följer flera karaktärer som är kopplade till varandra på ett eller annat sätt. Jag hade lite svårt att komma in i den först men som tur är så blir den bara bättre och bättre.

Slutade med att jag började läsa Blue Remembered Earth i Alastair Reynolds Poseidon's Children serie.
Hunnit igenom halva och är inte besviken så här långt. Borde klara mig över jul på de tre böckerna i serien.

Innan jag började på Blue Remembered Earth plöjde jag igenom The Girl With All The Gifts. Inte SF utan snarare dystopia/post-apocalypsm. Dock snabbläst, spännande och med en bra twist.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk

Skulle gärna ta emot tips om kortare böcker i sci-fi genren. Inte läst så mycket böcker men skulle gärna göra det, är dålig på att avsluta saker haha. En samling noveller skulle va ultimat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

going for the gusto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laymachine:

Skulle gärna ta emot tips om kortare böcker i sci-fi genren. Inte läst så mycket böcker men skulle gärna göra det, är dålig på att avsluta saker haha. En samling noveller skulle va ultimat!

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker osökt på Iain M. Banks. Hans Culture serie är en samling fristående noveller. Consider Phlebas är första boken. Jag är rätt ny inom Sci-fi grenen gällande böcker men gillar verkligen Banks böcker

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laymachine:

Skulle gärna ta emot tips om kortare böcker i sci-fi genren. Inte läst så mycket böcker men skulle gärna göra det, är dålig på att avsluta saker haha. En samling noveller skulle va ultimat!

Skickades från m.sweclockers.com

Satt precis med "Enders Game" och läser nu uppföljaren "Speaker for the Dead". Rätt trevlig läsning tycker jag

Vad som hände i filmen är ganska irrelevant, om du nu sett den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maniac:

Tänker osökt på Iain M. Banks. Hans Culture serie är en samling fristående noveller. Consider Phlebas är första boken. Jag är rätt ny inom Sci-fi grenen gällande böcker men gillar verkligen Banks böcker

Bra böcker sannerligen, men om de kan räknas som noveller är kanske tveksamt...

Ovan nämnda Alastair Reynolds har dock skrivit en hel del kortare böcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Bra böcker sannerligen, men om de kan räknas som noveller är kanske tveksamt...

Du har nog rätt. Var inne på att Culture böckerna inte är mastodonter med fler än 1000 sidor, inte dem jag läst i alla fall

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Tänker osökt på Iain M. Banks. Hans Culture serie är en samling fristående noveller. Consider Phlebas är första boken. Jag är rätt ny inom Sci-fi grenen gällande böcker men gillar verkligen Banks böcker

Skrivet av anon81912:

Satt precis med "Enders Game" och läser nu uppföljaren "Speaker for the Dead". Rätt trevlig läsning tycker jag

Vad som hände i filmen är ganska irrelevant, om du nu sett den.

Tack för tips! ska kolla in. Sett filmen med samma titel, den kändes mer riktad till folk i 14-15 års åldern. Känns boken mer vuxen?

Visa signatur

going for the gusto

Permalänk
Medlem

Asimov och Clarke är väl det man läst en del av. Nuförtiden blir jag dödstrött efter att ha läst två sidor vet inte vad som har hänt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@anon81912:

Om du tycker om Ender´s Game kommer du troligtvis att tycka om Harry Potter and the methods of Rationality (HPMOR).

Hemsida & Podcast

Själva boken lär en om cognitive biases (tankefel på svenska?), vetenskapligt tänkande och rationalitet samtidigt som den är grymt underhållande. Jämfört med originala Harry Potter är den mörkare, roligare, moraliskt komplex och mer informativ och smartare.
Det kanske bästa - den är gratis och audioboksversionen har bara blivit bättre och bättre för varje avsnitt
(den är lite amatöraktig första avsnitten, men har vuxit till sig ordentligt och är mot slutet bättre än det mesta i audioboksform jag hört hittills)

Författaren, Eliezer Yudkowsky, är forskare inom AI och "känd för" populariseringen av idén om vänlig artificiell intelligens. Han är en av grundarna på Machine Intelligence Research Institute och har utöver HPMOR skrivit mycket om mänsklig rationalitet och grundade även ett community (@ LessWrong) för blivande rationalister.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mahti:

@Killbom:

Om du tycker om Ender´s Game kommer du troligtvis att tycka om Harry Potter and the methods of Rationality (HPMOR).

Hemsida & Podcast

Själva boken lär en om cognitive biases (tankefel på svenska?), vetenskapligt tänkande och rationalitet samtidigt som den är grymt underhållande. Jämfört med originala Harry Potter är den mörkare, roligare, moraliskt komplex och mer informativ och smartare.
Det kanske bästa - den är gratis och audioboksversionen har bara blivit bättre och bättre för varje avsnitt
(den är lite amatöraktig första avsnitten, men har vuxit till sig ordentligt och är mot slutet bättre än det mesta i audioboksform jag hört hittills)

Författaren, Eliezer Yudkowsky, är forskare inom AI och "känd för" populariseringen av idén om vänlig artificiell intelligens. Han är en av grundarna på Machine Intelligence Research Institute och har utöver HPMOR skrivit mycket om mänsklig rationalitet och grundade även ett community (@ LessWrong) för blivande rationalister.

Tack! Spännande!

Har lite mer att läsa på kön (Forstättningen på Dune, Azimov och lite annat), men denna får vara med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

@Killbom:

Om du tycker om Ender´s Game kommer du troligtvis att tycka om Harry Potter and the methods of Rationality (HPMOR).

Hemsida & Podcast

Själva boken lär en om cognitive biases (tankefel på svenska?), vetenskapligt tänkande och rationalitet samtidigt som den är grymt underhållande. Jämfört med originala Harry Potter är den mörkare, roligare, moraliskt komplex och mer informativ och smartare.
Det kanske bästa - den är gratis och audioboksversionen har bara blivit bättre och bättre för varje avsnitt
(den är lite amatöraktig första avsnitten, men har vuxit till sig ordentligt och är mot slutet bättre än det mesta i audioboksform jag hört hittills)

Författaren, Eliezer Yudkowsky, är forskare inom AI och "känd för" populariseringen av idén om vänlig artificiell intelligens. Han är en av grundarna på Machine Intelligence Research Institute och har utöver HPMOR skrivit mycket om mänsklig rationalitet och grundade även ett community (@ LessWrong) för blivande rationalister.

Kan helt och hållet instämma. Jag läste och lyssnade på ljudboken omvartannat beroende på vad som bäst lämpade sig för situationen.
Oerhört kul bok HPMOR. Gick omkring och gapskrattade till och från, och sedan i andra partier kunde jag inte lägga ifrån mig boken.
Tog en vecka av semestern i somras, var helt klart värt det.

Angående ljudboken är det mot slutet mer av en radioteater än ljudbok faktiskt, med ljudeffekter och olika röster för olika karaktärer.

Permalänk
Medlem

Började läsa sci-fi/fantasy i slutet på 70-talet, plöjde igenom det mesta av sci-fi som bla. fanns på lunds stadsbibliotek.

Har läst mycket från Jules Verne till ren kiosklitteratur såsom saturnus/kosmos serien till Olof Möller mm. mfl.

Pandoras Planet av Christopher Anvil är en som jag gillade skarpt, Möte med Rama serien är en annan..

Har även 3st böcker om John Carter skrivna av Edgar Rice Burroughs.

Mitt något decimerade "bibliotek"(läs. bohylla) med Sci-Fi & Fantasy. Boken som står på högkant ovanpå bokhyllan till höger är min äldsta Sci-Fi/fantasy bok, en Bibel tryckt i London i nådens år 1826!

Varken läser eller lyssnar på engelska, klarar inte det helt enkelt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Apropå James S A Corey och Leviathan Wakes så började jag just (intet ont anande) se "The Expanse"..efter en kvart tyckte jag upplägget verkade lite väl bekant

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Kul med en tråd om detta, har sett en del tips som jag ska kolla upp!

Har läst en hel del Isaac Asimov och Arthur C. Clarke för en massa år sedan, en del Neal Stephenson mer nyligen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Apropå James S A Corey och Leviathan Wakes så började jag just (intet ont anande) se "The Expanse"..efter en kvart tyckte jag upplägget verkade lite väl bekant

Har just sett de första fyra avsnitten av The Expanse och jag måste säga att Syfy gjort ett jäkligt bra jobb av något nästan omöjligt. Att översätta James S. A. Coreys Leviathan Wakes, Caliban's War och Abaddon's Gate till en TV-serie trodde jag i princip inte var möjligt (pga. finansiering). Men jag hade fel och så här långt så är The Expanse riktigt, riktigt bra.

Missa inte att läsa böckerna då de är en otrolig kick av Sci-Fi underhållning.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Bascule666: Betar igenom de tidigare verken av Ian Douglas. Warstrider serien på 7st böcker.

Alltid lika häftigt att läsa lite äldre sci-fi då de har väldigt häftiga idéer om framtiden. Första boken är väl skriven -93 och namn och scenarion återkommer i de senaste böckerna han har. Märks att det var tidigare i hans karriär men 20år sen? Ingen novis direkt.

Rekommenderas.

Ska försöka kika in "The Expanse" så snart jag får tid.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Läser just nu "Post Human series" - Fem böcker av David simpson. Väldigt bra tycker jag. Dock ganska tunga och man får tänka en del för att hänga med. Handlar om AI och riskerna med att låta en programerad varelse ta över styrningen av Jorden.

Permalänk
Medlem

För alla som söker lästips inom Sci-Fi så har Ars Technica en alldeles utmärkt artikel om ämnet här: Sci-Fi lästips

Här är ett av tipsen som jag starkt håller med om:

"The Culture series, by Iain M. Banks

The great Scottish writer Iain M. Banks reinvented science fiction with his now-classic Culture series about a post-scarcity world of benevolently omnipotent AI "Minds," sarcastic, shit-talking Ships, and humans who die for fun because they can always port themselves to new bodies. Funny, thoughtful, violent, and politically astute, these novels are a series of loosely-linked tales about the Culture, a mostly democratic gang of humans who occupy a nice volume of the Milky Way with a lot of help from the Minds. Mostly, the Culture is devoted to exploration and leisure. But occasionally they go to war, they meddle in other civilizations, and they discover massive objects in subspace that defy reason.

Many of the novels center on "special circumstances" agents, who do all the dirty work to keep the Culture safe and relatively friendly. If you want smart escapism and need to get to outer space with weird aliens and super-cool spaceships, you can't go wrong with pretty much any novel in this series. Reading them in order is slightly helpful but not necessary."

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Bascule666: Betar igenom de tidigare verken av Ian Douglas. Warstrider serien på 7st böcker.

Alltid lika häftigt att läsa lite äldre sci-fi då de har väldigt häftiga idéer om framtiden. Första boken är väl skriven -93 och namn och scenarion återkommer i de senaste böckerna han har. Märks att det var tidigare i hans karriär men 20år sen? Ingen novis direkt.

Rekommenderas.

Ska försöka kika in "The Expanse" så snart jag får tid.

Har aldrig läst något av Ian Douglas. Är det mycket amerikanskt flaggviftande? Har lite svårt för den extremt högervridna militära Sci-Fi genren.

Du ska definitivt ta en titt på The Expanse, det borde alla som är det allra minsta intresserade av Si-Fi göra!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Bascule666:
Skulle knappast kalla honom för flaggviftande eller högerextrem, men han är definitivt nationalist.
Oavsätt ger det rätt bra underhållning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Bascule666:
Skulle knappast kalla honom för flaggviftande eller högerextrem, men han är definitivt nationalist.
Oavsätt ger det rätt bra underhållning.

Då får jag nog ta en titt på hans böcker.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO