Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Låter som om en mod som pillar med economy_data. Gissar på att du sitter och kör med Promods kartan?

Då öppnar du moddarna som kommer efter i listan (WinRAR funkar utmärkt) och ser om någon av dessa har filen "economy_data.sii" i sig. Den ska ligga direkt i def mappen. Om svaret är JA så har du troligtvis hittat boven

Ta bort filen eller döp om den så att den inte används. Om detta inte löser problemet så vet inte vad det skulle kunna vara för fel.

Nope, kör inte med ProMods då det bara crashar hela tiden. Ska kika på det där ikväll!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när steam achievements kommer att aktiveras?

Permalänk
Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Jag ska få min nya dator i veckan
Jag spelade Euro Truck Simulator 2 på den gamla datorn

Nu till frågan:

Kan jag flytta sparar filen från gamla datorn till nya?
Har det via steam btw!

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Skrivet av Veerz:

Jag ska få min nya dator i veckan
Jag spelade Euro Truck Simulator 2 på den gamla datorn

Nu till frågan:

Kan jag flytta sparar filen från gamla datorn till nya?
Har det via steam btw!

C:\Users\Munken\Documents\euro....

Du flyttar bara med den.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munken_89:

C:\Users\Munken\Documents\euro....

Du flyttar bara med den.

Tack så mycket, är det bara att köra sen?

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Veerz:

Tack så mycket, är det bara att köra sen?

Japp

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hoppas inte Umeå är med. Vi är nog europaledande när det gäller rondeller

Gilla du inte rondeller? dem är inte så jobbiga, okej kanske lastbil med släp och med hög hastighet sluta med att man ligger på sidan och gråtrunka

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Gilla du inte rondeller? dem är inte så jobbiga, okej kanske lastbil med släp och med hög hastighet sluta med att man ligger på sidan och gråtrunka

Ungefär som den här då?

Eller när jag faktiskt drog nästan rakt fram i en rondell, kom genom ordentligt men genast for man upp i en brant backe/stenjävel och satt nästan fast..
Kanske finns kvar på YT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ungefär som den här då?
http://i.imgur.com/WQbf9TO.png

Eller när jag faktiskt drog nästan rakt fram i en rondell, kom genom ordentligt men genast for man upp i en brant backe/stenjävel och satt nästan fast..
Kanske finns kvar på YT.

Hehe ungefär sådär, den där blåa ryska-Ladan se lite livrädd ut.

Visst har man fastna i ett dike ordentligt, men man är ganska envis att komma loss själv, innan man tillkalla en bärare.

Oja ja minns själv när ja kom lite hög fart i rondellen, ja tyckte att jag tog ut svängen men nja bakhjulen kom upp på kanten o vips så tippade man på sidan och en annan gång så va de i en vänsterkurva nerför där ja höll rätt hög hastighet ner, ja voltade åt höger uppåt i en backe långsamt upp :/ så ja låg på vänster.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon av er som spelar ets2 som kör med crossfire och får det att funka bra? När jag kör och kör 5760x1080 så måste jag ha verkligen low på allt för att få över 60fps. Även när jag "bara" kör 1980x1080 så kan måste jag gå ner till high/medium för att ligga över 60 fps

Har försöka allt (känns det som) jag kunnat hitta på google för att fixa det men lyckas inte hitta något som funkar

specs:
2600k @ 4GHz
8gb ram
2x280x dcuII
Kör det på en SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av didjikasd:

Någon av er som spelar ets2 som kör med crossfire och får det att funka bra? När jag kör och kör 5760x1080 så måste jag ha verkligen low på allt för att få över 60fps. Även när jag "bara" kör 1980x1080 så kan måste jag gå ner till high/medium för att ligga över 60 fps

Har försöka allt (känns det som) jag kunnat hitta på google för att fixa det men lyckas inte hitta något som funkar

specs:
2600k @ 4GHz
8gb ram
2x280x dcuII
Kör det på en SSD

Det är din CPU som är ditt största hinder skulle jag tro. Testa att trycka upp den till 4,5~4,8GHz

För jag kan köra med allt på max utom V-sync och ligger på ganska stabila 30~40 fps förutom när jag kommer till en större stad då får jag några snabba dropps till runt 20 innan texturerna är laddade.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det är din CPU som är ditt största hinder skulle jag tro. Testa att trycka upp den till 4,5~4,8GHz

För jag kan köra med allt på max utom V-sync och ligger på ganska stabila 30~40 fps förutom när jag kommer till en större stad då får jag några snabba dropps till runt 20 innan texturerna är laddade.

CPU ligger på ca 40% när jag kör. Vet inte varför jag inte tänkte på det men när jag tog bort så att man inte kör med crossfire så va fps ok för 5760x1080 (run 35-40fps med lite dippar i stan) så får helt enkelt skippa crossfire. Tycker bara att det är synd att crossfire inte funkar till ets2.

Tack för hjälpen Ant3

Permalänk
Skrivet av didjikasd:

CPU ligger på ca 40% när jag kör. Vet inte varför jag inte tänkte på det men när jag tog bort så att man inte kör med crossfire så va fps ok för 5760x1080 (run 35-40fps med lite dippar i stan) så får helt enkelt skippa crossfire. Tycker bara att det är synd att crossfire inte funkar till ets2.

Tack för hjälpen Ant3

Enligt en användare här så finns det inget officiellt stöd för crossfire. Däremot ska sli fungera. Man verkar kunna få igång crossfire med lite eget fix. Du kan ju läsa igenom inlägg nr två i den här tråden Har inte provat själv.

http://steamcommunity.com/app/227300/discussions/0/8649611755...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Enligt en användare här så finns det inget officiellt stöd för crossfire. Däremot ska sli fungera. Man verkar kunna få igång crossfire med lite eget fix. Du kan ju läsa igenom inlägg nr två i den här tråden Har inte provat själv.

http://steamcommunity.com/app/227300/discussions/0/8649611755...

Får igång så att crossfire funkar i ets2 men jag får sämre fps med det igång.

Men tack för tipset ändå

Permalänk
Skrivet av didjikasd:

Får igång så att crossfire funkar i ets2 men jag får sämre fps med det igång.

Men tack för tipset ändå

Får du sämre FPS så skulle jag inte säga att det fungerar. Prova hans lilla guide, ger det inget så är det som det är men du har iaf provat.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av didjikasd:

Får igång så att crossfire funkar i ets2 men jag får sämre fps med det igång.

Men tack för tipset ändå

Jag fick också cf att funka när jag gjorde egen profil till ets2 i CCC, men fick flimmer på en del texturer bl a på lastbilen så jag kör utan. Dock fick jag nästan dubbel fps mot utan cf.

Kan rekommendera den här grafikmodden om man vill ha lite snyggare texturer och mer tryck i färgerna:
http://ets2.lt/en/improved-texture-v2-0/

Permalänk
Medlem

Hej. ursäkta jag är en noob och har inte riktigt tid att bläddra genom alla sidor. men är det någon som har modden till att alla lastbilar är av rätt märke. de enda jag hittar på nätet är borttagna pga av varumärkesskyddet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MidoNyk:

Hej. ursäkta jag är en noob och har inte riktigt tid att bläddra genom alla sidor. men är det någon som har modden till att alla lastbilar är av rätt märke. de enda jag hittar på nätet är borttagna pga av varumärkesskyddet

Alla är väl redan rätt märke ?

Är väl bara mercedes som fortfarande heter majestic ??

Och halvvägs in i den frågan kom jag på att enda anledningen att behöva den modden idag är om man har tankat hem en äldre version av spelet olagligt...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Det är ju bara Majestic som inte har seriös logga, men tydligen så kommer en uppdatering på det inom kort då det verkar som dem fått tillstånd av Mercedes. Alltså, ny uppdatering, riktiga loggan på Mercedes, ny Mercedes, samt ny DAF och förhoppningsvis Scandinavien!

Orkar du inte vänta:
http://ets2mods.org/2014/06/mb-actros-real-logo-mod/

Permalänk
Medlem

Awesome (:

Mitt första Achievement va: Zzz... Använd en rastplats

Vilket va ert första Achievement?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §7*

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Har alltid haft en kärlek till Malmbergs bilar. Så nu var det dags att göra något riktigt fint.

Permalänk
Medlem

"kort" kvällstur till Bergen från Helsingfors. Brett och jävligt, precis så som det ska vara

Rena printscreens. Dagens highfive går till den som kan gissa det tafatta försöket att efterlikna ett riktigt åkeri

Blev jävligt trångt i sthlm

Edit: Någon som har en bra tutorial på hur man får tag på tempate? Vill gärna få med spoilern som täcker tank/verktygsskåp.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Kan det vara Westdijk AB?

Permalänk

Riktigt, riktigt grymt bygge. Den kan omöjligt bli mycket bättre! är det gula dimljus jag ser?

Jag hörsökt att få till det på Kedas Scania men inte fått till det, något du skulla kunna hjälpa till med? läser man SCS bloggen ser man också att just Keda även börjat jobba där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

Kan det vara Westdijk AB?

HIGHFIVE

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Riktigt, riktigt grymt bygge. Den kan omöjligt bli mycket bättre! är det gula dimljus jag ser?
Jag hörsökt att få till det på Kedas Scania men inte fått till det, något du skulla kunna hjälpa till med? läser man SCS bloggen ser man också att just Keda även börjat jobba där.

Tackar!
Yes, det är gula dimljus. För att ändra färgen på glaset så måste man ändra .mat filerna. Men problemet är om man inte har separerat dom i Blender eller zmod3 så används glass.mat av både fönsterna och dimljusen. Så färgarna man dimljusen gula så färgas även allt annat glas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

Tackar!
Yes, det är gula dimljus. För att ändra färgen på glaset så måste man ändra .mat filerna. Men problemet är om man inte har separerat dom i Blender eller zmod3 så används glass.mat av både fönsterna och dimljusen. Så färgarna man dimljusen gula så färgas även allt annat glas.

Allämn fråga eftersom du verka ha ett hum om skins osv. Finns det möjlighet att öppna en specifik SCS fil? inte bara base/def? Tex lastbilen jag använder har skåpet bakom som jag vill att det hänger med när jag gör ett skin. Eller är det bara att gissa i ps?

Edit: med hänger med menar jag att tar jag template från base, så blir inte skåpet skinnat.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Man kan även gå ALL OUT på all tint om man känner för det.

Tintat alla lamp glas.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]