Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beltet:

Fruktansvärt snyggt. Synd att man kör ISO mestadels. Fast.. damma av ansi-borden kan man ju..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av CCWarlock:

Fruktansvärt snyggt. Synd att man kör ISO mestadels. Fast.. damma av ansi-borden kan man ju..

det ingår iso

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

det ingår iso

Skickades från m.sweclockers.com

Ja nu såg jag det! Fan. Jag som behövde en ursäkt att inte köpa det.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Ja nu såg jag det! Fan. Jag som behövde en ursäkt att inte köpa det.

Jag var sjukt besviken att jag missade förra gången. Hoppas kronan blir lite starkare gentemot dollarn inom närmaste tiden.
Men vi får se. Jag kommer köpa det iallafall

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beltet:

Sjukt snyggt, hade det inte varit för priset och fel legends på tangenterna så hade jag nog inte kunnat låta bli att slå till. Men det blir nog fler gånger antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Det är antagligen bara vi hipsters på söder som skulle få för oss att hålla på med ett sånt smalt intresse.
Men då tycker jag att vi försöker få till något. Vad föredrar ni? Öl eller kaffe?

Haha alla tar med sig varsitt tangentbord och sitter och klickar med över en bärs eller kaffe. Kan varmt rekommendera Bishop's Arms på Folkungagatan. Väldigt lugnt och bra utbud.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ficklampa:

Haha alla tar med sig varsitt tangentbord och sitter och klickar med över en bärs eller kaffe. Kan varmt rekommendera Bishop's Arms på Folkungagatan. Väldigt lugnt och bra utbud.

en bärs/kaffe vid ett tangentbord!?! Är du galen!

Haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Appropå tangentbord så fick jag mina winter edition caps från Hot Keys Project idag!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ficklampa:

Appropå tangentbord så fick jag mina winter edition caps från Hot Keys Project idag!

http://i.imgur.com/aDEb7Rt.png

Dat raven!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Dat raven!

You know it! Jag hade för mig jag köpte en "gasmask"-cap också, men tydligen inte.. nåja

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ficklampa:

You know it! Jag hade för mig jag köpte en "gasmask"-cap också, men tydligen inte.. nåja

Diggar mina starkt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

Appropå tangentbord så fick jag mina winter edition caps från Hot Keys Project idag!

Gött! Jag fick mina igår (: Riktigt nöjd. Gillar Raven bäst nu när dom sitter på plats.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

När är det dags för oss i sverige/norden att köra ett GB då? Vore så otroligt kul och banbrytande att se ett keycap-set som är ISO i base-kit och att övriga i världen får lägga till language-kit för att få rätt på alla tecken.
Jag skulle få svårt att hålla köpfingret i styr om det kom upp ett snyggt SWE-layout i Thick PBT eller Double shots. För övrigt sitter jag med ett egendesignat set från WASD och är ju egentligen nöjd så. Me,n detta nishade intresse tillåter inte att man någonsin är nöjd och därför letar ja ständigt efter nya saker att hitta på med tangentborden;)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

nice Blir nog en gasmask nästa gång, den ser lite tuff ut ändå.

Skrivet av Tinardirith:

Gött! Jag fick mina igår (: Riktigt nöjd. Gillar Raven bäst nu när dom sitter på plats.

Yeah! Med blå backlight så lyste ögonen inte så bra dock... :/ Kanske är bättre med vit eller så.

Skrivet av euf0ria:

När är det dags för oss i sverige/norden att köra ett GB då? Vore så otroligt kul och banbrytande att se ett keycap-set som är ISO i base-kit och att övriga i världen får lägga till language-kit för att få rätt på alla tecken.
Jag skulle få svårt att hålla köpfingret i styr om det kom upp ett snyggt SWE-layout i Thick PBT eller Double shots. För övrigt sitter jag med ett egendesignat set från WASD och är ju egentligen nöjd så. Me,n detta nishade intresse tillåter inte att man någonsin är nöjd och därför letar ja ständigt efter nya saker att hitta på med tangentborden;)

Jag är på så länge det inte är skitdyrt. Drömt lite om såna retro caps som ser ut som C64 men bara hittat med ISO-layout. Köpte lite från wasd förut men de kör med tunn abs-plast och UV-tryck bara.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Dagens fynd

De fem nedre är IBM Model M & M2(resterande trådlöst logitech & microsoft rubberdomes, samt två compaq rubberdome). Fick detta paket för 820kr. Har tyvärr inte hunnit testa dem ännu. Ska fixa en PS2->USB adapter för att snabbare kunna testa dem. Har annars en PS2 på min dator, men den står så dumt till att det kommer ta ca 10x så lång tid att testa. Chassit el. innanmätet på ena verkar vara lite snett däremot. vissa caps fastnar när man skriver, men utan toppen så funkar dem. Ingen som också har vänster & höger pilar till model m liggandes?

Om någon vill ha så finns nu några av rubberdomen i marknaden gratis:
http://www.sweclockers.com/annons/108139-tradlosa-tangentbord...

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

När är det dags för oss i sverige/norden att köra ett GB då? Vore så otroligt kul och banbrytande att se ett keycap-set som är ISO i base-kit och att övriga i världen får lägga till language-kit för att få rätt på alla tecken.
Jag skulle få svårt att hålla köpfingret i styr om det kom upp ett snyggt SWE-layout i Thick PBT eller Double shots. För övrigt sitter jag med ett egendesignat set från WASD och är ju egentligen nöjd så. Me,n detta nishade intresse tillåter inte att man någonsin är nöjd och därför letar ja ständigt efter nya saker att hitta på med tangentborden;)

Jag har lite ideér
Men tyvärr kommer de ta lite tid innan de är på g

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

När är det dags för oss i sverige/norden att köra ett GB då? Vore så otroligt kul och banbrytande att se ett keycap-set som är ISO i base-kit och att övriga i världen får lägga till language-kit för att få rätt på alla tecken.
Jag skulle få svårt att hålla köpfingret i styr om det kom upp ett snyggt SWE-layout i Thick PBT eller Double shots. För övrigt sitter jag med ett egendesignat set från WASD och är ju egentligen nöjd så. Me,n detta nishade intresse tillåter inte att man någonsin är nöjd och därför letar ja ständigt efter nya saker att hitta på med tangentborden;)

Är det snyggt nog är jag på! Miami Twice är dock svårslaget

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Beställde två 3d skrivna keycaps från shapeways som kom idag.

Inte jätte impad på kvalitén på Charmander'n, designern var också lite förvirrad och rekommenderade mig att kontakta support, den ska tydligen inte vara så blobbig!

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Beställde två 3d skrivna keycaps från shapeways som kom idag. http://i.imgur.com/P0iBdBs.jpg

Inte jätte impad på kvalitén på Charmander'n, designern var också lite förvirrad och rekommenderade mig att kontakta support, den ska tydligen inte vara så blobbig!

Coolt! Vad kostade det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Beltet:

http://i.imgur.com/NmbMz1M.jpg

De fem nedre är IBM Model M & M2(resterande trådlöst logitech & microsoft rubberdomes, samt två compaq rubberdome). Fick detta paket för 820kr. Har tyvärr inte hunnit testa dem ännu. Ska fixa en PS2->USB adapter för att snabbare kunna testa dem. Har annars en PS2 på min dator, men den står så dumt till att det kommer ta ca 10x så lång tid att testa. Chassit el. innanmätet på ena verkar vara lite snett däremot. vissa caps fastnar när man skriver, men utan toppen så funkar dem. Ingen som också har vänster & höger pilar till model m liggandes?

Om någon vill ha så finns nu några av rubberdomen i marknaden gratis:
http://www.sweclockers.com/annons/108139-tradlosa-tangentbord...

så två bs och resten rubberdome?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

nice :)Yeah! Med blå backlight så lyste ögonen inte så bra dock... :/ Kanske är bättre med vit eller så.

Yup jag har vita och vit belysning och det ser riktigt bra ut. Men warmastern hade gärna kunnat få lysa igenom lite mer över hela. Tycker raven lyser upp lite mer.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Massdrop Group Inc. sent you 490.00 SEK

Mycket kan man säga om Massdrop men dom står för de fel som de gjort i vart fall
Ni som ev inte claimat felaktiga värden på era Granite paket - gör det på en gång för det lönar sig helt klart.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av _robban:

Massdrop Group Inc. sent you 490.00 SEK

Mycket kan man säga om Massdrop men dom står för de fel som de gjort i vart fall
Ni som ev inte claimat felaktiga värden på era Granite paket - gör det på en gång för det lönar sig helt klart.

fick tillbaka 800kr igår

Sen så rekommenderar jag er som har beställt Granite R2 att kolla in denna tråd: https://geekhack.org/index.php?topic=67790.0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

så två bs och resten rubberdome?

Nope 2st model m. Och 3st model m2 bucklingspring. Totalt 5st

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

fick tillbaka 800kr igår

Sen så rekommenderar jag er som har beställt Granite R2 att kolla in denna tråd: https://geekhack.org/index.php?topic=67790.0

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för denna info, såg till att kolla igenom mina kit och visst vet du, saknade en del av International kitet så blev till att maila igen till Massdrop

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Coolt! Vad kostade det?

Skickades från m.sweclockers.com

18,10 € Kanske lite mycket, men det var frakten som drog upp priset.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Okej, inte så farligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/Cherry-MX3000M-G80-3000-LPMDE-Mechani...

400 för ett Cherr G80-3000, skulle kunna vara värt det bara för switcharna och keycapsen, svårt att hålla fingrarna i styr!

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

http://www.ebay.com/itm/Cherry-MX3000M-G80-3000-LPMDE-Mechani...

400 för ett Cherr G80-3000, skulle kunna vara värt det bara för switcharna och keycapsen, svårt att hålla fingrarna i styr!

Synd bara att det inte är doubleshot keycaps :/
Det är lasrade legends på den där, vilket inte är lika trevligt.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem

På Massdrop, Galaxy Class Keycaps (DSA profil) set: https://www.massdrop.com/buy/galaxy-keycaps-set

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.