Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Ok nu har man kört ganska mycket...när jag spelar Ucharted MP så stannar fläkten på steg tre, men när jag spelar U2: SP så dra den till steg fyra men det tar längre tid...den varvar ner mycket snabbare iaf....

Slutsats: Ingen större förbättring...det gick ju massa rykten om att vissa ps3 hade dåliga temp sensorer....min ps3 kanske är en av dem.....:(

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade nya Ratchet & Clank idag på Gamestop. Bytte in två spel jag köpte på CDON i helgen för 99kr st. Rätt nice att lulla in där på releasedagen och få ett collector edition för 199kr (2spel + 1kr)

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Ok nu har man kört ganska mycket...när jag spelar Ucharted MP så stannar fläkten på steg tre, men när jag spelar U2: SP så dra den till steg fyra men det tar längre tid...den varvar ner mycket snabbare iaf....

Slutsats: Ingen större förbättring...det gick ju massa rykten om att vissa ps3 hade dåliga temp sensorer....min ps3 kanske är en av dem.....:(

Har inte märkt att min har gått upp till mer än steg 2 vid SP i U2. Skumt att det är så olika.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Min går aldrig över steg 2 vare sig jag spelar eller kollar film. Har "40GB-versionen", launchmodellen (60GB-versionen) går varmare och låter mer förövrigt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Förhandsbokade nya Ratchet & Clank idag på Gamestop. Bytte in två spel jag köpte på CDON i helgen för 99kr st. Rätt nice att lulla in där på releasedagen och få ett collector edition för 199kr (2spel + 1kr)

Kollade på Gamestops hemsida över spel där man kan förhandsboka och betala 1kr eller 199kr. http://gamestop.se/pdf/Q4_sept_470x940_SE.pdf
Där står inget om spel man inte kan byta in men de brukar väl ha en lista över spel man inte kan byta in? Typ äldre sportspel och Resistance och Motorstorm som det finns så många exemplar av. Vet du var man får tag på den listan?

Hittade den själv, fanns en liten länk längst till höger och ganska långt ner. http://gamestop.se/pdf/Exclusion_SE.pdf

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har 60gb versionen, men jag har tagit för vana att lyssna på ljudet ur högtalarna istället för att sitta och lyssna vilket steg fläkten ligger på...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Är de tnågon här som har varit med om att skivorna spricker? Spelen alltså, två spel som spruckit för mig.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om att ett gamalt PC-spel sprack för mig när jag tog ut det ur boxen! Men aldrig ett PS3-spel.
Det gäller väl att vara lite försiktig när man tar ut dom!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Är de tnågon här som har varit med om att skivorna spricker? Spelen alltså, två spel som spruckit för mig.

Om du bryter speler när du tar ut det kanske det kan spricka annars ser jag inte varför det skulle göra det!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

oftast finns det väl en knapp i mitten på spelboxen så att skivan typ lossnar utan att man tar i den..om man inte trycker ner den kan det sitta hårt o det går att bryta av den kanske?? då är man väldigt klantig

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så är det bara måndags exemplar du har fått.
vilka spel btw? om du inte råkat knäcka dom av misstag (uttagning ut fodral etc.) så kan det vara en felproduktion.
minns att det fanns en blurayfilm med hög felfabricering (the illusionist tror jag)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

som andyah sa, tryck på "knappen" som håller fast skivan i mitten.

en del pcfodral har jag fått lirka loss den genom att snurra skivan lite.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Haha klart man trycker ned knappen hahaha jag levde när cd skivan kom så jag e rätt van med sådana konstruktioner haha.

NHL 2009 och Motorstorm 1, det är ju det att de varit trasig när jag öppnat fodralet, så jag funderar på att antingen har de gått sönder när nån lagt i dem i fodralet eller i maskinen.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

hmm antar att det är nya spel då förstås. är dom spruckna mitt itu eller är det enstaka små sprickor?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Gaah, 2 veckor kvar till nya Ratchet & Clank nu. Vill ha, vill ha, vill ha, NUUUU.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Gaah, 2 veckor kvar till nya Ratchet & Clank nu. Vill ha, vill ha, vill ha, NUUUU.

Har du testat demot som finns på US-store?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Har du testat demot som finns på US-store?

Inte gjort det, men gillar inte att lira demos på spel jag vet att jag ska köpa :D.

Klarade dock Quest for Booty precis. Visst kanske det inte är värt vad det nu kostade men så ofantligt roligt!

Tänkte jag skulle lirat ToD igen men kom på att det var utlånat. så sinnessjukt roligt att spela om det när man varvat spelet och får miljoners och åter miljoners bolts och ultravapen

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Hej

Snart är det dags för att inköpa min första playstation och då blir det 3an.
Min fråga är.
Är det någon direkt skillnad mellan gamla ps3 80gb och slim 120gb, 250gb förutom dom tydliga?
Såg att Dustin har kampanj på dom 3 olika ps3orna och den gamla 80gb är ju mycket snyggare. Men räcker 80 gb till för mig som köper nåt spel lite då och då?
För har man hårddisken till något annat en spelen?

Länken till dustin
http://www.dustinhome.se/ProductList.aspx?lgroup=5985

Trevlig kväll
/Eddie

Permalänk
Medlem

Du kan ha hårdisken till musik, bilder och filmer tex. Media center helt enkelt! Slim är mycket snyggare i verkligheten än på bild och är mindre samt ska vara tystare. Men det verkar variera hur det blir.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

oavsett vilken du väljer kan du byta HDD själv genom ett ingrepp som tar 5 min och lossa några enstaka skruvar.

krävs bara en 2.5" hdd.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

jaså, det låter inte fel att man kan byta hårddisk. Kommer bara ha ps3 till spel, så 80 gb kanske räcker.
Någon som har koll på hur stor skillnad det kan va ljudmässigt 10db -+ ?
Sen kan väl inte ps3 låta mer än 360 som jag har nu? Fast nu är dock 360 knäpptyst Död

Permalänk
Medlem

glömde:
och garantin ryker inte heller. står t,om i manualen hur man byter.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Är det en lös disk eller måste man öppna själva konsolen ?

Permalänk
Medlem

Det finns en lucka på sidan, du behöver inte öppna hela konsolen...det står tom på manualen hur man byter HDD
Här har du en vid: http://www.youtube.com/watch?v=-B1mQ21XXLE

Jag skulle rekommendera att du köper slim så den är mindre och dra minde ström.

Här har du en jämförelse mellan slim och fat: http://www.pre-order-ps3.co.uk/ps3slim/ps3-slim-vs-80gb-ps3-f...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

okej det va ju lite små förbättringar ändå. Då får det bli en Slim. Tack allihop för hjälpen

Trevlig kväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Inte gjort det, men gillar inte att lira demos på spel jag vet att jag ska köpa :D.

Klarade dock Quest for Booty precis. Visst kanske det inte är värt vad det nu kostade men så ofantligt roligt!

Tänkte jag skulle lirat ToD igen men kom på att det var utlånat. så sinnessjukt roligt att spela om det när man varvat spelet och får miljoners och åter miljoners bolts och ultravapen

hehe klarade igenom tod för ett tag sedan till 100% dvs alla ingame "achievements" avklarade ser fram emot det kommande jag med.

extra trevligt är att man få bonusar om man har kvar sparfilerna från tod och quest for booty.

tod ger rabatt i vapenaffären och QfB ger en pirathatt.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hehe klarade igenom tod för ett tag sedan till 100% dvs alla ingame "achievements" avklarade ser fram emot det kommande jag med.

extra trevligt är att man få bonusar om man har kvar sparfilerna från tod och quest for booty.

tod ger rabatt i vapenaffären och QfB ger en pirathatt.

Det visste jag faktiskt inte om, det var ju nice :D.

Har dock inte klarat TOD till 100% än, men det skall göras!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

det ska ha räckt med att ha klarat spelet för bonusen så man måste antagligen inte ha 100%.

ska bli kul att jaga trophys också

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Verkar som Elgiganten och Pc-city fått R&C releasen lite om bakfoten, står att det ska släppas imorgon, men det stämmer väl inte? Vill ju inte missa releasen med en vecka då bara de första får collectors edition ^^.

Alltid trott de var 6:e men alla säger olika

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

hmmm det ska vara den 6e för europa. usa har tidigare datum.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010