Permalänk
Medlem

importera windows 7

Tydligen skall priset på windows 7 höjas i Europa efter den 1:a september.

Jag tänkte då passa på att importera en ultimate-version från England, för ~2200kr.

Vad anser ni andra, är detta värt?

Microsoftstore UK:
http://emea.microsoftstore.com/UK/Microsoft/Windows/Windows-7

Permalänk

Hur mycket prisskillnad handlar det om då?
Om det skulle handla om över 1000kr så kanske det är värt att importera, sen tillkommer väll fraktkostnader, och kanske tull?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Hur mycket prisskillnad handlar det om då?
Om det skulle handla om över 1000kr så kanske det är värt att importera, sen tillkommer väll fraktkostnader, och kanske tull?

Om du kollar länken så verkar det som att man kan ladda ner det därifrån, det skulle jag föredra om man dessutom kan bränna det på skiva. Och då blir det ingen fraktkostnad antar jag. Kanske värt att lägga lite pengar på't nu?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Man skulle slå sig ihop några stycken så kan man ju dela på frakten

Massimport till hela Sweclockers.

Vet inte om det är värt att köpa ultimate.. kommer nog att köpa home.
Hur många xp prosser kommer man behöva köra, det kanske är mer än en men jag tror inte att man kommer att nyttja det tillfullo i ultimate.

Visa signatur

Keep your Cool.