Permalänk
Medlem

CPI och DPI

Tjo sweclockers!
Har just gått över från en MS 3.0 till en SS Ikari Laser och har stört mej lite på avläsningen:P
På ikari (och andra lasermöss -->antar<-- jag. Har dock läst att Ikari Opical också läser med "CPI" så jag vet inte xD) läser man "CPI" eller Counts Per Inch.
Och på min gammla hedliga 3.0a läser man med "DPI" eller Dots Per Inch då till min fråga vad är skillnaden mellan CPI och DPI är båda lika "kännsliga"(om ni fattar, typ sensitivity) Om någon är snäll kan ni också skriva skillnaden mellan hur laser och optiska motorer läser underlaget=)

Vore snällt av er att svara på mina frågor tack på förhand/ bredlast:confused

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk
Medlem

drar upp den här tråden nu då jag undrar samma sak jag kör razer deathadder med 450 DPI, men jag har en XAI nu och då ställer man in CPI. Är 450 DPI samma sak som 450 CPI?

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

så det är samma sak eller? xD fattar inte riktigt

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk

Jag failade stort, köpte förra veckan en Ikari Laser, självklart var det Optiska versionen som var bäst för låg sens. Omöjligt att spela FPS spel nu :PP

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Jag failade stort, köpte förra veckan en Ikari Laser, självklart var det Optiska versionen som var bäst för låg sens. Omöjligt att spela FPS spel nu :PP

Eh, vad menar du? Räcker inte 1 cpi eller? Du skulle behöva en BRUTALT stor musmatta för att kunna flytta musen över en skärm.

EDIT: På den CPI'n alltså.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.