Permalänk
Medlem

köp av tv-kort

Hej, jag har tänkt köpa ett tv-kort till datorn, har kollat runt lite på de olika DVB-C tv-korten och hittade ett par tv-kort, men TerraTec Cinergy C PCI HD såg intressantast ut, så är det ett bra kort eller är det bara skräp? och har ni förslag på andra tv-kort som skulle vara bra? Jag har en stationär dator och om det är pci-kort eller usb så är det ingen skillnad för mig.

Permalänk
Medlem

firedtv och twinhann är 2 olika kort som fungerar med comhem. Om du ska köra i mediacenter så är det bra att kolla upp det innan. Sen måste du ha en CI modul för att kunna använda kortet från comhem. datorbutiken har twinhann kortet och dustinhome har firedtv korten. Kolla du in de sidorna för info. Mig veterligen så ska firedtv (floppydtv) funka bäst men är också dyrast.

Visa signatur

[Intel C2D 6850, 4gb pc6400, LANPARTY UT NF680i LT, 2Xraptor raid 75gb hd, raptor 150gb hd, Nvidia 7950GT 512mb, 2Xsamsung DVD, 19"tft 2ms][Dell xps 1330 - C2D 7100, 128mb 8400 Nvidia, 2gb ram, 300 nid skärm, BT, Fingerprintreader, 120gb 5400rpm hd, N draft wifi ]

Permalänk
Medlem

Re: köp av tv-kort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shakalen
Hej, jag har tänkt köpa ett tv-kort till datorn, har kollat runt lite på de olika DVB-C tv-korten och hittade ett par tv-kort, men TerraTec Cinergy C PCI HD såg intressantast ut, så är det ett bra kort eller är det bara skräp? och har ni förslag på andra tv-kort som skulle vara bra? Jag har en stationär dator och om det är pci-kort eller usb så är det ingen skillnad för mig.

Det beror på vad du skall köra för operativsystem, skall du köra linux räkna med lite meckande om du nu skall använda FireDTV kortet. Förövrigt windows mediaportal/ Windows Mediacenter rekommenderar jag FireDTV/floppyDTV.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1