Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
"Den tryckkänsliga 7”-skärmen kanske inte är livsnödvändig på en HTPC men fungerar ändå väldigt bra, särskilt med mjukvaran Frontview. "

Dom flesta som använder sin HTPC till att lira musik på uppskattar nog om dom inte är tvingade att sätta på en skärm/projje, speciellt projektor. En display är gött så noga ganska ofta. Dock kunde det vara en trådlös display som man kan placera på annat ställe än på chassit då chassit blir otympligt högt pga skärmen.

eh man kör väl remote desktop:)

måste säga även om den är dyr, så är designen grymt snyygt

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Skillnaden är att på HTPC lirar du inte en CD utan ifrån en katalogstruktur. Hur väljer du vilka låtar som skall komma när du trycker >>|?

En snabbfråga innan vi fortsätter. Har du själv en HTPC eller uttalar du dig utifrån gissningar?

Gissningarna lyckas du bra själv med och ja, jag har en HTPC.
>>| betyder "nästa låt =hoppa till nästa låt och det går bra utan skärmar helt och hållet.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Gissningarna lyckas du bra själv med och ja, jag har en HTPC.

Jag kan inte se att jag gissat någonstans. Om det är ett försök att vara spydig ser jag hellre att vi skippar spydigheterna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
>>| betyder "nästa låt =hoppa till nästa låt och det går bra utan skärmar helt och hållet.

Jag vet vad det betyder, men vad spelar det för roll om du inte kan välja spellista med fjärren? Förklara gärna hur du gör, för mig är det ett stort problem att välja artist, spellistor, katalogstruktur osv utan att slå på tv'n.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig ställa ett såhär stort chassi på min tv-bänk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jag kan inte se att jag gissat någonstans. Om det är ett försök att vara spydig ser jag hellre att vi skippar spydigheterna.

Jag vet vad det betyder, men vad spelar det för roll om du inte kan välja spellista med fjärren? Förklara gärna hur du gör, för mig är det ett stort problem att välja artist, spellistor, katalogstruktur osv utan att slå på tv'n.

Ni sa ju att det är omöjligt att byta låt utan att slå på TV:n vilket det inte är.
Jag skrev bara hur man gjorde och din "omöjlighet" är förklarad. Vad är det du inte förstår?

Sen att byta spellistor och artister var inte det som efterfrågades vilket än dock går troligtvis att lösa genom att "programmera" fjärren att "hoppa" mellan olika spellistor där artisterna är samlade i. Allt går att lösa med lite uppfinningsrikedom.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Ni sa ju att det är omöjligt att byta låt utan att slå på TV:n vilket det inte är.

Fel, det är stor skillnad på att välja och byta låt. Byta låt fungerar med alla fjärrkontroller, det är välja låt som blir svårare. Jag har svårt att förstå ditt resonemang. Det vi resonerar om från början är att vi vill slippa slå på projje alternativt TV. Ingen av dessa hjälper dig byta låt.

Jag mottager gärna tips på hur du kan visa spellistor och liknande på fjärrkontrollen. Det skulle verkligen uppskattas. Min uppfinningsrikedom är inte såpass stor, då skulle jag vara rik idag

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Fel, det är stor skillnad på att välja och byta låt. Byta låt fungerar med alla fjärrkontroller, det är välja låt som blir svårare. Jag har svårt att förstå ditt resonemang. Det vi resonerar om från början är att vi vill slippa slå på projje alternativt TV. Ingen av dessa hjälper dig byta låt.

Jag mottager gärna tips på hur du kan visa spellistor och liknande på fjärrkontrollen. Det skulle verkligen uppskattas. Min uppfinningsrikedom är inte såpass stor, då skulle jag vara rik idag

Fel, det är ingen skillnad på att välja och byta låt enligt mitt förslag till det som var omöjligt.
Ligger de i samma lista så väljer jag en låt lika mycket som jag byter låt, såvida jag inte väljer samma låt att spela igen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Jag ger mig tusan på att det är samma tillverkare som skapat Zalman's HD160XT. Jag har Plus-varianten av den lådan och är stormnöjd med den.

Där finns 4 fläktar, gummibussningar för de 5 diskarna och topmonterad DVD (med obegränsat djup för enheten). Diskburara hålls på plats av plastklackar och en enda skruv per bur.

Skärmens VGA-kabel var tillräckligt lång för standard moderkorts uttagen och den fungerar som pekskärm i Windows då markören följer nageln... Programvaran som medföljer släcker eller dimmar skärmen vid spelning beroende på egna önskemål. Lådan är tyst och sval då fläktarna styrs av mitt nätaggregats interna regulatorer.

När det gäller multimedia så styrs allt via pekskärmen. Musik, film och bild hanteras av programvaran så någon extra skärm behövs inte. Fjärrkontrollen är densamma men den använder jag sällan. Mycket snyggt och elegant.

Min kostade 4600 alltså något mer än Moncaso, men kvalltiten verkar bättre på min.
För er som inte gillade skärmen såg jag att där finns mängder av andra Moncaso modeller på Prisjakt.nu .

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Lite vattenkylning till processorn istället och byt ut dom bakre fläktarna till långsamma/tysta 120, eller 92 - fläktar kanske? Ska man ha den vid tv:n vill man ju inte märka av den.. eller?

Permalänk

Är Comic Sans valbart som typsnitt i gränssnittet? Annars duger väl chassit på sin höjd till att fylla med betong och använda som bojsten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jag vet vad det betyder, men vad spelar det för roll om du inte kan välja spellista med fjärren? Förklara gärna hur du gör, för mig är det ett stort problem att välja artist, spellistor, katalogstruktur osv utan att slå på tv'n.

Jag skulle skaffa en Philips SRM-7500 fjärrkontroll och bläddra på den innan signalen går via RF från mig i TV-soffan bort till HTPC:n under TV:n istället för att behöva sitta på knä på golvet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skärmen är mest bara coolhetsfaktor, går lika bra med någon billigare från Moneual eller annan tillverkare. Men har man pengar över är det bara slå på stort och få komplett HTPC med allt lull.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Ligger de i samma lista så väljer jag en låt lika mycket som jag byter låt, såvida jag inte väljer samma låt att spela igen.

Och hur hittar du spellistan utan att slå på tv'n? Hur ser du låten du letar efter osv? Personligen gissar jag att du gör dig till för har du fortfarande inte förstått vad jag menar så kommer jag inte kunna förklara det för dig heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel

Jag skulle skaffa en Philips SRM-7500 fjärrkontroll och bläddra på den innan signalen går via RF från mig i TV-soffan bort till HTPC:n under TV:n istället för att behöva sitta på knä på golvet.
http://img381.imageshack.us/img381/5940/srm750037rtp2sur2.jpg

Problemet med den är att den enbart går på spellistor alternativt taggar, vill man ha filstruktur är man fortfarande kokt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Och hur hittar du spellistan utan att slå på tv'n? Hur ser du låten du letar efter osv? Personligen gissar jag att du gör dig till för har du fortfarande inte förstått vad jag menar så kommer jag inte kunna förklara det för dig heller.

Problemet med den är att den enbart går på spellistor alternativt taggar, vill man ha filstruktur är man fortfarande kokt.

Du kan se låten som spelas på en s.k diodskärm som vissa chassin har.
Märks att du blev sur för du blev överbevisad. Ta inte illa upp, ta lärdom av det istället för taggarna utåt.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Du kan se låten som spelas på en s.k diodskärm som vissa chassin har.
Märks att du blev sur för du blev överbevisad. Ta inte illa upp, ta lärdom av det istället för taggarna utåt.

Han undrar hur du gör för att välja en specific låt som kan ligga nånstans i dina musikmappar, trycker du på nästa tills rätt låt kommer up? Låter ruskigt osmidigt...
Det är nog inte ovanligt för en person som spekulerar i ett sådant chassi att ha en stor musiksamling.

Kombinera en dators egenskaper att kunna trycka ut riktigt riktigt bra ljud(med rätt ljudkort) och att ha hela sin film och musik samling på samma ställe så tycker jag nog definitivt det finns en marknad för chassin med en sån här skärm. Det må inte vara för alla men jag vill ha en

EDIT: stavning

Permalänk
Avstängd

Sjukt snyggt chassi, blir nog ett sånt här chassi när de blir dags för en HTPC

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it