Tips på bra åka-tåg-spel till Nintendo DS

Permalänk
Testpilot

Tips på bra åka-tåg-spel till Nintendo DS

Halloj i stugan, ska åt och åka tåg genom Europa nu till sommaren och tänkte att man kunde fördriva tiden med lite sköna spel på min DS.

Spel som jag gillar är exempelvis Tetris och Phoenix Wright-serien, lättsamma spel som man kan hoppa in i lätt och bara spela en stund för att sedan göra nått annat. har ni nått bra tips på kanske nått trevligt pussel- eller äventyrsspel som skulle passa?

Tack på förhand

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Professor Layton and the Curios Village!

Massor av gåtor á la peka och klicka spel

Permalänk
Medlem

The World Ends With You.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Sötast

Haha, trodde du ville ha ett spel där man åker tåg

Permalänk
Medlem

Puzzle Quest, Picross och Meteos är bra pussellir. Annars är Lego Indiana Jones en förvånasvärt bra portning och funkar bra att slöspela.

Mario, Zelda funkar alltid annars, likså är FF4 riktigt kul om man orkar ta sig tid att köra det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Testpilot

Tyvärr är ni lite för sent ute med tipsen då tågresandet är över för tre veckor sen

Men jag ska kolla upp spelen iallafall, kan ju vara bra att ha till andra tråkiga stunder. Har köpt Guitar Hero so minte hade släppts innan jag åkte iväg , det var rätt häftigt och fungerade bra mycket bättre än jag hade hoppats på.

Allexz: Det vore nått det, ett spel där man åker tåg. Man kanske kan välja på om man vill läsa en tidning eller sova, självklart ska spelet vara i realtid för att vara så realistiskt som möjligt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Civilization Revolution

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

The sims - Train ride!

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND