Permalänk
Medlem

Från Hyundai L90D+ till 22" Eizo

Sitter som så många andra i uppgraderingssitsen när det gäller bildåtergivare, och som så många andra har jag krav på både grafisk återgivning och spelprestanda.

Igår var jag helt inne på att inhandla mig en EIZO FlexScan S2201WSE, men nu har jag börjat tveka.
Saken är den att jag i nuläget sitter med en Hyundai L90D+ (19"), som faktiskt är riktigt duktig i färghanteringen för att vara en TN-panel.

Nu har jag börjat snegla mer åt dyrare storebror EIZO FlexScan S2231WSE, som med sin s-PVA panel förstås har överlägsen bildåtergivning.

Frågan är om jag med alternativ nummer ett, S2201WSE, kommer att förbättra bildkvalitén lika mycket som bildstorleken...
Fördelen är självklart det låga priset.
Eller är jag tvungen att krypa till korset och välja S2231WSE?

Jag ställer högre krav på korrekt bildåtergivning än på snabb bilduppdatering.
Hur mycket sämre är S2201 än S2231?
Någon som har sida-vid-sida foton?

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Vet ej om du endast är intresserad av 22, annars är det nedsatt pris på S2431W just nu, så skiljer bara 800 från S2231WSE. Gäller så långt lagret räcker antar jag.
http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR...

Beställde en för 15 minuter sen så kan tyvärr inte säga något om skärmen ännu, men diskuteras här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

ed76:
Det hade jag helt missat!
Men tyvärr tror jag inte min rigg pallar att spela i den högre upplösningen...

Har kollat runt lite extra nu, och det lutar mer och mer mot S2231'an.
Det var ett riktigt läsvärt test de hade gjort på PRAD.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut en 2231:a idag. Färgerna är svinbra!

Jag är riktigt nöjd, men det är ingen spel skärm. Jag märkte skillnad i Cod4 direkt, om man jämnför med min gamla 17"CRT.

Blidkvalitén är helt otrolig alltså.

Edit: Jag vet inte hur bra 2201:an är men 2231 är helt klart värd sitt pris enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag föll för grupptrycket; det blev en S2231WSE direkt från Eizo.
Borde få den levererad på Måndag, så jag återkommer med intryck, uttryck och resultat.
Än så länge så är det blandade känslor med tanke på det stora hålet som bildades i min ekonomiska kalkyl.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Kul att höra.

Jag är grymt nöjd med min 2231:a. det blir du nog också!

Skriver du i den här tråden om skärmen när du har fått den eller?