Permalänk
Medlem

Cia

På flera ställen har jag hört ett rykte som säger att Symanec i sin Nortonbrandvägg ska ha lämnat en bakdörr öppen för CIA som kan användas för keylogging/läsa av vad tangenttryckningar.... Kan det finnas någon sanning i det? Inte för att jag har några problem med CIA, ännu i alla fall , men är nyfiken på om det kan stämma...

Förresten, vad tycker ni: Ska jag installera Norton brandvägg och antivirus på min nya dator (som jag har ett halvår kvar av prenumerationen på) eller gå på Kaspersky direkt?

Permalänk
Medlem

Har absolut ingen aning om det, men jag tycker du ska gå på Kaspersky direkt. En polare till mig skaffade Kaspersky alldeles nyss efter att hon har testat en rad säkerhets-program (Norton, Panda, F-Secure, NOD32, plus några till). Hon sa följande:

Citat:

15:44:31: tjena..
15:44:36: har precis installerat Kaspersky..
15:44:37: tjenixen ^^
15:44:44: de piskar skiten ur alla andra virusskydd

o efter några minuter sa hon även

Citat:

15:47:30: de lär skydda mycke bättre än både F-Secure och AVG tillsammans
15:47:34: som fan
15:47:49: ja ska lätt fortsätta köra de här

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Ja, jag tycker faktiskt också att Kaspersky fungerar bra.

Har kört de flesta AV som finns där och jag gillar Kaspersky's bäst!

Edit: Lite mer OT - Har du Norton Internet Security? Den lär käka upp ungefär 30% av din dator om den e förhållandevis ny, annars mer. Köp ett riktigt AV istället!

Permalänk
Medlem

hehehe... det skulle juh vara en sån vacker syn om det visade sig att en livsfarlig terrorist är så jäkla pantad så att han installerar en Norton-produkt på sin dator... fan, kan man tillverka bomber, fixa fram falska pass etc (vilket troligen även borde gälla vapenhandlare och knarksmugglare av större magnitud) så borde väl fan nån i killens omkrets förklara att Norton är det sista man klämmer in i sin burk, eller?

Iofs har juh Norton en tendens att vara jäkligt säkert, så jäkla säkert så att man inte ens kommer ut på nätet för att skiten låser nätverkskortet typ

Hoppas nu ingen messersmitter tar detta inlägg på det största blodigaste allvaret nu....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Har absolut ingen aning om det, men jag tycker du ska gå på Kaspersky direkt. En polare till mig skaffade Kaspersky alldeles nyss efter att hon har testat en rad säkerhets-program (Norton, Panda, F-Secure, NOD32, plus några till). Hon sa följande:

o efter några minuter sa hon även

Oj, det där lät väldigt övertygande. Måste fan pröva det nu bara för hon sa att det smiskade skiten ur alla andra säkerhets-program.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Re: Cia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highfly
På flera ställen har jag hört ett rykte som säger att Symanec i sin Nortonbrandvägg ska ha lämnat en bakdörr öppen för CIA som kan användas för keylogging/läsa av vad tangenttryckningar.... Kan det finnas någon sanning i det? Inte för att jag har några problem med CIA, ännu i alla fall , men är nyfiken på om det kan stämma...

tror du verkligen det skulle vara lagligt ?

kanske i USA men knappast utanför gränserna...

oavsett så skall du byta till det du känner bäst för...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

jag tycker nod32 är bäst om man vill köra windows...

Permalänk
Medlem

Bra tråd, det är ju känt att terrorister använder Norton så det är ju självklart.

Senare kom det mest övertygande argumentet om Kaspersky någonsin. Nån fjortis tjej installerade Kaspersky och efter att ha sett lite snygg bling bling UI så spöar den allt annat som finns! Då måste det vara så, eller?

Ärligt talat, om nu CIA ville komma in på din dator av någon anleding så kommer varken Norton, Kaspersky eller något annat att kunna stoppa det. Folk lyckas komma in på banker, CIA:s eller andra nätverk som har "snäppet" bättre säkerhet än vad Kaspersky erbjuder.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jurand
Ärligt talat, om nu CIA ville komma in på din dator av någon anleding så kommer varken Norton, Kaspersky eller något annat att kunna stoppa det. Folk lyckas komma in på banker, CIA:s eller andra nätverk som har "snäppet" bättre säkerhet än vad Kaspersky erbjuder.

Bra tänkt, spelar nog inte så mycket roll om Norton har en bakdörr eller ej för CIA. Att det inte skulle vara lagligt i Sv tror jag inte skulle ha någon nämnvärd betydelse dock.

Installerar nog Kaspersky direkt efter att ha tänkt på saken och ovanstående inlägg. Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jurand
Bra tråd, det är ju känt att terrorister använder Norton så det är ju självklart.

Senare kom det mest övertygande argumentet om Kaspersky någonsin. Nån fjortis tjej installerade Kaspersky och efter att ha sett lite snygg bling bling UI så spöar den allt annat som finns! Då måste det vara så, eller?

Ärligt talat, om nu CIA ville komma in på din dator av någon anleding så kommer varken Norton, Kaspersky eller något annat att kunna stoppa det. Folk lyckas komma in på banker, CIA:s eller andra nätverk som har "snäppet" bättre säkerhet än vad Kaspersky erbjuder.

1. Hon är ingen fjortis.
2. Hon tycker att Kaspersky är bra pga det känns säkert. Det gjorde inte alla andra som hon har testat
3. Kaspersky ÄR bäst! Bara att inse det ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
1. Hon är ingen fjortis.

Jaha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

2. Hon tycker att Kaspersky är bra pga det känns säkert. Det gjorde inte alla andra som hon har testat

Testad i en liten stund och hon tycker det känns säkert? Vad baser hon det på? Antal popup rutor som dyker up eller hur snyggt Kaspersky ser ut? Japp, bra argument att punga ut pengar då på en vara vars syfte är bara dess funkionalitet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

3. Kaspersky ÄR bäst! Bara att inse det ^^

Jo, jag har sett sig i alla trådar om Virus, skydd eller liknande där du bara lobbyar för Kaspersky, det verkar som det är det enda du gör här om jag ska vara ärlig? Hur kommer det sig, jobbar du för Kaspersky eller är bara en fanboy? Ifall Kasperky är bäst kan vi nog spekulera, jag tycker inte det och jag skulle inte betala för det, det slöar ner webbbrowsing och vad som stör mig mest är deras dåliga uppdatering tjänst, det ska inte käka upp procesorkraft som den gör, vad det gäller skydd mot skadigt kod vet jag inte eftersom jag inte haft problem med det på väldigt länge.

Jag håller mig till Nod32 och en router som skydd och det räcker lång, kommer nog köra Avast eller annan gratis tjänst sen.

Det är min uppfattning och mina erfarenheter men du ser inte mig spama varje tråd om det, tycker folk här borde vara försiktigare med "råd" då många köper till blindo vad folk säger här och trots allt så rör det sig om deras ekonomi som varken du eller jag har att gör med.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jurand
Jaha

Testad i en liten stund och hon tycker det känns säkert? Vad baser hon det på? Antal popup rutor som dyker up eller hur snyggt Kaspersky ser ut? Japp, bra argument att punga ut pengar då på en vara vars syfte är bara dess funkionalitet.

Jo, jag har sett sig i alla trådar om Virus, skydd eller liknande där du bara lobbyar för Kaspersky, det verkar som det är det enda du gör här om jag ska vara ärlig? Hur kommer det sig, jobbar du för Kaspersky eller är bara en fanboy? Ifall Kasperky är bäst kan vi nog spekulera, jag tycker inte det och jag skulle inte betala för det, det slöar ner webbbrowsing och vad som stör mig mest är deras dåliga uppdatering tjänst, det ska inte käka upp procesorkraft som den gör, vad det gäller skydd mot skadigt kod vet jag inte eftersom jag inte haft problem med det på väldigt länge.

Jag håller mig till Nod32 och en router som skydd och det räcker lång, kommer nog köra Avast eller annan gratis tjänst sen.

Det är min uppfattning och mina erfarenheter men du ser inte mig spama varje tråd om det, tycker folk här borde vara försiktigare med "råd" då många köper till blindo vad folk säger här och trots allt så rör det sig om deras ekonomi som varken du eller jag har att gör med.

Jag ber henne svara på det där så fort hon är kontaktbar på MSN.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jurand
Senare kom det mest övertygande argumentet om Kaspersky någonsin. Nån fjortis tjej installerade Kaspersky och efter att ha sett lite snygg bling bling UI så spöar den allt annat som finns! Då måste det vara så, eller?

Men snälla..
För de första är jag ingen fjortis..
För de andra.. vet du att de är olagligt med personangrepp över nätet?
Du har ju redan brytit mot forumreglerna...
Ban?
Vad ger dej rättan att döma mej utan att känna mej?
Det skulle jag kalla lite puckat..

Tycker du de verkar framstått som smart att idiotförklara någon bara för att man äntligen hittat ett virusskydd som för en gångs skull funkar?

Jag har testat både Norton, Panda, AVG, F-Secure, och NOD32..och alla suger..

NOD32 var f.ö det sämsta, det segade ner datorn något så oerhört..

Men, de var ju ett moget inlägg du har gjort..
Men det blir väl kanske så om man måste framstå som lite av ett överhuvud..

Och vaddå BlingBling..
Vad tror du ja är?
Jag är inget ghettobarn som älskar bling, men du kanske gör..?

Moget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jurand
Jo, jag har sett sig i alla trådar om Virus, skydd eller liknande där du bara lobbyar för Kaspersky, det verkar som det är det enda du gör här om jag ska vara ärlig? Hur kommer det sig, jobbar du för Kaspersky eller är bara en fanboy? Ifall Kasperky är bäst kan vi nog spekulera, jag tycker inte det och jag skulle inte betala för det, det slöar ner webbbrowsing och vad som stör mig mest är deras dåliga uppdatering tjänst, det ska inte käka upp procesorkraft som den gör, vad det gäller skydd mot skadigt kod vet jag inte eftersom jag inte haft problem med det på väldigt länge.

Jag håller mig till Nod32 och en router som skydd och det räcker lång, kommer nog köra Avast eller annan gratis tjänst sen.

Det är min uppfattning och mina erfarenheter men du ser inte mig spama varje tråd om det, tycker folk här borde vara försiktigare med "råd" då många köper till blindo vad folk säger här och trots allt så rör det sig om deras ekonomi som varken du eller jag har att gör med.

Jag rekommenderar Kaspersky för att det är helt enkelt bäst! Jag vet vad jag gör, o jag gör rätt i att hjälpa andra o få deras system att må bättre. Har inte varit med om en enda som jag har hjälpt, tycker att Kaspersky suger (inte vad jag kan minnas i alla fall).

Jag jobbar tyvärr inte för Kaspersky. Jag är bara ett jäkligt stort fan. Kaspersky är inte världen's bästa säkerhets-program. Det är dock det smartaste, starkaste och pålitligaste.

Router-brandväggar är riktigt starka, vilket är bra. NOD32 duger, men Avast är dock dåligare. Kör AVG isf.

Jag må prata väldigt ofta om vad jag tycker o sånt, men bara (eller?) du och tcntad gillar tygligen inte det. Till sist, det är vårat problem att Kaspersky är väldigt dyrt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Ehm, visste inte att jag väckte så många känslor men jag anser att min kommentar faller inte under personangrepp då det är min slutsats efter att ha läst Edgren första inlägg i den här tråden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarakechi
Jag har testat både Norton, Panda, AVG, F-Secure, och NOD32..och alla suger..

NOD32 var f.ö det sämsta, det segade ner datorn något så oerhört..

Så snälla förklara nu hur du och Edgren kom fram till slutsatsen att Kaspersky är bra, du säger att du testa dom alla, hur utförde du de testerna?

Sedan kan jag hålla med om att nyaste Nod32 segar ner datorn men det gör Kaspersky också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarakechi
Men, de var ju ett moget inlägg du har gjort..
Men det blir väl kanske så om man måste framstå som lite av ett överhuvud..
[/B]

... och sen blir jag uppläxad om personangrepp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarakechi
Och vaddå BlingBling..
Vad tror du ja är?
Jag är inget ghettobarn som älskar bling, men du kanske gör..?

[/B]

Ta och upplys mig då hur du kom fram till att Kaspersky är det enda och det bästa istället för att komma med såna svar till mina "angrepp" det hadde ju trots allt varit det bästa sätt att sätta mig på plats, eller hur?

Visa signatur

En Laptop

Permalänk

Till trådskaparen:
Tänk till, varför skulle de lämna en öppning för CIA?
Om de gör det som du/nån här sa för att ta reda på mer om terrorister så vet nog terroristerna om detta. Så det är meningslöst. Dessutom skulle detta innebära en säkerhetsrisk helt i onödan, vilket de inte skulle göra. Sen är bara hela idén befängd. Ungefär som konspirationsteorier som att vi alldrig varit på månen och liknande. För mig är detta i samma klass. Har dock inget som helst bevis för mina påståenden, men man kommer långt med sunt förnuft. Om du absolut inte tror mig kanske jag söker upp lite info om det.

Till edgren:
Är du seriös? Du baserar att det är ett bra virusprogram på att en tjejkompis instalerat det och tycker det verkar vara bra? Jag skulle kunna programera ett virusprogram som såg bra ut och såg ut att hitta/ta bort virus osv. med mina gymnasieprogramerings kunskaper. Om hon kunde mer inom ämnet och skulle övertyga dig om att det borde hon ha lite bättre argument än att "de piskar skiten ur alla andra virusskydd"
Säger nu inte att det är dåligt eller sämre än andra eftersom jag inte är nog kunnig inom området, iaf inte nu på senare år. Det kan ändras fort vilket som är bäst. Men om du ska övertyga någon person som inte är 12 år eller som kan lite om datorer/virus program så bör du skriva bra argument och VIKTIGT: länka till undersökningar och tester som stöder dina argument.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Till edgren:
Är du seriös? Du baserar att det är ett bra virusprogram på att en tjejkompis instalerat det och tycker det verkar vara bra? Jag skulle kunna programera ett virusprogram som såg bra ut och såg ut att hitta/ta bort virus osv. med mina gymnasieprogramerings kunskaper. Om hon kunde mer inom ämnet och skulle övertyga dig om att det borde hon ha lite bättre argument än att "de piskar skiten ur alla andra virusskydd"
Säger nu inte att det är dåligt eller sämre än andra eftersom jag inte är nog kunnig inom området, iaf inte nu på senare år. Det kan ändras fort vilket som är bäst. Men om du ska övertyga någon person som inte är 12 år eller som kan lite om datorer/virus program så bör du skriva bra argument och VIKTIGT: länka till undersökningar och tester som stöder dina argument.

Vill du verkligen ha ett virus-program på din dator? Skulle inte jag vilja ha...

Jag har använt Kaspersky sedan 2005 eller 2006 nu, så jag vet vad jag snackar om. Har bollat mellan nästintill alla säkerhets-program sedan slutet av 90-talet.

SÅ du säger att hon ej ska lita på mig? Pff... Hon ska snarare ej lita på dig. Slut på denna diskussion nu och åter till vad denna tråd verkligen är skapad för.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

"Vill du verkligen ha ett virus-program på din dator? Skulle inte jag vilja ha..."
Vad vill du säga med detta? Så klart jag vill ha ett virus program, och du verkar då verkligen vilja ha ett, iaf om man tittar på det du skrivit tidigare i tråden.

"Jag har använt Kaspersky sedan 2005 eller 2006 nu, så jag vet vad jag snackar om. Har bollat mellan nästintill alla säkerhets-program sedan slutet av 90-talet."
Du vet väl kanske vad du pratar om, men still, att säga något kan jag också göra. Skulle kunna säga att jag jobbar åt kapersky med att testa virusprogram och komma med förslag på förbättringar åt dem. Då skulle jag hålla på med sånt 4-8h per dag. Om jag säger det och säger att NOD32 är bättre på alla sätt skulle du tro mig? Troligen inte.. hoppas du förstår att dina argument ej är något att lita på. Och som jag sagt tidigare, jag säger INTE att detta är ett dåligt program. Säger endast att ditt sätt att övertyga folk är riktigt dåligt. Tydligen inte bara jag som tycker det.

"Pff... Hon ska snarare ej lita på dig"
Jag har inte sagt något om något antivirusprogram här, så vad är det hon inte ska lita på från mig?

Jag ger mig inte in på att försöka argumentera mot eller för din åsikt om antivirusprogram när du inte förstått grunderna inom detta. Som att argumentera med en 5-åring om någonting Bush gjort är bra/dåligt och han/hon säger att just den saken var jätte bra för att hans mamma säger så. Visst tror säkert han/hon det, och det kanske tom stämmer, men det är fortfarande ingen anledning som övertygar mig eller de flesta andra.

Jag hoppas du kan förstå vad jag menar, vill bara hjälpa till. Så om du tar detta på fel sätt försök att bara ignorera det istället.

Ursäkta Highfly att jag drar i din tråd åt ett lite annat håll en den var skapad för. Men ingen har kommenterat det jag skrev sist, så det är fritt fram att göra detta och dra denna tråd vidare i rätt riktning.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
"Vill du verkligen ha ett virus-program på din dator? Skulle inte jag vilja ha..."
Vad vill du säga med detta? Så klart jag vill ha ett virus program, och du verkar då verkligen vilja ha ett, iaf om man tittar på det du skrivit tidigare i tråden.

Tillåt mig skratta ruggigt mycket :D:D

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag rekommenderar Kaspersky för att det är helt enkelt bäst! Jag vet vad jag gör, o jag gör rätt i att hjälpa andra o få deras system att må bättre. Har inte varit med om en enda som jag har hjälpt, tycker att Kaspersky suger (inte vad jag kan minnas i alla fall).

Men snälla du, jag ber dig komma med argument till varför det är så, och om nu vet vad du pratar om borde det inte vara så svår, men eftersom du inte har kommit med ett enda vättig argument håller jag mig till att du egentligen vet inte vad du pratar om

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag jobbar tyvärr inte för Kaspersky. Jag är bara ett jäkligt stort fan. Kaspersky är inte världen's bästa säkerhets-program. Det är dock det smartaste, starkaste och pålitligaste.[/B]

Oh du jobbar inte för Kasperky, du är bara ett fan till ett säkerhetsprogram, det är ju...bra?

Det är det smartaste och pålitligaste programet, precis som ovan ber jag dig utveckla dig lite till vad du menar och värför.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

Router-brandväggar är riktigt starka, vilket är bra. NOD32 duger, men Avast är dock dåligare. Kör AVG isf.[/B]

Vad det blir får vi se, har inga speciella krav faktiskt, förmodligen snor jag nån licens på jobbet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag må prata väldigt ofta om vad jag tycker o sånt, men bara (eller?) du och tcntad gillar tygligen inte det. Till sist, det är vårat problem att Kaspersky är väldigt dyrt. [/B]

Ja det gör du verkligen och jag tycker att eftersom du presenterar en åsikt så har jag rätt att vara kritiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag har använt Kaspersky sedan 2005 eller 2006 nu, så jag vet vad jag snackar om. Har bollat mellan nästintill alla säkerhets-program sedan slutet av 90-talet.
[/B]

Att du använt något längre gör dig inte till någon expert speciellt när du inte ens kan argumentara om dina åsikter, tyvär.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
SÅ du säger att hon ej ska lita på mig? Pff... Hon ska snarare ej lita på dig. Slut på denna diskussion nu och åter till vad denna tråd verkligen är skapad för.
[/B]

Nu verkar det som du inte vet vad du pratar så borde faktiskt vara lite kritiskt mot dig, men det är min åskit.

Jag har fortfarande inte sätt hur ni utförde era tester mot andra produkter och är väldigt intresserad av att höra hur det gick till. Trots allt du vet ju vad du pratar om och ni har dragit slutsatser så nu återstår bara att presentera metoden.

Eller är det så att ni inte kan utan gick på "bling bling" faktorn vilket är rätt så vanligt bland folk, dvs utseendet och känslan av programmet och dess installation.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk

Enligt mig har du dragit ner denna diskussion så långt ner att det inte är lönt att fortsätta. Du har inte haft de bästa argumenten, men "Tillåt mig att skratta" är ju inte ens något argument..

Edit: Tog bort rader som kan vara kränkande.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jurand
Ehm, visste inte att jag väckte så många känslor men jag anser att min kommentar faller inte under personangrepp då det är min slutsats efter att ha läst Edgren första inlägg i den här tråden.

De står klart och tydligt i dom reglerna man går igenom INNAN man reggar sej, att det inte är tillåtet att skriva något som verkar kränkande, stötande eller liknande..

Hur kul kan de vara att bli kallad fjortis?
De är jävligt omoget måste ja säga..
Och om du nu hade kommit med något bättre HADE ja kanske tagit åt mej!

De var väl själva..
Kan ni inte bara nöja er med att Kaspersky ÄR bra..
Ska man behöva lägga nån jävla rapport för alla sina åsikter..
Herregud!

Var inte så PK hela tiden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Får man fråga hur gammal du är? Enligt mig har du dragit ner denna diskussion så långt ner att det inte är lönt att fortsätta. Du har inte haft de bästa argumenten, men "Tillåt mig att skratta" är ju inte ens något argument..

I verkliga livet ser man på en person hur gammal den är, och på telefon kommunicerar man med tal, där hör man ungefär ålder på personen. På internet kommunicerar man oftast med text, och skriver du som en 12-åring blir du också behandlat som en, på gott och ont.

Är antagligen äldre än vad du är - 22 år. Varför vill du ha ett virus-program? Och varför är du så otroligt uppkäftig? Vad har jag gjort dig egentligen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarakechi
Kan ni inte bara nöja er med att Kaspersky ÄR bra..
Ska man behöva lägga nån jävla rapport för alla sina åsikter..
Herregud!

Exakt! Alla har rätt till att tycka vad de själv tycker och tänker om allt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite väl offtopic va?

*tråd låst*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

kill kill, ban ban

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor