Permalänk
Medlem

datan lägger av ??

min data lägger av efter en 20 min blir den för varm eller vad jag har en cpu fläkt och en chassi fläkt på 80 80 är det för lite ?? ska jag köpa mer ??

Visa signatur

Weeno :d jag han existerar

Permalänk

Herregud vilket intetsägande inlägg.

1. Vad har du för processor?
2. Har du originalkylare?
3. Har du klockat?
4. Vad har du för chassi?
5. Vad har du för temperatur?
6. Är "80 80" den enda fläktenn du har i chassit?

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

1, 2,0 ?? vet inte vad den heter
2, japp (det va inga i bara cpu fläkt ) plus en 80 80 fläkt
3 nada datan cpar ju sönder då
4 vet inte vad det heter ett med plexi sida :S
5 vet inte varmt
6 nope har en cpu fläkt

Visa signatur

Weeno :d jag han existerar

Permalänk
Medlem

Hitta en kompis som kan mer om datorer! Inte för att vara elak men du är uppenbart ute på djupt vatten.
Och det heter en DATOR.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

okiok men vad ska jag ha för fläktar i datorn ??

Visa signatur

Weeno :d jag han existerar

Permalänk
Medlem

såna som flyttar luft, ta reda på storlekar på fläktarna och börja kolla på komplett, gtek, webhallen, datorbutiken osv

Permalänk
Medlem

ha sånna me fläktar me ljus, de snurrar snabbare o tystare för bladen skär snabbare genom lyft i ljusa förhållanden än mörka.

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naksu
ha sånna me fläktar me ljus, de snurrar snabbare o tystare för bladen skär snabbare genom lyft i ljusa förhållanden än mörka.

:D:D:D

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

oki tack ska fixa sånna är dena fläkten bra ?? http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=389&session=0b6ad48... ? ?

Visa signatur

Weeno :d jag han existerar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeno
oki tack ska fixa sånna är dena fläkten bra ?? http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=389&session=0b6ad48... ? ?

Hmm, misstänker att en såndär väsnas rätt rejält.. Och ska du ha den under grafikkortet som antagligen har en fläkt som fläktar mot grafikkortet så är det nog inte så himla smart att suga bort den luft som grafikkortsfläkten ska ha...

Kan du vända på fläkten så den suger in kalluft på grafikkortet så kanske det vore en idé. Lycka till mannen, lycka till..

Visa signatur

Signatur raderad av Kanel
§ 9 - Marknadsföring och försäljning

Permalänk
Medlem

och sen heter det Dator och inte data

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Hitta en kompis som kan mer om datorer! Inte för att vara elak men du är uppenbart ute på djupt vatten.
Och det heter en DATOR.

Hahha....tänkte kommentera samma sak.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Avstängd

Nu blir jag extremt sur. Det heter DATOR.
För att lösa problemet köp runt 10 nya 120 cm fläcktar och svetsa fast dom i moderkortet. En annan lösning kan vara att skriva format c: i cmd.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
Nu blir jag extremt sur. Det heter DATOR.
För att lösa problemet köp runt 10 nya 120 cm fläcktar och svetsa fast dom i moderkortet. En annan lösning kan vara att skriva format c: i cmd.

Testa o löda dit dem annars, ifall du inte har en svets dvs.! Men akta dig för kall-lödningar! Om du tror det är värmen det är fel på testa o ta några isbitar o lägg på modermodulen.

Permalänk
Medlem

För att försöka ge ett seriöst svar:
Har du kollat temperaturen på Cpu? grafikkort? chipset? detta gör du enklast med programmet Everest home edition.
Ligger du inte över iallafall 60 grader på nån av dessa så BÖR det inte vara temperaturproblem. I full load dvs, alltså när du spelar t.ex.
Har du kollat om du har några virus? formaterat om datorn?
Spontant skulle jag rekomendera dig att sätta in ett par chassifläktar om du inte har några ändå, helst 120mm eller 80mm.

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk

slotfläkten är att rekomendera sänkte min temperatur med 5grader och grafikkortet hela 20C ... men men.. annars är det alltid efter 20 min oavsett vad du gör?

eller är det bara när du anstränger burken?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Om ingen har rekommenderat det inne bland allt flammande tycker jag du ska öppna chassit och ta ur allt damm ur kylflänsarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
För att försöka ge ett seriöst svar:
Har du kollat temperaturen på Cpu? grafikkort? chipset? detta gör du enklast med programmet Everest home edition.
Ligger du inte över iallafall 60 grader på nån av dessa så BÖR det inte vara temperaturproblem. I full load dvs, alltså när du spelar t.ex.
Har du kollat om du har några virus? formaterat om datorn?
Spontant skulle jag rekomendera dig att sätta in ett par chassifläktar om du inte har några ändå, helst 120mm eller 80mm.

tackar ska fixa det tack för ett seriöst svar

Visa signatur

Weeno :d jag han existerar

Permalänk

kylning

Mkt utav värme problem beror på chassi kvalite...!!

Permalänk
Medlem

1, 2,0 ?? vet inte vad den heter

hahaha nice jag vet PRECIS vad du menar

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb