Permalänk
Medlem

MSN 7.0 + SP2 (igen)

Ursäkta för att jag drar upp det här igen, men problemet är fortfarande kvar.
Är det nån mer än mig som får samma problem, när man tagit emot (ja, TAGIT emot, filen ligger redan på hårddisken, jag har tankat den klart och klickat på länken i MSN-fönstret) .mp3, .png eller .exe-filer på MSN, så tar Windows bort filen, med hänvisning att filen kan vara skadlig?

Enligt meddelanderutan som kommer upp ska filen bara vara blockerad, och det ska gå att högerklicka på filen och häva blockeringen, men filen är spårlöst försvunnen! Har haft mappen "Mottagna filer" uppe och klickat på länken, och sett hur filen har tagits bort.

Sänder med en screenshot på hur det blir för mig iaf.

http://web.telia.com/~u85427254/ffs.gif

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk

Re: MSN 7.0 + SP2 (igen)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LupusRex
Ursäkta för att jag drar upp det här igen, men problemet är fortfarande kvar.
Är det nån mer än mig som får samma problem, när man tagit emot (ja, TAGIT emot, filen ligger redan på hårddisken, jag har tankat den klart och klickat på länken i MSN-fönstret) .mp3, .png eller .exe-filer på MSN, så tar Windows bort filen, med hänvisning att filen kan vara skadlig?

Enligt meddelanderutan som kommer upp ska filen bara vara blockerad, och det ska gå att högerklicka på filen och häva blockeringen, men filen är spårlöst försvunnen! Har haft mappen "Mottagna filer" uppe och klickat på länken, och sett hur filen har tagits bort.

Sänder med en screenshot på hur det blir för mig iaf.

http://web.telia.com/~u85427254/ffs.gif

Jag har haft samma problem som du, Fixa mitt problem idag, Har du testat och apatchat ta och kryssa i alla på remove sen kommer inte dit msn messenger inte kunna starta, inte för mig iaf men om det går så kan du ha det så och om det inte skulle kunna starta så tar du remove på msn messenger sen instllerar du om det igen och patchar inte det och testar först.. och det skulle kvar stå så testa Filemon.exe finns på om inte du får det löst så kan du adda mig på msn cden_kuro@hotmail.com

http://www.sysinternals.com/Utilities/Filemon.html

Permalänk
Medlem

Re: MSN 7.0 + SP2 (igen)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LupusRex
Ursäkta för att jag drar upp det här igen, men problemet är fortfarande kvar.
Är det nån mer än mig som får samma problem, när man tagit emot (ja, TAGIT emot, filen ligger redan på hårddisken, jag har tankat den klart och klickat på länken i MSN-fönstret) .mp3, .png eller .exe-filer på MSN, så tar Windows bort filen, med hänvisning att filen kan vara skadlig?

Enligt meddelanderutan som kommer upp ska filen bara vara blockerad, och det ska gå att högerklicka på filen och häva blockeringen, men filen är spårlöst försvunnen! Har haft mappen "Mottagna filer" uppe och klickat på länken, och sett hur filen har tagits bort.

Sänder med en screenshot på hur det blir för mig iaf.

http://web.telia.com/~u85427254/ffs.gif

Jag har samma problem...
Jag vill väldigt gärna också att windows inte ska ta bort filerna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har EXAKT samma problem, och jag blev ordentligt upprörd när jag såg vad jag fick genomlida efter att ha uppgraderat från Windows 2000 till XP SP 2.

A-patch hjälper inte för att få bort problemet, det tar bara bort spärren för att överhuvudtaget få börja överföra filerna.

Sly_Stupid, jag förstår inte vad du menar.. Kan du förklara lite mer överskådligt och förståeligt?

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

Måste skriva igen och säga att en kompis har exakt samma problem, vilket även han vill bli av med.

Permalänk

Lösningen heter Miranda IM (förlåt, det var off-topic)

Kunde inte M$ hitta på en bättre lösning än att blockera alla tänkbara filändelser. Skulle vart bättre om det först kom upp en varning och sen ett fönster där man måste blocka i en ruta och sen trycka på Yes. Omständigt, men det skulle iaf fungera.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning?

Kan tipsa om en work-around jag kom på.
Det första är att bara ta emot filen och sedan öppna den från mappen "Mina mottagna filer", det är bara genom att klicka på länken i konversationsfönstret eller trycka Alt+P man får den raderad.

Skulle man råka klicka ändå kan man kopiera den/byta namn innan man klickar "OK", så slipper man bli av med den.

Omständig work-around, men funkar i brist på bättre om man inte vill bli av med sina MP3: or

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

http://www.a-patch.tk/ löste detta problemet för min del iaf...

Och hur i helvete kan en Mp3 fil vara skadlig?

Permalänk
Medlem

Jadu, ibland undrar man vad microsoft håller på med.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Det känns som att de på något sätt anpassar operativsystemet till minsta gemensamma nämnare, dvs någon som aldrig sett en dator tidigare. Känns som en bra idé skulle vara att fixa 2 eller 3 olika set med inställningar för Windows.
På så sätt kan någon som är en power user skippa massa säkerhetsinställningar som inte denne behöver tack vare mycket erfarenhet, medans nya personer kan anpassa inställningarna till hög säkerhet.

Men det är väl för mycket begärt. Tack gode kör jag fortfarande 6.2 med SP2.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Det känns som att de på något sätt anpassar operativsystemet till minsta gemensamma nämnare, dvs någon som aldrig sett en dator tidigare. Känns som en bra idé skulle vara att fixa 2 eller 3 olika set med inställningar för Windows.
På så sätt kan någon som är en power user skippa massa säkerhetsinställningar som inte denne behöver tack vare mycket erfarenhet, medans nya personer kan anpassa inställningarna till hög säkerhet.

Men det är väl för mycket begärt. Tack gode kör jag fortfarande 6.2 med SP2.

Wow, vilken bra idé! Då kan de kanske äntligen göra ett Win Professional som är för professionella användare. Exempel på kommande Windows editions:

Windows Longhorn Family (n00b) Edition
Windows Longhorn Office (klicka-skriva-spara) Edition
Windows Longhorn Professional (Geek) Edition

Det var väl tal om 5 varianter av Longhorn? Hoppas de kan anpassa inställningarna efter målgruppen den här gången.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar

Men det är väl för mycket begärt. Tack gode kör jag fortfarande 6.2 med SP2.

Hur lyckas man med det?
Jag har just formaterat om och laddade då först ner 7.0... Fort ut med det och så in med 6.2, men jaha, när jag ska logga in tvingar den mig att uppgradera, annars kan jag inte logga in.

Härligt Miffosoft!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppeman
http://www.lorddeath.net/?pg=msnfileblocking fixade biffen för mig iaf

Där satt den. Nu funkar det för mig. ^^

Tackar och bockar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Hur lyckas man med det?
Jag har just formaterat om och laddade då först ner 7.0... Fort ut med det och så in med 6.2, men jaha, när jag ska logga in tvingar den mig att uppgradera, annars kan jag inte logga in.

Härligt Miffosoft!

Det är bara en säkerhetsuppdatering till 6.2 du laddar ner, iaf var det så för mig...

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

Jag har fixat spärren med A-patch och sedan har jag laddat hem den här reg-filen som någon här länkade till men problemet återstår. Någon som har nån annan lösning?

Edit*

Krävde reboot av datorn, allt verkar funka bra nu.